اگر فکر می کنید برندهایی که رتبه اول هستند باید برنامه های مارکتینگ و توسعه خود را در اولویتهای ثانویه قرار دهند اشتباه می کنید! آنچه که از رسیدن به جایگاه شماره 1 برندهای برتر مهم تر است حفظ جایگاه فعلی می باشد.دیجی کالا به عنوان برند شماره 1 کسب و کارهای اینترنتی ایرانی و برند شماره 1 فروشگاه های اینترنتی ایرانی باید بتواند جایگاه فعلی خود را ثبات بخشیده و فاصله خود را برندهای رتبه 2 و 3 بیشتر کند.

در این مطلب می خواهم دو عملکرد دیجی کالا را مورد نقد و بررسی قرار دهم تا با چگونگی تلاش دیجی کالا برای حفظ جایگاه برند خود آشنا شوید:

نگاهی همگانی به فردای دیجی کالا در سال 1400

یکی از دلایل مهم محبوبیت دیجی کالا در نگاه مخاطب این است که این برند همواره سعی داشته فاصله خود را با مخاطب کم کرده و در مکانها و شرایطی حضور پیدا کند که کاربرانش حضور ی مستقیم داشته و خود را در جمع آنها قرار دهد.مسابقه نگاه فردا هم به نوعی حضور در بین مخاطبان بوده و با نظراتی که کاربران برای دیجی کالا ارسال می کردند فاصله موجود بین این برند و مخاطبانش کم شده بود.به عبارت ساده تر، زمانیکه شما به عنوان مشتری یک برند این فرصت را می یابید که در مورد برند خود اظهار نظر کنید قطعاً وفاداریتان به برند مذکور بیشتر خواهد شد.

در واقع دیجی کالا با این رویداد، یک تیر با دو نشان زد! افزایش وفاداری مشتریان و محبوبیت برند خود و استفاده از نظرات و ایده های جمعی برای توسعه و موفقیت خود در آینده. در واقع دیجی کالا با اهمیت دادن به نظرات کاربران خود، ایده هایی را جمع آوری کرد که از ناحیه خارج از دیجی کالا،فروش اینترنتی،بامیلو و … به این مسائل نگاه می کردند.

برای مشاهده تصویر کامل صفحه فرود این رویداد،اینجا را کلیک نمایید 

یلدای شگفت انگیز دیجی کالا

پس از برگزاری رویداد بلاک فرایدی توسط بامیلو و جنجالهای رسانه ای پیش و پس از برگزاری این رویداد، دیجی کالا نیز مقابله به مثل کرده و از یک رویداد ایرانی  و بومی به نام ” شب یلدار ” استفاده کرد و با شعار ” بزرگترین حراج اینترنتی ایران ” اجازه نداد تا این حرکت بامیلو بی جواب بماند!

یلدای شگفت انگیز دیجی کالا

گرچه استفاده از مناسبتهای عمومی برای برگزاری جشنواره های خرید ویژه در همه دنیا مرسوم بوده اما بی شک دیجی کالا از این مناسبت برای حفظ برتری خود نسبت به بامیلو استفاده کرد.نکته مهمی است که دیجی کالا نباید اجازه دهد بامیلو هیچگونه مزیت رقابتی قابل توجهی در سیستم خود و یا در ذهن مشتریان داشته باشد.