آذر ۱۹, ۱۳۹۵

درباره نویسنده

احسان خواجوی

احسان خواجوی

کارشناس دیجیتال مارکتینگ و تحلیلگر کسب و کارهای اینترنتی

مطالب مشابه

9 ديدگاه

  1. 4

    بهزاد

    سلام،
    من یک ابزار فروش هستم و با دانشی که در زمینه تجربی و صرفاً علاقه ای که به دنیای دیجیتال و اینترنت و طراحی دارم یه چیزایی در مورد وب میدونم. تصمیم گرفتم فروشگاه اینترنتی ابزارآلات راه بندازم و الآن هم راه افتاده… نماد و درگاه رو هم گرفتم و حالا میمونه محتوا و محصولات. از اونجایی که فهمیدم شما در این زمینه حرف های زیادی واسه گفتن دارید و مخصوصا اینکه خودتون در یکی از همین فروشگاه ها مشغول هستید، راغب شدم ازتون درباره کلیات و نحوه کار فروشگاه های اینترنتی بپرسم. یعنی دلم میخواد خیلی بی پرده و مشخص از استراتژی های موثری که یک فروشگاه اینترنتی لازم داره بدونم. درسته که توی یک مطلب نمیشه تمام اینها رو توضیح داد. اما خب کمی برامون تعریف کنید بد نیست.
    مخصوصا در همین مطلب خوندم نوشتید بامیلو ۱۵۸۰۰ یک پیراهن رو میخره و ۱۹۰۰۰ میفروشه. خب این میشه بالای ۲۰% سود ناخالص. توی زمینه ابزار که تخصص بنده باشه دارم میبینم کم کم دارن سودهاشونو میکشن پایین. یک موقعی یادمه دیجیکالا یه اره باغبانی که من ۲۱۰۰۰ از بنک دار میخریدم رو بالای ۳۰۰۰۰ میفروخت! تعجب میکردم از اینکه فروشگاهی با اون عظمت و دسترسی به تولید کننده که مطمئناً زیر ۱۸۰۰۰ از تولید کننده جنس رو تهیه میکنه، میاد و بالاتر از قیمت من توی یک ابزار فروشی توی یک گوشه کشور میفروشه! البته لازمه بگم که همین قیمت های نجومی باعث شد که حس کنم میتونم رقابت کنم با این غول های عظیم الجثه و مدام راغب تر و مصمم تر شدم برای فروش اینترنتی…. حالا که فروشگاه اینترنتی من راه افتاده اما قضیه فرق کرده و میبینم با این پایین کشیدن نرخ ها و رقابت زیاد عملا اگر بخوام قیمت های پایین تر از فروشگاه های اینترنتی بدم، برای خودم فایده و منفعتی نمیمونه. دیجیکالا و چاره و بامیلو و … رو راحت میشه ازشون سبقت گرفت. چون هنوزم فکر میکنن ابزار باید بالای ۲۰% سود براشون بیاره… در حالی که عمده فروشان عمدتاً پایتخت نشین دارن خیلی ارزون میدن. یا بهتره بگم اونا دارن سود عالی خودشون رو میبرن، ولی چون دستشون توی این کار هست، از منی که دارم به عنوان خرده فروش وارد این بازار میشم جلو هستند.
    حالا به نظر شما چیکار کنم؟ ادامه بدم یا شونه خالی کنم؟
    لازمه نظر خودمم بگم که ابزار فروشان اینترنتی محدود هستن و با علمی که من توی زمینه وب دارم میتونم راحت از همه لحاظ از اونها پیشی بگیرم. یعنی این رو در توان خودم میبینم. اما جلو افتادن در این زمینه از غول های بزرگی مثل دیجیکالا و امثالهم با اینکه قیمت های بالایی دارن خب مسلما سخته.
    دومین مساله هم همینطور که گفتم مربوط میشه به قیمت گذاری… که راحت میشه از غول ها جلو بزنم، اما پیشی گرفتن از ابزارفروشان تخصصی که عمدتا توزیع کنندگان قدری هستند برابر با تقبل هزینه های جاری میشه، چون عملاً سودی باقی نمیمونه… لااقل خوشبینانه ش این میشه که تا زمانی که بگیره و اسم و رسمی پیدا کنه، سودی نداره!

    سرت رو درد آوردم… پیشاپیش از اظهار نظرت ممنونم و امیدوارم چیزایی بگی که چراغ راهم بشه! 🙂

