عمر تلگرام نسبت به سایر شبکه‎های اجتماعی و پیام‌رسانها بسیار کمتر است اما قابلیتهای برتر این اپلیکیشن پیام رسان و نیز بروزرسانی مستمر امکانات آن سبب شده تا به سرعت با استقبال کاربران و کسب و کارهای اینترنتی مواجه شده و به ابزار اصلی ارتباط اینترنتی جامعه تبدیل شود.همین امر سبب شده تا فرصتی بی نظیر برای کسب درآمد از کانال تلگرام فراهم گردد.

دو قابلیت تلگرام بیش از سایر قابلیت ها امکان درآمدزایی برای کاربران را فراهم کرده است: کانالهای تلگرامی و رباتهای تلگرام. در ادامه، هر یک از این دو مورد را به طور کامل آموزش خواهم داد.

کسب درآمد از کانال تلگرام

به خوبی با ماهیت کانالهای تلگرامی و نیز نحوه ایجاد آن آشنایی دارید. لذا در این بخش فقط راهکارها، ترفندها و نکات مربوط به کسب درآمد از کانال تلگرام را برای شما بیان می کنم.

1-موضوع

مهم ترین بخش، انتخاب موضوع کانال می باشد. چرا که موضوع، نوع محتوای شما را تعیین کرده و مخاطبان را به کانال جذب می کند. متاسفانه بیشتر افراد ساده ترین موضوع یعنی طنز و سرگرمی را انتخاب می کنند و مطالب کانال را از کانالهای مطرح نظیر گیزمیز و … کپی می کنند.

با توجه به آنکه در زمینه محتوای طنز، کانالهای مطرحی وجود دارد توصیه می شود موضوع کانال خود را از میان موضوعات و سوژه های جدید و خلاقانه انتخاب کنید. مثلاً ایده هایی نظیر مطالب و داستانهای ترسناک، دانستنی های تاریخی، حقایق عجیب علمی و مواردی از این دست که هم کانال کمتری در این حوزه فعالیت می کند و هم موضوع آن جذابیت و تازگی دارد.

اما توجه داشته باشید که موضوع کانال برای طیف وسیعی از مخاطبان جذاب باشد. مثلاً کانالی برای ساختمان های غول پیکر و مدرن ممکن است سوژه مناسبی باشد اما نسبتاً علاقه مندان کمتری دارد.

کسب درآمد از کانال تلگرام

2-محتوا

یکی از عوامل موثر در انتخاب موضوع کانال، محتوا می باشد. شما باید کانالی را انتخاب کنید که مطمئن باشید می توانید محتوای آن را بیابید. به عبارت دیگر باید چند سایت و منبع مرتبط با موضوع کانال داشته باشید.

نکته بعد آنکه باید از تصاویری با کیفیت استفاده کرده و به میزان مناسب از فیلم یا تصاویر متحرک هم بهره ببرید. در متن ها هم با توجه به موضوع کانال، لحنی مناسب داشته باشید: نه ادبیاتی رسمی و نه بیش از حد محاوره.

3-انتشار محتوا

  • در انتهای متن همه پستها آدرس و مشخصات کانال را درج کنید.
  • حتماً در طول ساعات مختلف روز مطلب منتشر کنید که هر بار کانال شما به لیست کانالهای مخاطب بیاید.
  • به مرور یاد بگیرید که انتشار در کدام ساعتها برای مخاطبان بهتر بوده و بازدید بیشتری به دست می آورید.
  • هیچگاه چند پست را پشت سر هم ارسال نکنید.

[irp posts=”2056″ name=”آیا سایت و خدمات شما به کانال تلگرام نیاز دارد؟”]

4-تیم

مدیریت کانالهای بزرگ توسط یک نفر امکان پذیر نیست. به مرور و با افزایش اعضای کانال تلگرام سعی کنید ادمین های بیشتری را جذب کنید که در طول ساعات مختلف روز مطلب منتشر کرده و برای تهیه محتوا، با سختی کمتری همراه باشید.

البته در ابتدا برای انتشار پست در ساعتهای مختلف می توانید از ربات تلگرامی @vardast_bot هم استفاده کنید.

5-جذب مخاطب اولیه

از نکات مهم کسب درآمد از کانال تلگرام جذب تعدادی بالای ممبر می باشد. در آغاز فعالیت کانال باید ابتدا پیش از آنکه کسی را عضو کنید چندین مطلب در کانال منتشر نمایید. سپس تعدادی ممبر فیک در حد چند ده نفر خریداری کرده و بعد دوستان و آشنایان خود را عضو کانال نمایید.

[irp posts=”5546″ name=”تبلیغات تلگرامی ایرانی درگیر تقلب و راهکارهای مخرب”]

سعی کنید در چند مرحله هر بار چند ده عضو فیلک به کانال تلگرام خود اضافه کنید چون در ابتدا وقتی کانالی عضو کمی داشته باشد افراد تمایلی به عضویت در کانال پیدا نمی کنند.

