*این مطلب بیشتر برای افرادی می تواند مورد استفاده قرار گیرد که به تازگی به بلاگ نویسی روی آورده اند و یا وارد بحث تولید محتوا شده اند.

یکی از مهمترین مسائلی که باید در هنگام ویرایش یک نوشته و یا یک مرحله قبل از  یعنی در هنگام نوشتن آن باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، سئو (SEO)  وبسایت شماست. سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

در این مطلب به بررسی چند روش مهم و آموزشی در این رابطه می پردازیم:

۱- خداحافظی با کپی کردن

درست است، باید با کپی کردن محتوا و نوشته خداحافظی کنیم. اصلی ترین رکن یک محتوا و نوشته خوب سئو شده  که باعث بهتر دیده شدن شما و در نتیجه افزایش بازدید می شود، ایجاد مطلب جدید است. گوگل در هر آپدیت الگوریتم های خود سعی کرده است تا سایت های کپی کار را مجازات کند. همیشه به یاد داشته باشید که مطالب شما باید تک باشد پس خودتان دست به قلم (در اینجا کیبورد) شوید و مطالب سایت خود را بنویسید.

۲- عنوان محتوا و نوشته سئو شده

عنوان محتوا و نوشته سئو شده بسیار مهم است و موتور های جستجو به اولین آیتمی که نگاه خواهد کرد همین مورد است . به هیچ عنوان نباید عنوان از ۷۰ کاراکتر بیشتر باشید زیرا در نتایج بییشتر از ۷۰ کاراکتر نمایش داده نمی شود؛ بهتر است که شما در حدود ۴۰-۵۰ کاراکتر عنوان خود را انتخاب کنید. عنوان های طولانی و حتی کوتاه هیچ کدام مورد پسند موتور های جستجو نیست. به یاد داشته باشید که در عنوان حتما از کلمه کلیدی اصلی محتوا و نوشته سئو شده استفاده شده باشد.

۳- طول محتوا و نوشته سئو شده

طول محتوا و نوشته سئو شده نیز بسیار مهم می باشید نیز بیشتر موتور های جستجو مخصوصا دو موتور جستجو گوگل و بینگ مطالبی که دارای ۳۰۰ کلمه کمتر باشند را اسپم شناسانیی می کند پس به یاد داشته باشید محتوای که می نویسید حتما دارای ۳۰۰ کلمه باشید.

* نکته: در اینجا ۳۰۰ کلمه منظور ماست آن را با ۳۰۰ کاراکتر اشتباه نگرید.

۴- استفاده از تگ های H1 تا  H6

استفاده از این تگ پاراگراف در محتوا و نوشته سئو شده نیز بسیار نتیجه بخش است به این صورت که شما باید قسمت های مهم سایت خود را بر اساس این تگ ها نشان گذاری کنید. تگ H1 بیشرین اهمیت را دارد است و تگ H6 کمتر اهمیت داراست . به عنوان مثل عنوان با تگ H1 و سر فصل های و تیتر ها با H2  و برچسب ها با  H3 مشخص شود.

۵- لینک های ها محتوا و نوشته سئو شده

  • لینک داخلی

    لینک داخلی به عنوان ارتباط دهنده بین محتوا و نوشته سئو شده سایت شما است. به صورتی که هر مطلب از طریق کلمات کلیدی آن به مطلب دیگر با موضوع مشابه مربط خواهد شد.با این کار موتور های جستو به مطالب مختلف شما دسترسی راحت تری خواهند داشت و همچنین باعث افزایش سرعت ایندکس شما نیز خواهد شد.

  • لینک خارجی

    همیشه تصور بر این است که در محتوا و نوشته سئو شده شما نباید لینک های خارجی (سایت های دیگر) وجود داشته باشد. موتورهای جستجو همچون گوگل و بینگ به این لینک های خارجی اهمیت می دهند و این لینک ها را به عنوان مرجع برای محتوا و نوشته شما در نظر می گیرند. عدم وجود لینک خارجی نمره منفی برای شما ندارد  ولی وجود لینک های درست می تواند برای شما امتیاز مثبت در نظر گرفته شود.

۶- سئو و بهینه سازی تصاویر

تقریبا در ۹۰ درصد محتوا و نوشته های سایت شما عکس و تصویری وجود دارد باید به یاد داشته باشید که این عکس ها نیز باید برای موتور های جستجو باید سئو و بهینه سازی شود. استفاده از تگ های ALT و Name در عکس و همچنین تعیین اندازه آن موجب افزایش سئو محتوا و نوشته در موتورهای جستجو می شود.

۷- کاربر پسند بودن محتوا و نوشته سئو شده

شما این محتوا و نوشته سئو شده را برای کاربران سایت خود نگراش می کنید نه برای موتور های جستجو پس باید ابتدا برای کاربران شما بهینه باشد یعنی : «بدون غلط املایی و نگارشی باشد ، مطلب بسیار طولانی نباشد ، برای کاربران مفید باشد و از این دست موارد »

همیشه به خاطر داشته باشید پس از  پایان محتوا و نوشته سئو شده آن را به دقت یک بار خوانده و مشکلات آن را برطرف کنید.

نتیجه گیری

با رعایت موارد که در بالا گفته شد شما می توانید محتوا و نوشته سئو شده (Seo On-Page) و بهینه سازی شده داشته باشید که در موتور های جستجو همانند گوگل ، بینگ ، یاهو و … بهتر ایندکس و راحت تر دیده شوید.

منبع: کاریا