“گذرگاه 2″ عنوان بازی ایرانی محبوبیست که در دو نسخه خود با نام های ” گذرگاه 1 ” و ” گذرگاه 2 ” توانسته خود را به عنوان یکی از پرفروشترین بازیهای اندروید کاملاً ایرانی معرفی کند.

این بازی که تا لحظه نوشتن این مطلب، +1000 بار خریداری شده و نمره 4.4 را در کافه بازار به خود اختصاص داده است توسط گروه Armina Games تولید و منتشر شده است.این گروه یکی از فعالترین گروه های تولید نرم افزار و بازی اندروید در کشور بوده که نمونه کارهای موفقی از خود را در مارکتهای ایرانی عرضه کرده است.

اما مورد گذرگاه 1 و 2 ، می توان جنبه های متعددی را مورد بررسی قرار داد که به طور کامل در زیر به آن اشاره شده است:

گذرگاه 1

1-موضوع

جنبه اول، موضوع بازی بوده که از جنگ دفاع مقدس الهام گرفته شده است.در واقع، طرفداران بازیهای اندروید پس از مدتها بازی با موضوعات جنگ ویتنام، جنگ در کشورهای عربی، جنگ جهانی و … خود را در مقام سرباز وطن می بینند که در حال مبارزه با دشمن بعثی است.این امر، سبب برقراری ارتباط بیشتری از سوی کاربر با بازی شده و شان و ارزش بالاتری در نگاه عموم پیدا می کند.

2-گرافیک

نکته مهمی که در بازیهای گروه آریمنا به چشم می خورد و در دو نسخه گذرگاه به اوج خود رسیده است، گرافیک فوق العاده جذاب و خیره کننده ایست که در کمتر بازی ایرانی دیده می شود.در گذرگاه، تمام المانهای تصویری به طور حرفه ای و با دقیت زیادی طراحی شده که در نگاه همه را به خود جلب می کند. در واقع می توان دومین برتری گذرگاه را همین گرافیک حرفه ای دانست که نقطه قوت بازی به شمار می رود.

3-صداگذاری

توجه و تاکید سازندگان بازی به بخش گرافیک، آنها را از صداگذاری جذاب آن غافل نکرده است. موزیک متن بازی به خوبی انتخاب شده و صدای اصلی بازی مانند تیراندازیها نیز طبیعی بوده به طوریکه فرد را در یک فضای جنگی قرار می دهد!

گذرگاه 2

4-سناریوی بازی

گذرگاه 2 نیز مانند گذرگاه 1، مراحلی یکسان و مشابه را طی می کند.گرچه تعداد مراحل بیشتر شده اما همچنان در تمام مراحل، بازی کننده باید در موقعیت یکسان اما با شرایط متغیر از نظر سختی و نوع دشمن قرار بگیرد.گرچه سبک بازیهای اینچنینی معمولاً به همین شکل است ( مانند بازی کامپیوتری دفاع از ساحل ) اما تیم بازی ساز می توانست چالشهای خلاقانه تری نسبت به رویه اصلی بازی در نظر بگیرد که سبب یکنواختی نگردد.

5-قیمت

در محصولات تیم آرمینا، خبری از قیمت های چند هزار تومانی نیست. میانگین قیمت بازیها مانند همین دو بازی گذرگاه، بین 900 تا 1000 تومان می باشد که نسب به کیفیت بازی قیمتی ارزان است اما همین امر  از دلایل فروش بالای این محصولات می باشد.

جهت دانلود گذرگاه 1 از کافه بازار

badge-g

جهت دانلود گذرگاه 2 از کافه بازار

badge-g