در بسیاری از مواقع ایده اپلیکیشنهای بازی ایده ای جدید نبوده اما ارائه ای جدید، جذاب و متفاوت از یک ایده رایج می تواند مخاطبان بسیار زیادی را به خود جذب کند. این امر در اپلیکیشنهای ایرانی مخصوصاً بازی بسیار جذاب ” خوش رکاب ” به خوبی دیده می شود.

در این بازی شما باید در قالب یک راننده، به سوالات اطلاعات عمومی بازی پاسخ دهید تا بتوانید مسیر بیشتری را با ماشین خود حرکت کنید.نکته جذاب و متفاوت این بازی این است که گرچه سوالات ساده هستند اما شما باید به آنها غلط جواب دهید! به عبارت دیگر وقتی بازی از شما می پرسد ” جواد خیابانی از مشاهیر تاریخ معاصر است” شما به جای انتخاب گزینه ” غلط ” باید گزینه ” صحیح ” را انتخاب کنید!

زمانی که شما به طور صحیح به سوال پاسخ دهید بنزین شما زیاد شده و می توانید مدت بیشتری به سفر ادامه دهید و اگر اشتباه پاسخ دهید به جای اینکه بازی تمام شود از بنزین شما کسر خواهد شد! از دیگر مزایای پاسخ درست، نیتروژن ماشین شما می باشد! اگر با سرعت زیادی به سوالات پاسخ صحیح بدهید نیتروژن شما زیاد شده که سبب افزایش سرعت و کسب امتیاز بالاتر می شود!

khosh rekab

اپلیکیشن خوش رکاب یکی از اپلیکیشنهاییست که می توان آن را جز برترین بازی های ایرانی اندروید قرار داد.خوش رکاب از بسیاری جهات قابل توجه و متمایز است که در زیر به آن اشاره شده :

1-         نام بازی : ” خوش رکاب ” از اصطلاحات کوچه بازی و عرف ایرانی بوده که جایگاه و جذابیت مناسبی داشته و به دلیل خاص بودن و کم استفاده شدن، همیشه مورد توجه قرار می گیرد.در واقع با انتخاب هوشمندانه این نام و عدم انتخاب اسامی غیر ایرانی و یا نامهای خاص و گاهاً بی معنی و غیر مرتبط (نامهایی که صرفا ظاهر زیبایی دارند و برای کاربر ناآشنا هستند)، برداشت مثبتی از محتوای بازی ( بازیهای مربوط به ماشین ) و آگاهی از جذاب بودن بازی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.

2-         شخصیت پردازی : کاراکتر اصلی این بازی که لوگوی بازی نیز هست با نام خوش رکاب همخوانی داشته که به دلیل پیاده سازی جذاب آن، مورد توجه قرار می گیرد.همچنین سایر کاراکترهای بازی که با خرید سکه می توان از آنها استفاده نمود نیز کاراکترهایی جذاب و بومی بوده و مخاطب ایرانی با آنها ارتباط برقرار می کند.

3-         گرافیک : گرافیک این بازی بسیار حرفه ای و جذاب بوده و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.ترکیب رنگ، تصاویر پس زمینه و ابزارهای بازی همه و همه بسیار حرفه ای و هدفمند طراحی شده و می توان آن را یکی از بارزترین ویژگیهای خوش رکاب قلمداد کرد که با سناریوی بازی همخوانی دارد.

4-         موزیک : از دیگر جذابیتهای این بازی، موزیک فانتزی بازی بوده که با توجه به گرافیک و محتوای بازی انتخاب بسیار مناسب و هماهنگی می باشد و بدون شک مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد.

5-         سوالات : سوالات بازی از نوع اطلاعات عمومی بوده که ساده اما جذاب و گاهاً طنزآمیز طراحی شده اند!در واقع سوالاتی هستند که شما انتظار شنیدن آن را ندارید و یا تا به حال به آن فکر نکرده اید!

اپلیکیشن خوش رکاب

6-         سفر بی انتها : شما در این بازی صرفاً به سوال پاسخ نمی دهید.سفر با خوش رکاب که به صورت حرکت در محیط دایره ای و با شرایط مختلف ( بیابان، یخبندان، شب در شهر و … ) نشان از سفری بی انتها دارد که از می تواند از نظر ذهنی برای مخاطب وابستگی ( اعتیاد مثبت به بازی ) ایجاد کند.

7-         امکانات ویژه : در خوش رکاب شما می توانید با پرداخت سکه، کاراکتر خود را عوض کنید، ماشین جدید و پیشرفته تر تهیه کنید و امکاناتی نظیر بنزین، نیتروژن و … را ارتقا دهید.چنین امکاناتی برای مخاطب بسیار جذاب بوده و محتوای بازی انگیزه زیادی برای خرید آنها ایجاد می کند.

8-         جایزه : گرچه استفاده از بازیها برای تفریح و گذر زمان می باشد اما در خوش رکاب، علاوه بر اینکه شما از این بازی لذت می برید با هر رکورد خود سکه دریافت می کنید و می توانید از امکانات ویژه بازی استفاده کنید.همچنین ثبت رکورد شما در لیست برترینها هم می تواند عامل موثری برای اعتیاد به بازی باشد! البته ناگفته نماند که خوش رکاب نسبتاً دیر اجرا شده و مدت زیادی تصویر اول بازی نمایش داده می شود.

این اپلیکیشن به صورت رایگان عرضه شده اما می توانید برای استفاده از امکانات ویژه بازی، با پرداخت درون برنامه ای سکه خریداری کنید.

توضیح بازی از نگاه توسعه دهنده ( فناوران آروند پاسارگاد ) :

در بازی خوش رکاب، بابت اشتباه‌های خود جایزه می‌گیرید و برای درست گفتن جریمه می‌شوید! پس اگر فکر می‌کنید اطلاعات عمومی و تمرکز بالایی دارید سوار خوش رکاب شوید و در دنیای وارونه‌ی آن گاز بدهید. هر پاسخ درست از بنزین ماشین‌تان کم می‌کند و هر جواب غلط سرعت آن را افزایش می‌دهد. فکر می‌کنید با جواب‌های پرت و پلای خود بتوانید تا کجا سفر کنید؟

ویژگی های اصلی بازی:

  1. بیش از 1500 سؤال اطلاعات عمومی متنوع در زمینه های مختلف با تم طنز
  2. ماشین های مختلف با ویژگی های متفاوت
  3. راننده ژیگول، مشتی و خانم
  4. سیستم ارتقای قطعات ماشین
  5. لیدر بورد برای رقابت با سایرین
  6. گرافیک جذاب با محیط های متنوع
  7. موسیقی دلنواز و دلنشین

badge-g