    پاسخ
    1. 4.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      سلام دوست عزیز.
      از نظری که ارسال کردی تشکر می کنم.اما بیان استراتژی های موفقیت و توسعه یه کسب و کار اینترنتی مخصوصا فروشگاه اینترنتی که رقابت زیادی داره کار ساده ای نیست و نمیشه تیتروار استراتژیهایی رو مطرح کرد.باید در حوزه شما یعنی ابزارآلات زوم بشه و تحقیق باشه و گاها حتی تحقیق میدانی صورت بگیره تا بتونیم استراتژی دقیقی رو طراحی کنیم. اما قبول دارم که با وجود دیجی کالا،بامیلو،چاره،زنبیل و … رقابت برای سایر فروشگاه ها سخت شده اما همیشه در این حالت،تمرکز روی بازار محدود خیلی بهتر خواهد بود.شما بازار ابزارآلات رو به صورت تخصصی در دست گرفتید که قطعا نظر مشتریان این بازار رو می تونه جلب کنه. اما هنوز بازار آنلاین ابزارآلات جون نگرفته چون ابزارآلات به راحتی در دسترس همه هستن و خیلی روی نوع و برند و … حساسیتی وجود نداره و همچنین بسیاری افراد به دلیل هزینه بالای پستی این محصولات که غالبا سنگین هم هستن سراغ خرید اینترنتی نمیان.
      پیشی گرفتن از این فروشگاه ها لفظ درستی نیست چون حیطه کاری متفاوته.شما فروشگاه اختصاصی هستید و باید سعی کنید خودتون رو به عنوان برند این محصولات معرفی کنید و سهم بازار بیشتری رو از خرید اینترنتی ابزارآلات به دست بیارید.به عنوان مثال، بامیلو یه فروشگاه آنلاین هست اما پوشاک هم داره و شیکسون فروشگاه اختصاصی پوشاک هست و به جز شیکسون، بایکس و مدیسه هم هستن.اما کل بازار دست بامیلو هست؟ قطعا خیر. کاربرا دید دیگه ای به شیکسون دارن و طرفدارهای مد و فشن جذب سایت تخصصی مد و فشن میشن نه فروشگاهی که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو در ویترینش داره!

      پاسخ
  2. 3

    علیرضا

    آقای احسان مطالب شما بسیار جالب است من از خواندن آنها لذت میبرم و همینطور از لینکی به لینک دیگر میروم.

    میبینم که برخی با غرضهای شخصی بد و بیراه گفته و شما صبورانه و متواضعانه پاسخ میدهی. ادامه بده سایتت داره رشد میکنه

    پاسخ
    1. 3.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      سلام به شما دوست خوبم
      از اینکه مطالب آراتیس مورد توجه شما قرار گرفته و ضمن آموزش، برای شما لذت بخش هم هست خیلی خوشحالم.
      همین انگیزه خوبی برای ادامه کار به من میده…
      نظرات همه دوستان محترم هست و هر کس با برداشتی که از سایت و مطالبش داره سعی می کنه دیدگاهش رو بیان کنه.وظیفه من هست که ضمن انتشار این نظرات، به تک تک اونها پاسخ بدم…

      پاسخ
  3. 2

    محمدي

    شما چرا کانال تلگرام ندارين؟

    پاسخ
    1. 2.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      سلام به شما
      در چند جایگاه سایت تبلیغ کانال تلگرام آراتیس قرار داده شده.
      آدرس کانال تلگرام :
      https://telegram.me/aratis

      پاسخ
      1. 2.1.1

        محمدي

        سلام
        درسته! من نديده بودم.
        آخه فقط پايين سايتتون زير “همراه آراتيس باشيد” رو نگاه گردم!
        موفق باشيد

        پاسخ
  4. 1

    محمدرضا

    از کجا می دونی ۱۵ خردین و ۱۹ می دن؟ مگر خود بامیلو اینو گفته باشه تا برای خودش خبرسازی و تبلیغ کرده باشه که واقعا ما تخفیف میدیم. دمت گرم مقاله ها اگر مال خودتن یا مال کس دیگه خیلی خوبن. هر روز یک مقاله این طوری و مقایسه ای از کسب و کارهای واقعی بزن و کارشونو تحلیل کن. عالیع. فکر نمی کردم خوب بنویسی. همیشه ایمیلاتو نخونده حذف میکردم.

    پاسخ
    1. 1.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      محمدرضاجان من مدیر مارکتینگ فروشگاه اینترنتی شیکسون هستم.از بازار آنلاین پوشاک باخبرم و از جزییات قیمت خرید محصولات هم همینطور.مطمئن باشید که این قیمت درسته….
      ممنون از ابراز لطفت.تمام مقاله ها توسط خودم نوشته میشن.اگر توان و وقت کافی باشه هر روز یه مقاله منتشر می کنم.انشالله که از این به بعد ایمیلها رو پاک نکنی !

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به آراتیس می باشد. اما از انتشار محتوا با ذکر منبع استقبال می شود!

GET IT NOW
500% MORE SUBSCRIBERS
EFFICIENCY
BOOST YOUR SALES
CREATIVITY
INSPIRE YOUR VISITORS
BE UNIQUE
CREATE UNIQUE POPUPS
Do you want massive traffic?
Dignissim enim porta aliquam nisi pellentesque. Pulvinar rhoncus magnis turpis sit odio pid pulvinar mattis integer aliquam!
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia montes
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico vutario
  • Montes vutario lacus quis preambul den lacus
  • Leftomato denitro oculus softam lorum quis
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix digit
  • Dualo fitemus lacus quis preambul pat turtulis
* we never share your e-mail with third parties.
SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
All rights reserved © Company Name, 2014
با تشکر، احسان خواجوی
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد. لطفا به اینباکس خود مراجعه کرده و عضویت خود را تایید نمایید.
دانلود سریع مقاله ها در ایمیل
دانلود 161 نکته موفقیت در کسب و کار اینترنتی
عضویت در خبرنامه و دریافت مقالات جدید در ایمیل
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد. به زودی ایمیلهای آراتیس را دریافت خواهید کرد
با تشکر، احسان خواجوی