در فضای رقابتی که مشتریها با هجمه تبلیغات مواجه هستند کمپینهای بازاریابی و تبلیغات آنلاین به سمت سوژه های خلاقانه پیش می روند؛هر چه خلاقیت و ایده پردازی کمپین بیشتر باشد توجه بیشتری به محتوای آن جلب خواهد شد.گرچه موفقیت یک کمپین مارکتینگ فقط به ایده خلاقانه محدود نشده و عواملی نظیر ارتباط ایده با مخاطبان، محتوای کمپین،نحوه شرکت در کمپین،جوایز و … در این موفقیت سهیم هستند اما می توان قاطعانه اظهار نمود که یک ایده خوب می تواند برند شما با سرعت زیادی همه گیر کند. از 12 دی ماه، زودفود به عنوان اولین و معتبرترین برند سفارش اینترنتی غذا در ایران، کمپین خلاقانه و جذابی را اجرا کرده که در آن بسیاری از فاکتورهای لازم برای موفقیت یک کمپین آنلاین بازاریابی را رعایت کرده است.کمپین گل یا پوچ زودفود که نام کامل آن  ” گل یا پوچ، بدون پوچ! ” است شما را با چالشی جذاب و نفس گیر مواجه می کند تا با سفارش آنلاین از سایت زودفود،کد انتخاب جایزه دریافت کرده و جایزه تان را بدون قرعه کشی و با شانس انتخاب کنید!

در این کمپین، شما بعد از دریافت کد جایزه، به صفحه فرود مسابقه رفته و از بین هزار دایره، یکی را انتخاب می کنید.دایره های سبز رنگ، جوایزی هستند که در همان صفحه تعداد هر کدام بیان شده است؛ جوایزی شامل تخفیف 5 هزار تومانی بلیط سینما تا گوشی آیفون!

و اما نقاط قوت و ویژگی های بارز این کمپین را برای شما بیان می کنم اما در ابتدا برای مشاهده صفحه فرود کمپین، روی یکی از گزینه های زیر کلیک کنید:

[symple_button color=”green” url=”http://w3.zoodfood.com/Landing/gift?” title=”لینک صفحه فرود” target=”blank” border_radius=””]لینک صفحه فرود[/symple_button]

[symple_button color=”blue” url=”https://nabzino.com/wp-content/uploads/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%B2%D9%88%D8%AF%D9%81%D9%88%D8%AF.jpg” title=”عکس تمام صفحه از صفحه فرود” target=”blank” border_radius=””]عکس تمام صفحه از صفحه فرود[/symple_button]

  1. ایده کمپین بسیار جذاب،جدید،نوآورانه،کاربرپسند و چالشی بوده که قطعاً قابلیت بازاریابی ویروسی و شفاهی را دارد.
  2. نام کمپین به خوبی انتخاب شده زیرا همه با اصطلاح ” گل یا پوچ ” آشنایی داریم و علاوه بر حس نوستالژیک، ما را به یاد مسابقه و برنده شدن می اندازد.
  3. نحوه شرکت در کمپین بسیار ساده است و کاربر را سردرگم نمی کند.تنها در 4 مرحله : سفارش غذا – دریافت کد – انتخاب دایره سبز رنگ – درج کد و جایزه!
  4. صفحه فرود کمپین تمام اطلاعات لازم را بدون دردسر به مخاطب ارائه می دهد.از جوایز گرفته تا قوانین و شرکت در مسابقه.
  5. جوایز از تنوع بالایی از نظر تعداد و نوع برخوردار هستند که بر خلاف اکثر کمپین های ایرانی، در نوع خود قابل توجه است.همچنین درج تعداد هر جایزه و تعداد باقی مانده از هر جایزه نیز اقدام بسیار هوشمندانه ای می باشد.
  6. همانطور که در تصویر اسلاید صفحه فرود مشاهده می کنید زودفود در حرکتی کم نظیر، در این کمپین از مشارکت سایتهایی نظیر بامیلو،تیوال،سینما تیکت، اسنپ و … استفاده کرده است. گرچه برخی از این سایتها زیرمجموعه یک هولدینگ می باشند اما آنچه که در فضای کسب و کارهای اینترنتی ایران کمتر دیده می شود همکاری سایتهای برتر در برگزاری کمپینهای مارکتینگ می باشد.در این کمپین، زودفود از خدمات این سایتها در لیست جوایز خود استفاده کرده ( جایزه بدون هزینه برای زودفود ) و در عوض، این سایتها نیز نامشان به گوش مشتریان زودفود رسیده و مشتریان جدیدی را با هزینه پایین جذب می کنند.
  7. زودفود علاوه بر تبلیغات بنری، از تبلیغات تلگرامی هم غافل نشده و سعی دارد حداکثر تعداد مخاطبان را جذب کند.ضمن اینکه نمونه پستهای زیر علاوه بر معرفی کانال زودفود، به سرعت ویروسی می شوند.

گل یا پوچ زودفود

و اما اصلی ترین ویژگی این کمپین که به نظر من در معدود کمپینهای اینترنتی در ایران به آن توجه شده توجه به اثرات روانی تبلیغات بر مشتری می باشد. “برای انتخاب جایزه خود روی خانه های سبز رنگ کلیک کنید ” چنین حرکتی در فضای تبلیغات و بازاریابی بسیار تحسین برانگیز است زیرا اثرات مثبت روانی متعددی در مشتری در پی خواهد داشت.

  1. شما از یک مشتری واکنش گر به کنش گر تبدیل می شود ( جایزه را خودتان انتخاب می کنید )
  2. ناخودآگاه شما متوجه می شود که در زودفود شما می توانید خودتان انتخاب کرده و تاثیرگذار باشید، در نتیجه حس ارتباط بهتر و بیشتری با این سایت پیدا می کنید.
  3. حتی اگر یک تخفیف 5 هزار تومانی هم برنده شوید قطعاً در ابتدا به آیفون فکر کردید و با استرس، دایره سبز خود را انتخاب خواهید کرد.این چالش هیجان انگیز به همراه نام زودفود در ذهن شما ماندگار خواهد شد.
  4. چون با هر سفارش یک کد دریافت می کنید پس حتی اگر جایزه ای هم برنده نشوید باز ضرر نکرده اید.در نتیجه این امر برای خیلی از افراد اصلاحاً اعتیادآور خواهد شد که با ثبت سفارشات متعدد و دریافت کد بیشتر، شانس خود را برای آیفون، ساعت سامسونگ و … امتحان کنند.
  5. این نکته که همه شرکت کننده ها برنده هستند و هیچ پوچی وجود ندارد باعث جلوگیری از ایجاد حس منفی شکست در مشتری خواهد شد.

در انتهای این مطلب، شما پاسخ دهید که به نظر شما کمپین گل یا پوچ زودفود چه بازدهی ها و اثرات مثبتی برای زودفود در پی خواهد داشت؟