فضای تجارت آنلاین کشور مانند سالهای گذشته نیست و همچون سایر کشورها، به فضایی برای رقابت تبدیل شده است.رقابت دیجی کالا و بامیلو از یک سو و رقابت دیرینه ایرانسل و همراه اول نیز از سوی دیگر سبب شده تا اینبار شاهد حرکتی تازه در عرصه بازاریابی آنلاین کشور باشیم.

[symple_highlight color=”blue”]بخش دوم این مطلب در مورد ماهیت اصلی این رویداد نوشته شده است.برای مطالعه بخش دوم، اینجا را کلیک کنید.[/symple_highlight]

ایرانسل و بامیلو

از چند روز پیش بنرهای تبلیغاتی بامیلو را مشاهده کردم که با محوریت رنگ زرد ( رنگ برند ایرانسل ) طراحی شده و ار کمپینی با نام ” شانس در می زنه … ” رو نمایی کرده است.در این پنرها لوگوی بامیلو  ایرانسل در کنار یکدیگر قرار گرفته و جمله ” این فرصت رو از دست نده ” کاربر را به کلیک و توجه ترغیب می کند.

در این مطلب قصد دارم این کمپین را مورد بررسی قرار دهم تا زوایای برجسته آن بیشتر مشخص گردد:

1-با توجه به صفحه فرود کمپین ( کلیک کنید )، ایمیل ارسالی از طرف کمپین و استفاده از المانهای گرافیکی ایرانسل در تبلیغات این کمپین می توان اینگونه پنداشت که در این کمپین، بامیلو در حال تلاش برای بهبود جایگاه برند خود با توسل به برند ایرانسل می باشد ( =ایده و فکر اصلی کمپین با بامیلو بوده است )

2-چنین همکاریهایی در دنیای تجارت مرسوم است اما معمولاً در ایران کمتر شاهد آن هستیم.در واقع می توان این حرکت را تغییر استراتزیک برنامه های رقابت و بامیلو با دیجی کالا دانست؛ اما اینکه این کمپین چه منافعی برای ایرانسب در بر خواهد داشت باید در انتظار آغاز کار اصلی آن بود.

ایرانسل

3-بامیلو در حال حاضر به جمع آوری اطلاعات تماس علاقه مندان روی آورده تا زمان رو نمایی از برگ برنده خود در این کمپین، بتواند با اطلاع رسانی به این مخاطبان بالقوه، اثربخشی بیشتری را از این کمپین به دست آورده و فرصت کنش گری از رقیب را بگیرد.

حال یاید منتظر باشیم تا ماهیت اصلی کمپین ” شانس در می زنه! ” را مشاهده کرده و در مورد کیفیت و اثربخشی آن صحبت کنیم.اما قطعاً دیجی کالا باید از این کمپین احساس خطر کرده و برنامه هایی برای مقابله با آن در ظر داشته باشد؛ چرا که این کمپین با هر نوع محتوایی که داشته باشد تاثیر مثبتی در ارتقای جایگاه برند بامیلو در اذهان عمومی خواهد داشت…

*بخش دوم این مطلب برای بررسی محتوای اصلی کمپین نگارش خواهد شد.