تقریباً می توان ادعا کرد که تمام کاربران اینترنت ایران حداقل یک بار نام دیجی کالا را شنیده اند.سایت فروشگاهی که رتبه 6 سایتهای پربازدید ایرانی را از آن خود کرده و نماد کارآفرینی اینترنتی و امپراطوری میلیاردی فروش اینترنتی می باشد مدتی پیش جدیدترین سرویس خود را با عنوان ” دیجی کالا مگ “معرفی نموده است.

Digikala mag که کلمه مگ از واژه magazine به معنی مجله گرفته شده و همانگونه که از دیجی کالا انتظار می رفت آنچنان باکیفیت و مقتدر ظاهر شده که از برنامه ریزی و فکر پخته پشت آن حکایت دارد؛ تفکری که در شعار ” فردا اینجا آغاز می شود ” گویای تولد رسانه ای جدید و آینده دار است.

در این مطلب قصد دارم با ذکر چند نکته از دیجی کالا مگ، بر اهمیت بازاریابی محتوایی برای کسب و کارهای اینترنتی تاکید دوباره ای داشته باشم…

نکته 1 : در گذشته دیجی کالا بخشی با عنوان اخبار در سایت خود داشت که مطالب آن در فرمت سایت دیجی کالا منتشر می شد.اما مدتیست که با راه اندازی سایت دیجی کالامگ، شاهد فعالیت هدفمند، برنامه ریزی شده و جدی تر این فروشگاه اینترنتی بر روی تولید محتوا هستیم.

نکته 2 : اگر با سایتهایی نظیر دیجیاتو، زومیت و .. که در زمینه انتشار اخبار و مطالب تکنولوژی و فناوری اطلاعات آشنایی داشته باشید با مشاهده سایت دیجی کالا مگ متوجه خواهید شد که سبک کاری این مجله، با سایتهای مشابه متفاوت می باشد.سایتهای مشابه هر گونه مطالبی را در حوزه مربوطه منتشر می کنند اما مجله دیجی کالا، مطالب خود را از نظر کیفیت و موضوع با دقت و وسواس بیشتری انتخاب می کند؛مطالبی که با مشاهده تیتر آنها متوجه داغ بودن و خاص بودنشان خواهیم شد.

نکته 3 : بخش متفاوت و بسیار قابل توجه دیجی کالا مگ، قسمت “یادداشت” می باشد.بخش یادداشت به دور از مقالات طویل و تحلیلی تخصصی، نظر ( یادداشت ) شخصیتهای شناخته شده و غالباً هنری ( بازیگران و خوانندگان ) را در حوزه فناوری و اینترنت منتشر می کند؛اظهار نظر شخصیتهای هنری در زمینه های تکنولوژی و فناوری اطلاعات اقدام خلاقانه و ارزشمندیست که مخاطب بسیاری را جلب خواهد کرد.

نکته 4 : شاید برای شما جالب باشد که بدانید سایت دیجی کالا مگ نه به صورت اختصاصی، بلکه بر پایه سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده است! دیجی کالا با این اقدام نشان داد که گاهاً برای راه اندازی سایت خود نیاز به هزینه های گزاف نبوده و با CMS های موجود می توان سایت مورد را نظر را طراحی کرد. ( به خوبی می دانیم دیجی کالا از نظر مالی و نیروی فنی با محدودیت مواجه نیست؛ لذا انتخاب وردپرس برای این سایت را می توان اقدام آموزنده ای برای سایر کسب و کارها دانست )

نکته 5 : در شرایطی که بامیلو با تکیه بر پشتوانه مالی و مدل کسب و کار خود در حال رقابت با دیجی کالا می باشد راه اندازی مجله دیجی کالا اقدام مناسبی در جهت بازاریابی و بهبود جایگاه برند دیجی کالا می باشد ( سرویس Digikala TV  از نمونه های موفق استراتژی تولید محتوای دیجی کالا می باشد )

نکته 6 : تبلیغات بنری، ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی و … از کانالهای رایج تبلیغات و بازاریابی اینترنتی می باشد که هر کدام با توجه به نوع استفاده از آن، می تواند نتایج مختلفی برای کسب و کار اینترنتی به همراه داشته باشد.اما این کانالها همواره مورد هجوم تمام کسب و کارها بوده و به گونه ای می توان آنها را کانالهای اشباع شده دانست. بازاریابی محتوایی نیز یکی از کانالهای رایج و شناخته شده است و بسیاری از سایتهای تجاری با راه اندازی بلاگ سایت، از آن استفاده می کنند اما این کانال هیچ موقع اشباع نخواهد شد و می توان تضمین کرد که کمیت و کیفیت محتوای منتشر شده حرف اول را می زند.لذا حتی اگر سایت شما به مرحله فروش میلیاردی و بازدیدکننده روزانه میلیونی رسید استفاده از بازاریابی محتوایی نیز می تواند برای شما مفید باشد.

در صورتی که مایل هستید سایر مطالب مربوط به دیجی کالا را مطالعه کنید اینجا را کلیک نمایید.

شما می تونید این مقاله رو به صورت فایل PDF ، رایگان و بدون نیاز به ثبت ایمیل دانلود کنید!

[symple_button color=”red” url=”http://bayanbox.ir/view/390813323394834851/digikala-mag.pdf” title=”” target=”blank” border_radius=”5″]Digikala Mag[/symple_button]