اگر دوست دارید آخرِ هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای یک هفته تلاش آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت طرح می‌شود! این عبارت،معرفی مختصر و مفیدی بر ایده خلاقانه زومیت در بازاریابی محتوایی خود می باشد که در ابتدای تمام مطالب بخش پازل سایت زومیت نوشته شده است.

“پازل” عنوان بخشیست که به طور هفتگی در سایت معتبر زومیت آپدیت می شود. در این بخش، هر هفته مسابقه ای که عمدتاً هوش و ریاضی بوده مطرح شده و از کاربران خواسته می شود تا پاسخ خود را برای کسب جایزه ارسال نمایند. این مسابقه،تا پایان سال 94 صد و سی و دو شماره خود را منتشر کرده است که جوایز هر شماره آن توسط یک شرکت تامین می شود.قطعاً تداوم در انتشار این بخش توانسته در جذب مخاطبان تاثیر مثبت بگذارد اما در ادامه قصد دارم ویژگی های ارزنده این طرح خلاقانه بازاریابی محتوایی را برای شما عزیزان مطرح کنم.

بازاریابی محتوایی

چرا مسابقه پازل موفق است؟

  • زومیت یک سایت محتوا محور است و مسابقه پازل هم حول خدمت اصلی این سایت برگزار می شود. به عبارت دیگر، پازل نگرش مثبتی بر عملکرد محتوایی زومیت در نگاه کاربران خواهد داشت.
  • مسابقات پازل سبب می شود تا مخاطبان زومیت،خود را صرفاً دنبال کننده و خواننده مطالب این سایت ندانسته و با ارسال پاسخ و شرکت در مسابقه، ارتباطی دو طرفه با سایت محبوب خود برقرار کنند.در واقع زومیت با این مسابقه، بر بهبود وفاداری کاربران خود انگشت گذاشته است.
  • مسابقاتی که در وبسایت ها برگزار می شود سبب افزایش ترافیک سایت و بهبود آمار رفتاری کاربران در سایت خواهد شد که این،برای وبسایت یک موفقیت می باشد.
  • جذب اسپانسر برای هر مسابقه و اهدای جوایزی که با محتوای زومیت تناسب دارد ( کالای دیجیتال ) سبب برندسازی این سایت و محتوای آن شده و هواداران زیادی را جلب می کند.
  • این مسابقه ها می تواند به منبع درآمد مستقلی برای زومیت تبدیل شود. زمانی که بین اسپانسرها برای حضور در این مسابقه رقابت شکل بگیرد زومیت می تواند به جز تامین جایزه، مبلغ دیگری را نیز برای اسپانسرینگ مسابقه بگیرد
  • با وجود سایتهای معتبر و متعدد رقیب زومیت، این مسابقه می تواند یکی از مزایای رقابتی این سایت به شمار رود.

از این طرح زومیت می توان آموخت که هر کسب و کار اینترنتی باید سعی کند خدمات خود را حول خدمت و ارزش اصلی کسب و کار خود بهبود داده و توسعه ببخشد تا بتواند تنوع سلیقه و نیازهای جدید کاربرانش را تامین نماید.اگر امروز ارزش پیشنهادی کسب و کار اینترنتی شما با استقبال مواجه شده هیچ تضمینی وجود ندارد که سال دیگر با همین ارزش پیشنهادی بتوانید کاربران قدیمی را حفظ و کاربران جدید را جذب نمایید؛ بلکه باید دائماً تحقیق بازار را انجام داده، نیازسنجی کاربران خود را دنبال کرده و در ارائه خدمات جدید خلاق باشید.

در این میان، بازاریابی محتوایی یکی از شیوه های کاربردی و بسیار موثر در جلب نظر کاربرا فعلی و جذب کاربران جدید بوده که می تواند به طور مستقیم بر درآمدزایی و موفقیت وبسایت شما تاثیر بگذارد؛ بازاریابی محتوایی را جدی بگیرید،لطفا!