جایگاه شماره 1 سایتهای اخبار ورزشی در اختیار وبسایت دولتی ورزش 3 می باشد.این سایت که در رتبه 3 الکسای ایران قرار دارد در حالی معتبرترین و شناخته شده ترین سایت در این زمینه بوده که می دانیم اولین سایت خبری ورزشی نمی باشد.

سایت طرفداری را می توان جز اولین سایتهای اخبار و گزارشات ورزش و فوتبال دانست که توسط تعدادی از جوانان ورزش دوست و باپشتکار راه اندازی شد و تا کنون پس از عبور از موانع و مشکلات فروان توانسته جایگاه خود را به عنوان دومین سایت برتر اخبار ورزشی حفظ نماید.روند رو به رشد طرفداری با آغاز به کار سایت دولتی ورزش سه متوقف شد اما با رتبه 1000 الکسای ایران، تیم نویسندگی حرفه ای و پرتعداد و درآمد قابل توجه از بخش تبلیغات، توانسته خود را به عنوان یک کسب و کار اینترنتی حرفه ای در کشور معرفی نماید.(البته طی ماههای اخیر، رتبه الکسای طرفداری از حدود 300، به بالای 1000 رسیده است…)

اما سوال اینجاست که سایت طرفداری در مقابل پشتوانه های دولتی و سازمانی ورزش سه، چه مزیتهایی دارد و چگونه می تواند جایگاه خود را بهبود ببخشد؟ در زیر، تنها به ارائه سه مورد از پاسخهای متعدد این سوال بسنده می کنیم:

1-ورزش سه یک سایت دولتیست در حالیکه طرفداری یک رسانه مستقل می باشد و می تواند فضایی غیر رسمی و نیمه رسمی را برای کاربران خود ایجاد کرده و از آن استفاده کند: انجمنهای گفت و گو، چت روم ورزشی، شرط بندی ( شرعی و مجاز )، شبکه اجتماعی ورزشی و … بخشی از این فرصت های طرفداری می باشد.

2-سایت ورزش سه صرفاً سایت خبری-تحلیلی می باشد در حالیکه طرفداری می تواند با توجه به خبرنگاران متعدد خود در بسیاری از استانها، مصاحبه های اختصاصی با ورزشکاران، پوسترهای اختصاصی ورزشکاران، ورود به بخش خرید و فروش پوشاک و لوازم فوتبال ( با همکاری فروشگاه های متعلق به باشگاه ها )، مصاحبه زنده با ورزشکارها و … ترتیب دهد.

3-طرفداری می تواند با محدودیت های نسبتاً کمتری نسبت به سایت ورزش سه، اخبار ورزشی بین المللی و اخبار و تصاویر ورزشکاران و فوتبالیستهای جهان را منتشر کند.

البته بهبود جایگاه طرفداری به برنامه ریزی بلندمدت و اجرای مستمر نیاز دارد اما از این مطلب می توان نتیجه گرفت زمانی که شما در جایگاه دوم کسب و کار خود قرار دارید با شناسایی نقاط ضعف و قوت رقیب شماره 1، خلاءهایی را که رقیب شماره 1 نمی تواند پر کند شناسایی کرده و فرصتهای موجود را به چنگ آورید.