در برندسازی و راه اندازی بیزینس جدید اصل ” اولین ” بودن اهمیت زیادی دارد.تبصره این اصل می گوید اگر در زمینه مورد نظرتان اولین نیستید سعی کنید بخشی از اینزمینه را شناسایی کرده و خود را به عنوان اولین در ان بخش معرفی نمایید.بیش از ده سال از راه اندازی اولین شبکه اجتماعی تحت وب می گذرد؛ در ایران نیز شبکه های اجتماعی متعددی دز این مدت راه اندازی شده و فرصت اولین بودن در شبکه های اجتماعی از دست رفته است اما چند سال پیش، شبکه اجتماعی ” الواترا ” خود را به عنوان ” اولین شبکه اجتماعی ورزش ” در کشور معرفی کرد.

جایگاهی که الواترا برای خدمات خودش تعریف کرد آنچنان مورد استقبال اهالی ورزش و طرفداران ورزش قرار گرفت که با سرعت زیادی شاهد رشد کاربران سایت و عضویت ورزشکاران کشور در این شبکه اجتماعی بودیم.تبادل نظر ورزشی، اخبار ورزشی، صحبت با ورزشکاران و بسیاری امکانات جدید و جذاب یک شبکه اجتماعی در اختیار ورزش دوستان قرار گرفت.

الواترا در گذشته درآمد قابل قبولی از تبلیغات بنری کسب می نمود اما اکنون این سایت تغییرات زیادی در خود ایجاد کرده و به نوعی با ماهیت ابتدایی خود متفاوت شده است.الواترای کنونی، از شبکه اجتماعی تعاملی با ورزشکاران و باشگاهها خارج شده و به شبکه اشتراک گذاری اخبار و مطالب ورزشی به صورت انتشار توییت، خبر،عکس و ویدیو تبدیل شده است.

شبکه اجتماعی الواترا به سایت اشتراک گذاری اخبار و مطالب ورزشی تبدیل شده و این تغییرات کاهش محبوبیت و بازدیدکنندهای آن را به دنبال داشته است ( در حال حاضر، الواترا رتبه 22 هزار الکسای ایران را به خود اختصاص داده است ).

فرصتی که در اختیار الواترا قرار گرفته بود می توانست آن را به یک کسب و کار اینترنتی حرفه ای، محبوب و پرسود در کشور تبدیل کند اما آنچه شاهد آن بودیم شکست ایده ای ارزشمند توسط مدیریت غلط وبسایت بوده است.

اینجاست که باید علاقه مندان به کسب و کارهای اینترنتی توجه داشته باشند که :

1-ایده بکر و عالی نمی تواند موفقیت کسب و کار اینترنتی شما را تضمین کند.

2-مدیریت غیر حرفه ای و ناکارآمد ایده، می تواند به سادگی بهترین ایده ها را به نابودی بکشاند.

الواترا، فروشگاه اینترنتی خود را با نام الویترین نیز از همان روزهای ابتدا راه اندازی کرد که قطعاً با ورود غول های تجارت الکترونیک کشور از جمه دیجی کالا به عرصه فروش لوازم ورزشی، الویترین نیز امیدی به موفقیت نخواهد داشتوهمچنین اپلیکیشن رایگان الواترا در کافه بازار تنها +500 بار دانلود شده که رقم بسیار ناامیدکننده ای می باشد.

ورود به سایت الواترا : کلیک کنید