اگر به بحث خرید و فروش فایلهای دانلودی علاقه مند باشید حتماً نام ” گوپاس ” را شنیده اید.گوپاس اولین سایتیست که سیستم همکاری در فروش فایل به طور کاملاً حرفه ای در ایران پیاده سازی کرد.این سایت که در مهر امسال، تولد سه سالگی خودش را جشن گرفت توانسته با عملکرد مناسب خود، اعتماد کاربران را جلب کرده و همواره در بورس رقابت این نوع سایتها باقی بماند.

البته شکی نیست که بعد از رونمایی از گوپاس و ایده آن، ساخت سایتهای خرید و فروش فایل به شکلهای متنوع سرعت بسیاری یافت اما دلیل آنکه گوپاس برخلاف این سایتها هنوز در صفحه اول گوگل و در ذهن کاربران باقی مانده در زیر بیان شده است. توجه داشته باشید که گوپاس خود به فروش فایل اقدام نمی کند و کاربران می توانند فایلهای خود را به رایگان در آن آپلود کرده و نسبت به فروش آنها اقدام نمایند ( ارائه بستر فروش-بازارچه اینترنتی )

فروش فایل-گوپاس

ویژگیهای ممتاز گوپاس

  • بزرگترین نقطه قوت گوپاس این است که می توان به آن اعتماد نمود. ثبات و کیفیت عملکرد سه ساله آن نشان داده که علاوه بر صحت پرداختها به کاربران، فایلهای ارسالی کاربران نیز مورد سو استفاده قرار نمی گیرد؛ اما متاسفانه در برخی از سایتها این دو اصل به خوبی دیده نمی شود…
  • فایلهای موجود در این بازارچه، کیفیت بالایی داشته و غالباً توسط خود کاربران تهیه شده است ( جزوه های دانشگاهی، ترجمه مقالات، پایان نامه و … )، در واقع تاکید مدیریت گوپاس بر انتشار فایلهای باکیفیت و ممتاز بوده و فایلهایی که کپی رایت در آن رعایت نشده یا از سطح اینترنت تهیه شده تایید نمی شوند.
  • گوپاس بر خلاف سایر سایتهای فروش فایل، همواره سعی می کند رابطه خود را با کاربرانش از صرف رابطه تراکنشی خارج کند؛ برگزاری جشنواره ها، مسابقات و … بخشی از راهکارهای این سایت برای این هدف می باشد.
  • وبلاگ گوپاس نیز از بخشهای قابل توجه این سایت می باشد.بلاگ گوپاس به انتشار مطالب جذاب حوزه تکنولوژی، سرگرمی، آموزشی و … می پردازد که قطعاً تصمیمی حرفه ای برای کاربران و موفقیت سایت می باشد.

وبلاگ گوپاس

اما یکی از مهم ترین ایرادهای عملکرد گوپاس را بتوان تاخیر زیاد در بروزرسانی امکانات سایت دانست.پس از راه اندازی این سایت، سایتهای جدید خرید و فروش فایل با امکانات جدید و متنوعی راه اندازی شدند اما گوپاس در اواخر سال دوم فعالیت خود، امکانات جدید را به سایت خود اضافه کرد.گرچه نمی توان دلایل این تاخیر در بروزرسانی را پیش بینی کرد اما قطعاً این امر تاثیر زیادی در موفقیت آن در پی خواهد داشت.

نتیجه :

راه اندازی یک سایت و کسب و کار اینترنتی ساده و قابل انجام توسط همگان می باشد اما اداره،حفظ و ارتقای آن سایت و بیزینس کار هر کسی نیست. گوپاس نمونه بارزی از سایتهاییست که می تواند الگویی مناسب برای علاقه مندان به کسب و کار اینترنتی باشد: فعالیت مداوم، صبر، ارتقای خدمات و از همه مهمتر جلب اعتماد کاربران…