کانال تلگرام سریع ترین راه ممکن برای برقراری،حفظ و بهبود ارتباط سایتها و کسب و کارها با مخاطبان و مشتریان را ایجاد نموده است.همانطور که در مقاله “ آیا سایت شما به کانال تلگرام نیاز دارد؟ ” بیان کردم تلگرام مارکتینگ زمانی مثمر ثمر خواهد بود که به طور اصولی انجام گردد.در ادامه مقاله بیان شده، فعالیت سایت ارانیکو در تلگرام را به صورت مطالعه موردی بررسی می کنم تا الگوی فعالیت صحیح در کانالهای تلگرام را به خوبی بیاموزید.

1-اطلاعات کانال:

به تصویر زیر دقت کنید.لوگوی ارانیکو به عنوان لوگوی کانال قرار داده شده و در نام کانال به فارسی و انگلیسی نام ارانیکو نوشته شده است.این امر سبب به خاطرسپاری عنوان “ارانیکو”خواهد شد.نام کاربری کانال نیز به آدرس سایت بوده که این نیز در به خاطرسپاری تاثیر مستقیم دارد.

کانال تلگرام-ارانیکو-1

در بخش توضیح کانال،اشاره به رسمی بودن کانال و درج لینک سایت ضروریست.اگر توضیح مختصری هم در مورد عملکرد و خدمات کانال ارائه شود قطعاً مفید خواهد بود.

2-هدف :

فعالیت ارانیکو در این کانال هدفمند بوده و در یک ماه گذشته هیچگاه از این هدف خود منحرف نشده است.ارانیکو با ارائه اخبار روز در حوزه های سیاسی، اقتصادی و علمی قصد دارد مخاطبان بیشتری جذب کرده و با ارائه این خدمت ارزشمند، برندسازی کند.در واقع ارانیکو نه به دنبال منفعت مادی مستقیم از این کانال است و نه به دنبال جذب بازدیدکننده به سایت خود،بلکه می خواهد خدمات خود به کاربرانش را بهبود بخشیده تا علاوه بر جلب رضایت آنها و حفظ وفاداری آنها، مزیت رقابتی برای برند خود ایجاد نماید.

3-شناسایی درست نیاز مخاطب:

مخاطبان سایتهای خبری و تحلیلی اقتصادی به طور معمول دنبال کننده اخبار روز نیز می باشند.ارانیکو آنچه که در سایت خود نمی توانست ارائه دهد در کانال تلگرام خود ارائه داده است.انتشار تصاویر صفحه اول روزنامه ها در اول صبح، انتشار سرتیتر مهم اخبار سیاسی و اقتصادی، انتشار تصاویر مهم خبری همگام با سایر خبرگزاریها و مواردی از این قبیل، جهت رفع نیاز مخاطب ارانیکو می باشد.

4-تبلیغ کانال :

ارانیکو در انتهای تمام مطالب خود، نام کاربری کانالش را با فرمتی یکسان درج می کند.این امر سبب خواهد شد تا در صورت انتشار خبر مربوطه توسط اعضای کانال، افراد دیگر نیز با کانال ارانیکو آشنا شوند.همچنین درج نام کاربری کانال در تصاویر اختصاصی خود نیز به همین دلیل صورت می گیرد.

کانال تلگرام-ارانیکو-2

5-هشتگ گذاری :

در تک تک مطالب خبری،ارانیکو هشتگ گذاری را رعایت می کند.همچون تصویر زیر ارانیکو می خواهد دسترسی به آرشیو خبری در موضوعات مختلف را برای کاربران خود فراهم نماید.

کانال تلگرام-ارانیکو-3

6-لینکدهی صحیح :

برخی از اخبار روز که نیاز به مطالعه متن خبر و گزارش مربوطه هستند به طور صحیح لینکدهی شده اند.در ابتدا توضیح مشخصی از خبر با تیتر و توضیح کوتاه منتشر شده و سپس لینک کوتاه شده خبر مربوطه درج می گردد.این لینک کوتاه شده علاوه بر تاثیر مثبت در کیفیت انتشار در تلگرام، آمار کلیک های روی هر خبر را نیز در اختیار ارانیکو قرار می دهد که می تواند از آن در جهت نیازسنجی و علاقه مندی مخاطبان خود استفاده نماید.

کانال تلگرام-ارانیکو-4

7-خدمات ویژه در تلگرام :

علاوه بر اینکه گفتم چنین اطلاع رسانی در سایت ارانیکو صورت نگرفته و این خدمت فقط در کانال تلگرام آن انجام می شود ارانیکو با فواصل مشخص (در حال حاضر چند هفته یک بار ) کد تخفیفی برای خدمات ویژه سایت خود ارائه می نماید.این امر علاوه بر درآمدزایی برای ارانیکو، وفاداری کاربران تلگرام خود را چند برابر خواهد کرد و آنها را برای دنبال کردن بهتر مطالب این کانال تشویق می کند.

کانال تلگرام-ارانیکو-5

8-مطالب غیر خبری اما مفید :

در لابه لای اخبار روز، ارانیکو مطالبی کوتاه اما مفید برای مخاطبان خود منتشر می کند که سبب عدم یکنواختی در عملکرد کانال شده و احتمال اشتراک گذاری مطلب را دوچندان می کند.

کانال تلگرام-ارانیکو-6

به عنوان نتیجه گیری، می توان گفت که با بررسی عملکرد سایتهای موفق در زمینه آنلاین مارکتینگ می توان درسهای ارزشمندی را فراگرفت؛ مخصوصاً سایت موفق ارانیکو که از پیشتازان حوزه مربوط به خود ( کسب و کار و اقتصاد ) بوده و به گفته دو بنیانگذار آن، در همان سال اول به نقطه سر به سر مالی رسیده و در حال حاضر نیز از سایتهای پربازدید کشور می باشد.