زمانیکه خبر بهپادهای آمازون برای ارسال هوایی کالا را در دیجیکالامگ مطالعه کردم گمان نمی کردم که به این زودی دیجیکالا نیز چنین رویایی را در سر داشته باشد. گرچه فراخوان نگاهی به فردا ثابت کرد که دیجیکالا بسیار جسورانه قصد دارد به سمت آینده خود خیز بردارد و در این راه از نوآوری باز استفاده زیادی خواهد نمود.

“مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا” عنوان تازه ترین اقدام دیجی کالا در بهره برداری از خرد جمعی برای توسعه چشم گیر فعالیت خود می باشد. در این مسابقه متخصصان جوان کشور برای حل چالش‌های تحویل کالا با ربات پرنده، به رقابت می‌پردازند.

در صفحه فرود این مسابقه چنین نوشته شده است :” این مسابقه، آغاز مسیری است که در آن تلاش می‌کنیم ضمن برآوردن نیاز مشتریان، مرزهای این حوزه از دانش را در میهن عزیزمان، یک گام فراتر ببریم.

گرچه می دانیم دیجی کالا راه بسیار درازی در عملی کردن ارسال هوایی کالا پیش رو دارد اما این مسابقه به همگان ( از جمله رقیبانی نظیر بامیلو ) ثابت کرد رقابت با این برند به نام و رسیدن به جایگاه بزرگترین کسب و کار اینترنتی ایران نه تنها ساده نیست بلکه در آینده بسیار سخت تر خواهد شد.

دیجی کالا سعی کرده بیشترین بازدهی را از این مسابقات به دست آورد؛ دسته بندی چالشهای رقابتی در بخش هایی نظیر طراحی و چالشهای فنی و جوایز ارزنده نشان می دهد که دیجی کالا به دنبال جنجال رسانه ای و جلب توجه اصحاب رسانه و دانشگاهیان نیست و رویای جسورانه ای برای سالهای آتی خود ترسیم نموده است.

این مسابقه به سایز کسب و کارهای اینترنتی ایرانی یادآوری می کند که آینده کسب و کار اینترنتی در ایران نسبت به شرایط فعلی بسیار رقابتی تر و چالشی خواهد بود و همچون سالهای گذشته نمی توان به فعالیتهای محدود دیجیتال مارکتینگ برای رونق سایتها بسنده نمود…