چند روز پیش نسخه چاپی کتاب ” گوگل ” را از دیجی کالا خریدم.صرف نظر از محتوای ارزشمند آن و اینکه این کتاب با همکاری و حمایت دیجی کالا منتشر شده ( لوگوی دیجی کالا روی کتاب درج شده است ) بار دیگر بزرگترین تمایز دیجی کالا با رقبا که همان تجربه خرید اینترنتی از این سایت می باشد خودنمایی کرد. در این مطلب قصد دارم فرآیند خرید از دیجی کالا را برای شما تشریح کنم تا تاثیر خدمات مشتریان و سیستم توزیع در افزایش وفاداری به برند مشخص گردد.

تجربه خرید اینترنتی من از دیجی کالا

پس از ثبت خرید و پرداخت اینترنتی وجه، علاوه بر ارسال فاکتور به ایمیل، پیامک تایید خرید ارسال شد.( بلافاصله بعد از خرید – ساعت 8:35 صبح )یک دقیقه بعد، پیامکی مربوط به قرار گرفتن فاکتور خرید من در لیست پردازش ارسال شد.

تجربه خرید اینترنتی - پیامک اول

دو دقیقه بعد یعنی در ساعت 8:38 دقیقه، خبر نهایی برای اطلاع رسانی از آماده به ارسال بودن خرید من پیامک شد.

تجربه خرید اینترنتی - پیامک دوم

با توجه به اینکه در فاکتور خرید، ساعت تحویل محصول را بین 12 تا 3 انتخاب کرده بودم این محصول در بین ساعت 1 تا 2 توسط پیک به بنده تحویل داده شد.

وقتی به این فکر کنیم که می توان در محل کار سفارش را ثبت و در همان روز و همان محل کالای مورد نظر را تحویل گرفت در کنار اینکه تنها چند دقیقه پس از ثبت سفارش، فاکتور ما آماده ارسال می شود طعم واقعی خرید آنلاین را برای ما ملموس می کند.

بی شک سیستم توزیع کالا یکی از بزرگتری عوامل مزیت رقابتی کسب و کارها در سراسر دنیا بوده که دیجی کالا به خوبی توانسته با توجه به حجم بسیار بالای خریدش ( روزانه 20 هزار محصول در انبار دیجی کالا وجود داره که 10 هزار عدد از محصولات در گردش هستند ) توانسته دقیق ترین و کارآمدترین سیستم لجستیک محصولات را پیاده سازی کند تا درسی باشد برای کسب و کارهای نوپای اینترنتی.

تمرکز دیجی کالا بر کیفیت تمام جزییات مخصوصاً خدمات مربوط به مشتریان توانسته این فروشگاه اینترنتی را به چنین امپراطوری عظیمی تبدیل کند؛ به طوریکه در سال گذشته رتبه دوم بیشترین تراکنش آنلاین در کل کشور به دیجی کالا اختصاص پیدا کرد؛ این رقم وقتی ارزشمندتر می شود که مقایسه دیجی کالا و بامیلو را مد نظر قرار می دهیم…