انبوه اطلاعات و خدمات در فضای مجازی فرصت بی نظیری را برای واسطه گری ایجاد می کند؛ واسطه گری بین فروشنده و خریدار از رایج ترین و پرسودترین قالبهای این مدل کسب و کار اینترنتی می باشد. اما در این مطلب، سایتی به شما معرفی می شود که برای واسطه شدن به سراغ خریدار و فروشنده نرفته و جامعه هدف متفاوتی را در نظر گرفته است.کشکول، عنوان سایتیست که خود را با شعار ” شبکه ای از مطالب ” معرفی کرده و برای توضیح خود از عبارت زیر استفاده می کند: 

جاییه که میتونید سایت ها و مطالبشون رو دنبال کنید و بازخوردتون رو به اون ها منعکس کنید.این طوری  هیچ مطلب مفیدی از دست نمیدید.

در کشکول، اگر شما صاحب سایتهای تولید محتوا هستید می توانید سایت خود را ثبت کرده تا مطالبتان در این سایت منتشر گردد.همچنین کاربران می توانند با استفاده از خدمات کشکول، به مطالب جدید سایتهای مورد علاقه خود دسترسی پیدا کرده و این مطالب را به سادگی دنبال و مطالعه کنند.

این سایت که تاریخ راه اندازی خود را ” بهار 94 ” اعلام کرده و قطعاً در حال حاضر نسخه آزمایشی آن ارائه شده اما همین نسخه نیز ویژگی های قابل توجهی از نظر نوع ایده و پیاده سازی ایده دارد.همچنین هنوز در برخی زمینه ها ضعف و کاستی وجود داشته که در زیر به آنها اشاره شده است :

  • از نظر طراحی سایت، همه چیز به خوبی انجام شده است.صفحه نخست سایت تمام اطلاعات مورد نیاز کاربر را با کمترین تلاش و صرف وقتی ارائه می کند:دسترسی ساده به عضویت/ورود، امکان ورود با حساب شبکه های اجتماعی، توضیحات مختصر اما کامل و به زبان ساده در مورد سایت و همچنین چیشن المانهای صفحه و ترکیب رنگ آن بسیار قابل توجه می باشد.
  • پنل کاربری این سایت نیز به سادگی قابل استفاده بوده و به علت گرافیک فلت و گزینه های محدود، منوی کاربری و تایم لاین کاربری نیز مناسب می باشد.
  • در این سایت سیستم بازخوردگیری برای مطالب سایتها تعبیه شده به طوریکه که کاربران می توانند برای مطالب سایتها نظر ارسال کرده و یا آنها را لایک کنند. با توجه به اینکه بعد از کلیک روی هر لینک، به مطلب در سایت اصلی ارجاع داده می شویم به نظر می رسد این قابلیت موفقی نخواهد بود زیرا کاربران ترجیح می دهند در سایت اصلی نظر ارسال کنند تا در زیر تیتر مطلب و در سایت کشکول!
kashkoal
صفحه کاربری و لیست مطالب سایتهای دنبال شده
  • در حال حاضر مطالب سایتها با ورود به سایت کشکول و از طریق تلگرام در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.کشکول باید طراحی اپلیکیشن اندروید و همچنین سیستم ارسال مطالب با ایمیل را نیز در دستور کار خود قرار دهد.
  • گرچه کشکول در ابتدای راه است اما باید سعی نماید سایتهای مجبوب و پرطرفدار بیشتری را در در شبکه مطالب خود معرفی و ارائه نماید.
  • سیستم درآمدی کشکول در حال حاضر به صورت عضویت ویژه می باشد.در واقع کشکول تمرکز خود را به ارائه خدمات مختلف به کاربران معطوف کرده و برای کاربرانی که قصد دارند دسترسی ساده تر و بیشتری به مطالب سایتها داشته باشند عضویتهای ویژه مدت دار تعریف شده است. ( البته این احتمال وجود دارد در صورت موفقیت کشکول در جذب حداکثری کاربران، سیستم درآمدزایی خود را به سمت سایتها نیز هدایت کند.همچنین نمایش تبلیغات نیز می تواند یکی از راه های درآمد این سایت باشد. )
  • کشکول در این مدت فعالیت خود نتوانسته به هنگام جست و جوی نام ” کشکول ” در گوگل به صدر لیست بیاید.وجود سایتها و وبلاگهای مختلفی با این نام سبب می شود برندسازی نام ” کشکول ” با مشکل مواجه گردد.
  • نکته جذاب و قابل توجه این سایت، امکان معرفی سایتهای مورد علاقه خود در خبرخوان کشکول می باشد.در واقع شما می توانید هر سایت دلخواه خود را به این لیست اضافه کرده تا در پنل کشکول، مطالب جدید آن را دنبال نمایید.

بسیاری از سایتهای ایرانی خدمات مهمی را به نحو حرفه ای ارائه می دهند اما متاسفانه به علت کار انفرادی در مدیریت تیم و همچنین عدم تجربه در نحوه معرفی کسب و کار اینترنتی خود ( تبلیغات و بازاریابی آنلاین ) و نیز نبود نیروی متخصص در این زمینه سبب خواهد شد این سایتها نتوانند به موفقیت چشمگیری دست یابند. البته کشکول در ابتدای راه است و این امید وجود دارد که بتواند نیاز مطالعه آنلاین مطالب را در کاربران ایجاد و آن را تقویت نموده تا خود را به عنوان بزرگترین و تنها رابط بین خبرخوانها و خبرگزاریهای آنلاین معرفی نماید.

برای ورود به سایت کشکول : متاسفانه سایت کشکول غیر فعال شده است