سرانجام انتظارها به پایان رسید و مشخص شد که چه شانسی در خانه ها را می زند! کمپین مشترک ایرانسل و بامیلو با نام ” شانس در می زنه…” که از مدتی پیش رونمایی شده و مخاطبان خود را با شعارها و تبلیغات حرفه ای برای آگاهی از این فرصت و شانس منتظر نگاه داشته بود روز گذشته رونمایی شد.در مطلبی با نام ” اتحاد ایرانسل و بامیلو ” ( برای مطالعه روی نام مطلب کلیک کنید ) این کمپین را مورد نقد و بررسی قرار دادم اما اکنون قصد دارم محتوای کمپین را – که همان شانس مورد نظر ایرانسل و بامیلو می باشد – نقد نمایم.

بامیلو ایرانسل

همانطور که در بنر تبلیغاتی بالا مشاهده می کنید این کمپین برای خرید خدمات اینترنت نسل 4 ایرانسل با تخفیفها و خدمات مناسب می باشد.12 گیگ اینترنت رایگان به همراه سیمکارت و مودم های تخفیف خورده از ایرانسل و جایزه سکه های طلا از بامیلو برگ برنده این کمپین می باشد.

حال سوال اینجاست که این محتوا تا چه میزان رضایت مخاطبی را که حدود یک هفته اخبار و بنرهای تبلیغاتی این کمپین را مشاهده و دنبال می کند  جذاب بوده و به تعبیری دیگر، آن را بعنوان “شانس ” قلمداد می کند.جشنواره تخفیف خدمات اینترنت 4G در حالی به عنوان شانس مطرح شده که هنوز بسیاری از مناطق کشور تحت پوشش این شبکه قرار ندارد.همچنین تعرفه های نسبتاً بالای اینترنت ایرانسل نسبت به سایر اپراتورهای اینترنت نیز در نگاه کاربران اینترنت جلوه خوشی ندارد.

در واقع، ماحصل این کمپین نتوانسته انتظار و نیاز مخاطبان خود را تامین نماید و صرفاً از بازیهای تبلیغاتی جهت بزرگنمایی و جلب توجه جشنواره تخفیف ایرانسل با نامی دیگر ( شانس در می زنه … ) استفاده شده است.قطعاً بدون اطلاع از آمارهای خرید این خدمات نمی توان از میزان بازدهی آن سخنی گفت اما با تکیه بر تجربه کمپینهای تبلیغاتی و نظرات کاربران در زیر تبلیغات این کمپین می توان تخمینی از بازدهی آن به دست آورد.

نکته دیگر در این کمپین، نقش بامیلو در محتوای اصلی آن می باشد.در واقع، در این جشنواره تخفیفّ با محوریت تخفیفهای بالا روی مودمها و خدمات اینترنتی نسل چهارم ایرانسل، بامیلو نیز تخفیفهای کمتری بر روی برخی مدلهای موبایل، لب تاپ و پاوربانک خود ارائه داده است تا با این تخفیفها و جوایز سکه طلای خود بتواند نام خود را با توسل به قدرت ایرانسل بالا بکشد…