با انتشار پست ها در گروه های مختلف سعی کنید اعضای بیشتری به دست آورید. استفاده از تبادل تبلیغات تلگرامی هم مناسب است اما به شرطی که در این امر زیاده روی نکرده و ممبرهای واقعی شما بیش از چند صد نفر باشد که بتوانید با کانالهایی با ممبر بالا تبادل نمایید.

6-روش درآمدزایی

نکته بسیار مهم در کسب درآمد از کانال تلگرام این است که برای درآمدزایی باید صبور باشید. با چند صد نفر و یا دو سه هزار نفر به دنبال درآمدزایی نباشید.

تعداد کانالهای تا 5 هزار نفر بسیار زیادند لذا باید چند ماه اول را برای افزایش اعضای کانال خود در نظر بگیرید. به مرور وقتی تعداد ممبرها به رقم های چند ده هزار نفری رسید به راحتی می توانید با پذیرش تبلیغات از برندها، سایتها و سایر کانالها درآمد کسب کنید.

برای این منظور باید در ابتدا خودتان به سراغ برندها و کانالهای تجاری رفته و کانال خود را به آنها معرفی نمایید. همچنین در داخل کانال خود نیز پستی برای شرایط تبلیغ در کانال منتشر نمایید.

البته دو روز دیگر برای کسب درآمد از کانال تلگرام وجود دارد. نخست فروش محصولات سیستم های همکاری در فروش نظیر می مارکت، دایان شاپ، میهن استور و … می باشد. شما با عضویت در این سیستم ها و تبلیغ محصولاتشان در کانال، به ازای هر خرید اعضای کانال مبلغی را دریافت خواهید کرد.

[irp posts=”1832″ name=”بهترین کانالهای تلگرامی کاربران ایرانی (کانال خود را معرفی کنید)”]

روش بعدی اینکه می توانید کانال خود را در سایتهایی نظیر کلیک گیر و تولگرام ثبت نمایید. این سایتها تبلیغات تلگرامی ارائه می دهند و می توانید کانال تلگرامی خود را در آن سامانه ها ثبت کرده و از نمایش تبلیغات دیگران درآمد کسب کنید.

کسب درآمد از کانال تلگرام

کسب درآمد از رباتهای تلگرامی

وقتی اسم ربات به میان می آید ذهن شما به برنامه نویسی های پیچیده فکر می کند در حالیکه می توان با ترفندها و ابزارهایی بدون نیاز به یادگیری برنامه نویسی، ربات تلگرامی ساخت و آن را به فروش رسانید.

برای شروع می توانید از دو روش زیر به طور رایگان یا با هزینه ای کم ربات ساخته و آن را به فروش برسانید. در ویدئوی زیر نحوه فروش ربات آموزش داده شده است.

روش اول : استفاده از سایت بات ساز

در این سایت می توانید به طور رایگان ربات تلگرامی ساخته و آن را مدیریت نمایید. کار با این سایت ساده است و کافی‌ست به آدری بات ساز مراجعه نمایید.

کسب درآمد از کانال تلگرام

روش دوم: استفاده از دوره آموزشی ساخت و فروش ربات تلگرام

در دوره آموزشی زیر که باید از سایت فرانش خریداری شود به شما روش ساخت ربات تلگرامی بدون برنامه نویسی و نیز نحوه فروش آن به طور کامل آموزش داده شده است.

پیشنهاد می کنم ویدئوی زیر را مشاهده نمایید تا با کسب درآمد از رباتهای تلگرامی بهتر آشنا شوید.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره آموزشی، اینجا را کلیک نمایید.

کسب درآمد از کانال تلگرام با فروش کالا

به جز روش های بالا، امکان راه اندازی کانال تجاری با هدف فروش مستقیم کالا نیز وجود دارد که توسط بسیاری از افراد به طور موفقیت آمیز اجرا شده است.

[irp posts=”2289″ name=”کانال تلگرام ارانیکو، الگویی موفق در تلگرام مارکتینگ”]

در این مدل شما می توایند کالاهایی نظیر محصولات دکوری و تزئینی، انواع پوشاک مردانه و زنانه و یا کالاهایی با قیمتهای پایین را در کانال خود بفروشید.

در ابتدا نیازی نیست این کالاها را از پیش خریداری نمایید. تنها باید تامین کننده های آنها را شناسایی کرده تا بتوانید بعد از هر سفارش مشتری، محصول را با قیمتی کمتر از تامین کننده خریداری کرده و سپس برای مشتری ارسال نمایید.

در آینده که فروش کانال افزایش یافت می توانید کالاها را از پیش و به طور عمده تهیه کنید.

در صورت تمایل به آموزش تخصصی تلگرام مارکتینگ و بازاریابی شبکه های اجتماعی، اینجا را کلیک کنید