در حالیکه بازیهای ایرانی اندروید به سمت حرفه ای تر شدن از نظر محتوای گرافیکی و عمکلرد بازی پیش می روند “هومرنگ” به خوبی توانسته مخاطبان خود را پیدا کند.

هومرنگ از نوع بازیهای خودچالشی ( رقابت با خود ) بوده که مستقیماً قدرت تمرکز و سرعت العمل ما را به چالش می کشد!احتمالا با دیدن تصاویر بازی و یا نصب و مشاهده محیط این بازی علاقه ای به آن پیدا نخواهید کرد اما کافیست سرعت و هیجان این بازی را مزه کرده تا به آن اعتیاد پیدا کنید!

بازیهای خودچالشی همواره طرفداران بسیاری داشته و هومرنگ نیز به خوبی توانسته از این خصوصیت استفاده کند.هومرنگ با دانلود رایگان توانسته بیش از 20 هزار دانلود داشته باشید و مدتی نیز در صفحه اصلی کافه بازار در قسمت اپ ویژه معرفی گردد.

اپلیکیشن ایرانی

آنچه در مورد این بازی بیش از همه به چشم می آید گرافک بسیار ساده و رنگ بندی مات و غیر جذاب آن می باشد.هومرنگ می توانست هم از نظر رنگ بندی و هم گرافیک، بسیار جذابتر طراحی شود؛ چرا که توسعه دهنده این اپلیکیشن، ” امید صادقوند ” بوده که در گذشته بازی هیجانی و موفق ” باتلفیش ” را ارائه نموده است ( بازی باتلفیش به عنوان بهترین بازی استراتژیکی اندرویدی در سال شناخته شد ).حتی منوی این بازی نیز ظاهری ساده و نامرتب داشته که نکته منفی این اپلیکیشن هیجانی و اعتیادآور به شمار می رود.

ایده این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و شما باید با جابه جایی سه مربع رنگی، آنها را در مسیر الماس های هم رنگ خود قرار دهید تا الماسها هر کدام به مربع رنگ خود رسیده و تبدیل به امتیاز شوند. هر چه امتیاز شما بیشتر شود سرعت حرکت الماس و تعداد آنها به تدریج بیشتر شده و شما باید با سرعت و تمرکز بسیار بیشتری نسبت به جابه جایی مربعهای رنگی اقدام کنید.نکته جالب این بازی رنگ پس زمینه بازی بوده که با افزایش امتیازهای شما تغییر رنگ می دهد همین تغییر ساده می تواند به هیجان بازی کمک کند.

ایده اصلی بازی کاملاً انحصاری نبوده و توسعه دهنده آن، با الهام از بازیهای مشابه توانسته قالب جدیدی برای این نوع بازیها ارائه دهند. هومرنگ به صورت رایگان عرضه شده که امکان پرداخت درون برنامه آن برای حذف کامل تبلیغات مهیا شده است.عمده تبلیغات درون این بازی مربوط به بازی زیبا اما سخت بتلفیش بوده؛ به طوریکه می توان هومرنگ را ابزاری برای رشد هر چه بیشتر بتلفیش دانست.

گرچه به نظر می رسد این بازی با توجه به گرافیک و عملکرد ساده، حجم بالایی ( بیش از 8 مگابایت ) دارد که این امر را نیز از نکات منفی آن به شمار آورد.

**در زمان نوشتن این مطلب، رکورد من بعد از تنها دو سه بار انجام بازی، به 142 امتیاز رسید!

badge-g