همانگونه که ” آپارات ” یکی از پردرآمدترین و موفق ترین سایتهای ایرانی می باشد پروژه جدید شرکت صبا ایده با نام “فیلیمو” را نیز می توان یکی از سایتهایی دانست که چشم انداز روشنی برای درآمدزایی آن و جذب کاربر قابل تصور است.

گرچه در حال حاضر این سایت همچنان در ابتدای راه است و به طور مستمر در حال توسعه زیرساختهای فنی و همچنین بروزرسانی آرشیو فیلمهای خود می باشد اما کافیست موارد زیر را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چه درآمد کلانی در درازمدت از این سایت به دست خواهد آمد :

فیلیمو آینده درخشانی دارد زیرا :

  • اجرا، نگهداری و توسعه چنین سایتهای VOD به زیرساختهای علمی و فنی بالا و پیشرفته ای نیاز داشته و سرمایه مالی زیادی را نیز می طلبد. شرکت ” صبا ایده ” از معدودهای شرکتهای موفق و بزرگ در زمینه کسب و کارهای اینترنتی کشور بوده که تمام این شرایط را به علاوه تجربه عالی از مدیریت سایت آپارات داشته و توانسته این پروژه را انجام دهد.
  • بعد از این سایت، رقیبان دیگری نیز وارد میدان شدند که برخی از آنها خصوصی و برخی نیز از نظر سرمایه و مالکیت به نهادهای دولتی وابسته اند.؛اما هنوز هیچ کدام نتوانسته اند خود را به سطح فعلی فیلیمو برسانند زیرا این سایت، علاوه بر مزایایی که در مورد قبل بیان شد پتانسیل تبلیغاتی بالای آپارات را نیز در اختیار دارد.

[irp posts=”1897″ name=”معرفی فرصت درآمدزایی کلان با آپارات”]

  • با توجه به سایر سایتهای موفق صبا ایده شامل ” آپارات، لنزور، میهن بلاگ، کلوب و صبا ویژن “، Filimo می تواند با تکیه بر کاربران و بازدیدکنندگان میلیونی این سایتها به سرعت خود را به همگان معرفی کرده و اصطلاحاً جای خود را در میان سایتهای محبوب ایرانی باز کند.(تبلیغ رایگان فیلیمو در این سایتها می تواند به سرعت به پیشرفت آن کمک کند )
  • هم اکنون وبسایت Filimo علاوه بر دارا بودن آرشیو کاملی از فیلمهای قدیمی ایران و جهان، فیلمهای سینمایی روز ایران و جهان، سریالها، انیمیشنها و تئاترها را نیز ارائه کرده است. قطعاً این امر یکی از اصلی ترین مزیتهای رقابتی آن می باشد.
  • فیلیمو می تواند گام به گام با سینمای خانگی، فیلمهای سینمایی و سریالهای منتشر شده به صورت لوح فشرده در شبکه نمایش خانگی را به صورت آنلاین و با هزینه ای کمتر یا معادل خرید لوح فشرده فیلم پخش نماید. ( فیلیمو این روش را با نمایش آنلاین فیلم سینمایی ” دندون طلا ” و هم زمان با پخش خانگی و به قیمت 2000 تومان آغاز کرد )
  • همکاری های بسیار خوب و ارزشمند Filimo با سرویس های ارائه کننده اینترنت سبب خواهد شد تا کاربران بتوانند با نگرانی کمتری از اتمام حجم اینترنت خود به تماشای فیلم اقدام کنند. در واقع در این اقدام، هم کاربر راضی خواهد بود هم Filimo و هم سرویس های ارائه دهنده اینترنت!(البته اینکه در قرارداد با این سرویس ها هزینه ای هم به Filimo  و یا طرف مقابل پرداخت می شود یا خیر، اطلاعی ندارم).
  • به نظر می رسد اصلی ترین روش درآمدزایی فیلیمو در اشتراک ویژه ماهانه باشد.یعنی به جای اینکه شما برای مشاهده آنلاین هر کدام از فیلمهای جدید و روز سینمای ایران و جهان، مبلغ جداگانه ای بپردازید می توانید با پرداخت ماهانه چند هزار تومان به کل آرشیو ویژه سایت دسترسی پیدا کنید. ( تصور کنید شما به جای اینکه هر انیمیشن دوبله شده را به قیمت 5000 تومان از فروشگاه ها خریداری کنید با قیمت 5000 تومان در یک ماه بتوانید به طور نامحدود انیمیشن، فیلم و … تماشا کنید. آیا برای شما به صرفه نیست؟! )

فیلیمو - تعرفه اشتراک فیلم

[irp posts=”4698″ name=”از آپارات و دیجی کالا فاصله بگیرید؛ حتی شما دوست عزیز!”]

با وجود توضیحات بالا، فیلیمو هنوز دارای محدودیتهاییست که باید برای آنها راه حلی بیاندیشد:

  • بسیاری از کاربران اینترنت ایران تمایل دارند فیلم های سینمایی را به طور رایگان دانلود کنند که نسبت به مشاهده آنلاین فیلم، مزایای بیشتر و بهتری دارد.
  • فیلم های خارجی ارائه شده در این سایت نسخه سانسور شده می باشد در حالی که در سایتهای دانلود رایگان فیلم، می توان به اصل فیلم ها دسترسی پیدا کرد.همین امر سبب کاهش رغبت کاربران به تماشای آنلاین فیلم خواهد شد.
  • زمانی که شما فیلمی را فیلیمو مشاهده می کنید اگر به هر دلیلی از ادامه مشاهده فیلم منصرف شوید هیچ امکانی برای مشاهده ادامه فیلم از محل قطع شده وجود ندارد ( قابلیت پخش از اواسط فیلم و ریزوم وجود ندارد ).

فیلیمو - پیشنهاد فیلم

نکته: اصل این مقاله در مرداد 94 نوشته شده بود که در آن، ایرادها و انتقاداتی به Filimo مطرح کردم که اکثر آنها برطرف شد. از جمله:

  • قدیمی بودن آرشیو فیلم های ارائه شده
  • مشکل اینترنت حجمی کاربران و نیاز به همکاری با سرویس های ارائه دهنده اینترنت

برای ورود به این سایت: کلیک کنید