تبلیغات بنری در وب زمانی موثر خواهد بود که قابلیت کلیک خوری بالایی داشته باشند. با تسلط به آناتومی یک بنر عالی می تواند تبلیغات بنری را به بهترین روش برای افزایش ترافیک سایت تبدیل کرد. گرچه استفاده بهینه از این ترافیک ایجاد شده توسط بنرهای تبلیغاتی به مفاهیم و ابزارهای دیگری نیاز دارد اما گام اول کسب درآمد در وب، قطعاً ارجاع کاربران به وبسایت می باشد که این امر را می توان در نرخ CTR تبلیغات آنلاین در نظر گرفت.

[quote]

CTR یا Click Through Rate از نسبت تعداد کلیک کاربران به تعداد دفعات نمایش تبلیغ بدست می آید. هرچه CTR  مقدار بیشتری را نمایش دهد بیانگر آن است که بنرهای تبلیغاتی نشان داده شده برای کاربران مطلوب تر بوده است. برای همین می توان CTR بنر را یکی از معیار های خود برای تعیین بازدهی بنرهای تبلیغاتی طراحی شده در نظر گرفت.

[/quote]

در این مقاله، بهترین بنرهای تبلیغاتی سایتهای ایرانی را که در مرداد به نمایش در آمد معرفی کرده و ویژگی مثبت هر کدام را برای شما بازگو کنم. پس با من همراه باشید…

برترین بنرهای تبلیغاتی مرداد

توجه:در نمایش بنرها، اولویت بندی لحاظ نشده است

بنر مدیسه مانند بنرهای تبلیغاتی هوشمند گوگل ادسنس طراحی شده است. گرچه تحرک تصاویر بنر محدود بوده و پس از یک بار نمایش، تکرار نمی شوند اما به دلیل تاکید بر تنوع کالایی بر حسب نیازهای مختلف کاربران، تاکید بر خرید با تخفیفهای قابل توجه، سادگی بنر در انتقال پیام و گزینه C2A مناسب از همه نظر!(رنگ بندی، متن، محل قرار گرفتن گزینه که فلش آن رو به کالاها بوده) می توان این بنر را یکی از بهترین بنرهای مدیسه در نظر گرفت.

بنرهای تبلیغاتی - مدیسه

استارتاپ جدید سایت چکاپ، بنرهای خود را با هدفمندی 100 درصد طراحی کرده! پیام بنر به طور مستقیم مخاطب خود را – که وبمستران و صاحبان استارتاپهاست-هدف قرار می دهد.

با اولین نگاه، ” بررسی سئو آنلاین” را مشاهده می کنید که اگر وبمستر باشید بدون شک نظرتان جلب می شود.سپس قابلیت گزارش گیری اختصاصی به صورت PDF کنجکاوی شما را برانگیخته و با C2A عالی بنر، برای “بررسی کردن” سایت خود روی بنر کلیک می کنید!

همانطور که مشاهده می کنید تنها قسمت متحرک در بنر، فلش ترغیب کننده کلیک روی گزینه فراخوانی به عمل می باشد؛ پس می توان با کمترین تحرک و شلوغی، بنرهای تبلیغاتی ایده آلی ساخت.

بنرهای تبلیغاتی - سایت چکاپ

استفاده از رنگ نارنجی به عنوان هویت بصری برند جاباما و علی بابا، طراحی فانتزی متناسب با لوگوی فانتزی جاباما، متن هدفمند برای ورود به سایت(دلیل ورود به سایت=جست و جوی هتل) و طراحی خلوت برای تاکید بر متن و پیام بصری بنر از ویژگی های مثبت این بنر می باشد.

بنرهای تبلیغاتی - جاباما

بنر گلدتک هم مشابه بنر مدیسه می باشد اما به دلیل تحرکی که به بنر داده شده و نمایش بزرگ تصویر محصول، نسبت به بنر مدیسه برتری دارد(البته این بنر روی کالا تمرکز دارد و بهتر بود در متن پایین بنر، عبارت “خدمات” آورده نمی شود، همچنین عبارت “بیشترین تخفیفات” برای مخاطب شعارگونه بوده و به علت کلیشه بودن، باورپذیر نیست)

بنرهای تبلیغاتی - گلدتک

بنر سایت ورزش11 از روش “بازاریابی مناسبتی” بهره برده و با استفاده از رویداد المپیک، سایت ورزشی خود را معرفی کرده است. در روزهای المپیک، رنگ زرد یادآور برزیل میزبان بوده و استفاده از این رنگ، نمادهای ورزشی و لوگوی المپیک، توجه ورزش دوستان را به خود جلب خواهد کرد.

بنرهای تبلیغاتی - ورزش11

پیش از هر چیز، طراحی فلت و جذاب بنر پین تا پین نظر من را به خود جلب کرد! این بنر به جای آنکه روی موضوع مسابقه زوم کرده باشد جوایز مسابقه را معرفی کرده تا مخاطب متوجه شود که صرفاً با ارسال تصاویر اینستاگرام(به شیوه مسابقات روتین) می تواند به سادگی از جوایز پین تا پین بهره مند شود.

همچنین عبارت “شرکت کن” به همراه تصویر کادو، ترکیب گزینه فراخوانی به عمل بسیار خوبی ایجاد کرده است.

بنرهای تبلیغاتی - پین تا پین

بنر آژانس هواپیمایی موج زمزم -که در واپسین روزهای مرداد به نمایش درآمد – به جز فونت بدی که در آن برای نام خود استفاده کرده ایراد دیگری ندارد!(البته تاثیر استفاده از رنگ قرمز در دو بخش باید با آمار CTR بنر و تست A/B سنجیده گردد).

البته اگر بخواهم دقیق تر این بنر را موشکافی کنم می توان گفت که عبارت “خرید آنلاین بلیط” ممکن است اثر نامطلوبی داشته باشد. چون درصد بسیار پایینی از کاربران قصد سفر در آن مقطع زمانی به کیش و مشهد را خواهند داشت و این عبارت، آنهایی را که قصد سفر نداشته باشند از کلیک منصرف می کند!

نیم نگاه کافیست تا با مشاهده هواپیمای متحرک متوجه موضوع بنر شویم که این نکته مثبتی می باشد. همچنین تاکید بر قیمت مناسب و سفر به دو شهر کیش و مشهد هم به خوبی انجام شده است.

 

بنرهای تبلیغاتی - زمزم

اما مهم ترین نکته آموزشی این مقاله این است که با اینکه ممکن است از برخی بنرها ایراد گرفته باشم (مثلا” چرا به جای کلمه “خرید” کلمه “مشاهده” نوشته شده!) ولی باید در نظر داشت که کارشناسان دیجیتال مارکتینگ همواره عملکرد تبلیغات بنری خود را رصد کرده و بهینه می کنند.

به عبارت دیگر، شاید در ابتدا به جای کلمه “مشاهده، عبارت “خرید” نوشته شده بود اما CTR بنر پایین بود. به همین دلیل از واژه “مشاهده” استفاده شد و همین تغییر کوچک، نرخ کلیک خوری بنر را افزایش داد.

پس می توان گفت که زمانی می توان یک بنر تبلیغاتی را به عنوان بنری ایده آل در نظر گرفت که کلیک خوری بالایی داشته باشد و این امر تنها با دسترسی به آمار عددی بنر میسر خواهد بود…

به نظر شما، بهترین بنر تبلیغاتی مرداد، کدام یک از موارد بالا می باشد؟