یکی از نکاتی که باید در طرح بازاریابی اینترنتی مد نظر قرار گیرد انتخاب وبسایتهایی مناسب جهت انجام امور تبلیغاتی می باشد.به عبارت دیگر، اگر شما بخواهید بنر تبلیغاتی خود را در سایت دیگری درج نماید باید به موارد زیر توجه نموده و طبق این معیارها، سایت مناسب جهت انجام تبلیغات بنری را پیدا نمایید:

  • آمار بازدیدکنندگان و کیفیت این آمار
  • محتوای سایت آگهی پذیر
  • مخاطبان سایت آگهی پذیر
  • محل قرار گرفتن بنر در سایت
  • تعرفه تبلیغات
  • نوع لینک ( لینک مستقیم یا دایرکت شونده )

دراین مطلب قصد دارم مطالعه موردی خود را بر روی موارد 2 و 3 معطوف نمایم.در صفحات داخلی سایت هنری “تبریزتونز” – که مربوط به اخبار کاریکاتور و کارتون می باشد – چند مورد تبلیغات بنری مشاهده شد که این معیارها را رعایت نکرده بودند.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در یک سایت هنری که مخاطبان عمده آن هنرمندان و هنردوستان می باشند تبلیغات بنری کالاهای صنعتی ( موتوژن ) و کالاهای ساختمانی ( ره بتن ) به هیچ وجه متناسب نبوده و احتمال حضور مشتریان و مخاطبان کالاهای صنعتی و ساختمانی در یک سایت اخبار هنری بسیار کم می باشد.*

در موردی دیگر، سه تبلیغ مربوط به فروشگاه جنتونه، بوف و عکاس باشی نیز دارای اشکال فنی بوده و لینکهای آن غیرفعال می باشد ( قابل کلیک کردن نیستند ).

دو مورد بیان شده از خطاهای فاحش وغیر حرفه ای تبلیغات بنری بوده و انجام آن صرفاً هدر دادن هزینه می باشد؛ لذا باید پیش از سفارش تبلیغات و پس از آن، موقعیت بنرهای خود را ارزیابی نموده و بازخوردگیری کافی را انجام دهید

مشاهده صفحه مورد نظر: کلیک کنید  ( توجه:این آگهی ها مربوط به تاریخ 20 تیر 94 می باشد و در آینده ممکن است تغییر کند )

————————————-

*گاهاً در چنین مواردی بین سایت آگهی پذیر و سایت/شرکت آگهی دهنده همکاری متقابلی نظیر سرمایه گذاری و … وجود داشته که این امر سبب انجام چنین تبلیغاتی می باشد.