به جرات می توان گفت بامیلو تنها سایت ایرانیست که در برگزاری کمپینهای تبلیغاتی بسیار فعال، دقیق و حساب شده عمل می کند. کمپینهای دیجیتال مارکتینگ این فروشگاه اینترنتی که حاصل تجربه غنی هولدینگ روماک در عرصه فروش و تجارت آنلاین می باشد از همان ابتدای فعالیت بامیلو تا به امروز دو هدف  تجربه خرید و ایمیل مارکتینگ را دنبال می کند که یکی افزایش تجربه خرید ، بیش از آن یک برای بامیلو اهمیت دارد.

بامیلو از ابتدا سعی داشته با ارائه تخفیفهای بالا و برگزاری کمپینهای مختلف، ایجاد تجربه خرید ( افزایش آمار فروش، حتی فروش بدون سود ) و افزایش بانک تماس کاربران خود را دستور کار خود قرار دهد. بامیلو که در سالهای اول به دنبال سود فروش نمی باشد با هر ترفندی سعی داشته ایمیل و اطلاعات تماس کاربران خود را غنی تر نماید. به عنوان مثال، در پنل کاربری بامیلو اطلاعاتی نظیر وضعیت تاهل و تاریخ ازدواج هم وجود داشته که کاربر به دلخواه می تواند آنها را تکمیل نماید.

بامیلو که تقریبا هر روز یک ایمیل برای کاربران خود ارسال می کند همچنان به قوت و شدت قبل، ایمیل مارکتینگ را از برنامه های اصلی تبلیغات دیجیتال خود قرار داده است. در کمپین اخیر بامیلو با موضوع ” ارسال کارت مهربانی از طرف شما به عزیزانتان “، این امکان در اختیار کاربران قرار گرفته که با ثبت ایمیل خود و ایمیل گیرنده، کارتهای گرافیکی تهیه شده را برای دوستان خود ارسال نمایند.

ایمیل مارکتینگ بامیلو

گرچه چنین کمپینهایی برای استفاده از قدرت بازاریابی ویروسی و استفاده از پتانسیل تبلیغاتی کاربران و نیز حفظ و بهبود رابطه غیر تراکنشی کاربران با سایتهای فروشگاهی نیز طراحی می گردند اما این کمپین نیز در راستای اهداف بامیلو برای جمع آوری ایمیل مخاطبان و تبدیل آنها به کاربر بامیلو و سپس مشتری بامیلو می باشد.

متاسفانه بسیاری از سایتها و کسب و کارهای اینترنتی ایرانی تاکیدی بر ایمیل مارکتینگ نداشته و اهمیت آن را نادیده می گیرند اما عملکرد بامیلو و حتی دیجیکالا خلاف این رویه را نشان می دهد و لزوم برنامه ریزی بیشتر برای طراحی استراتژی های ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای اینترنتی ایرانی را گوشزد می کند.