این مقاله در تیر 94 نوشته شده و تاریخ اعتبار محتوای آن گذشته است. لذا توصیه می کنم از مطالب پیشنهادی و به روز زیر استفاده نمایید:

[irp posts=”1811″ name=”کسب درآمد از کانال تلگرام و رباتهای تلگرامی (بروزرسانی مقاله:96/4/21)”]

[irp posts=”5546″ name=”تبلیغات تلگرامی ایرانی درگیر تقلب و راهکارهای مخرب”]

[irp posts=”2289″ name=”کانال تلگرام ارانیکو، الگویی موفق در تلگرام مارکتینگ”]

[irp posts=”2056″ name=”آیا سایت و خدمات شما به کانال تلگرام نیاز دارد؟”]

[irp posts=”1832″ name=”بهترین کانالهای تلگرام کاربران ایرانی (کانال خود را معرفی کنید)”]

تلگرام یک مسنجر تحت موبایل و ویندوز بین المللی بوده که یک پنجم ترافیک آن مربوط به ایران می باشد.این رقم چشم گیر گواه محبوبیت و گسترش استفاده از تلگرام در ایران نسبت به وایبر، واتس اپ، لاین، تانگو، بیسفون و … می باشد.( البته به علت عمر کمتر این اپ نسبت به محصولات مشابه، ممکن است علت این امر، پایین بودن آمار نفوذ تلگرام در سایر کشورها باشد )

در این مطلب سعی دارم با معرفی برتریهای تلگرام نسبت به سایر اپلیکیشنهای مشابه، دلایل گرایش بی سابقه کاربران تلفنهای هوشمند به این اپلیکیشن را بررسی کرده و در ادامه، محدودیتهای آن را نیز ارائه نمایم :( توجه داشته باشید که این مطلب در 23 تیر نوشته شده و احتمالا در آینده امکانات متعددی به تلگرام اضافه خواهد شد )

[symple_highlight color=”green”]ویژگیهای تلگرام:[/symple_highlight]

1-سرعت بسیار بالا در اجرا و انتقال داده

پیش از تلگرام، وایبر روند رو به رشدی را در ایران طی می کرد که به دلیل اختلالات یا سایر مسائل، سرعت اجرا و انتقال داده ها در این اپ بسیار کاهش یافت.در چنین فضای نارضایتی از وایبر، تلگرام با سرعتی مثال زدنی در تلفنهای همراه گسترش پیدا کرد.

2-رابط کاربری بهینه با تجربه کاربری لذت بخش

فرآیند عضویت، ارسال پیام و فایل و استیکر، مسنجر ویندوز، ساخت گروه، لینک عضویت در گروه و … از قابلیتهای ممتاز تلگرام بوده به گونه ای که نحوه استفاده کاربر از اپ را ساده تر می کند.همچنین طراحی فلت، تنوع استیکرها،امکان فوروارد کردن مطالب و پاسخ به مطالب نیز تجربه لذت بخشی را برای کاربران فراهم نموده است.

3-عدم دسترسی به شماره تماس اعضای گروه

گرچه این ویژگی در برخی اپهای دیگر نیز وجود دارد اما می توان آن را یک موهبت در ایران دانست! در این اپ تنها می توان به طور خصوصی به افراد پیام ارسال کرد به گونه ای که شماره همراه فرد مورد نظر برای فرستنده پیام قابل رویت نخواهد بود..

4-هشتگ (#) و منشن ( @ )

در تلگرام، به خوبی راهکارهایی برای استفاده از تگ ها و منشن ها در نظر گرفته شده که مورد استقبال کاربران ایرانی نیز قرار گرفته است.

[symple_highlight color=”red”]محدودیتهای تلگرام:[/symple_highlight]

1-تعداد اعضای هر گروه حداکثر 200 نفر می باشد که سبب ساخت شماره های بعدی گروه های محبوب می شود.

2-نمی توان مدیر گروه های تلگرام را تغییر داد که این امر مشکلاتی را ایجاد می کند.

3-اعضای گروه را فقط مدیر گروه می تواند حذف کند و کاربران فقط اعضایی را که خود دعوت کردند می توانند از گروه خارج کنند.(در واقع، نمی توان تعداد مدیران گروه رو افزایش داد چرا که برای گروههای فعال، گاهاً بیش از یک نفر به مدیر نیاز است و این محدودیت در این مواقع دردسرساز می شود، گرچه از نگاهی دیگر، این امر می تواند یک قابلیت مثبت باشد)

4-برای عضو نمودن فرد در گروه حتما باید شماره او در مخاطبان شما ذخیره شده باشد در حالیکه در وایبر چنین نیست.