پیش از انتخاب مدل کسب و کار و بازاری که قصد ورود به آن را داریم باید در ابتدا نسبت به آن شناخت کافی به دست آوریم. متاسفانه در حوزه استارتاپهای ایرانی، گرایش عمومی به راه اندازی فروشگاه اینترنتی بیش از سایر مدلها و به عنوان ایده پیش فرض این امر می باشد؛ این در حالیست که فروش اینترنتی در ایران با چالشها و داستانهای خاص خود همراه است…

گام نهادن صحیح و حساب شده در فضای کسب و کار اینترنتی سبب می شود علاوه بر کاهش ریسک از دست رفتن سرمایه های مالی و زمانی، باجلوگیری از شکست استارتاپ خود، احتمال موفقیت آن را نیز بیشتر کرد.

برای این منظور، آگاهی از سرفصلهای زیر برای مدل کسب و کار خرده فروشی آنلاین در ایران ضروری می باشد.

فروش اینترنتی در ایران

  • بررسی گرایش مردم به خرید اینترنتی

باید مشتریان خود را تعیین کرده و علایق، نیازمندی و تمایلات آنها را شناسایی کنید. آگاهی از چگونگی دلایل و شرایط گرایش کاربران ایرانی به خرید اینترنتی می تواند سهم به سزایی در طراحی مکانیزم فروش و خدمات مشتریان فروشگاه اینترنتی شما ایفا کند.

  • وضعیت خرید و فروش اینترنتی در ایران

با آگاهی از این موضوع می توانید حجم بازاری که قصد ورود به آن را دارید شناسایی کرده و از کم و کیف فروش اینترنتی در ایران آگاه شوید.

  • قوانین مربوط به فروش اینترنتی

قوانین داخلی تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت یا محدودیت فروشگاه اینترنتی شما خواهد گذاشت. لازم است پیش از شروع کار، از این قوانین مطلع شوید.

  • موانع فروش اینترنتی در ایران

زمانی که هدف شما فروش بیشتر است شناسایی موانع این هدف امری ضروری و حل کردن آنها حیاتی می باشد؛ بسیاری از این موانع بارها گریبانگیر فروشگاه های اینترنتی ایران شده و این داستان همچنان ادامه دارد…

  • عوامل موثر در موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی در ایران

با توجه به عملکرد سایر فروشگاه های اینترنتی کشور و نظرات مدیران آنها، می توان از این عوامل برای موفقیت کسب و کار اینترنتی خود استفاده نمود.

  • انواع مدلهای فروش اینترنتی

فروش اینترنتی به یک مدل محدود نمی شود. تا امروز پنج مدل فروش اینترنتی در دنیا پیاده سازی شده که دو مورد آنها هنوز در ایران می تواند به عنوان مزیت رقابتی یک فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته شود.

  • منابع انسانی مورد نیاز برای فروش اینترنتی

فروشگاه اینترنتی از جمله کسب و کارهای اینترنتی پرهزینه و پر دردسر می باشد! این مدل کسب و کار به نیروی انسانی بیشتری نسبت به سایر مدلها نیاز دارد.

  • محصولات اشباع شده در اینترنت

محصولات شما عامل موفقیت شما خواهد بود. باید بدانید کدام محصول را برای فروش اینترنتی انتخاب کرده و از ارائه کدام محصول خودداری کنید.

  • محصولاتی با پتانسیل فروش

همچنان برخی محصولات در ایران بازار خوبی برای فروش اینترنتی داشته و می توان سهم بازار زیادی را از آن به دست گرفت.

  • محصولات چالشی

فروش اینترنتی برخی محصولات گرچه بازار بکری دارد اما این هدف با چالشهایی مواجه بوده که اجرای آن به راه حلهای حساب شده نیاز دارد.

  • فروشگاه های اینترنتی تخصصی برتر در هر دسته کالایی

قطعاً شناسایی رقیبان و زیر نظر گرفتن آنها از مهم ترین بخشهای یک تحقیق بازار می باشد که هیچگاه نباید از دستور کار خارج گردد.

  • مقایسه ویژگی های مثبت فروشگاه های اینترنتی برتر در ایران

می توان از امکانات و خدمات برتر فروشگاه های اینترنتی ایرانی الگو گرفت و برآیند موفقی از همه آنها راه اندازی کرد.

— *** —

با توجه به درخواستهای متعدد کاربران نبضی‌نو،  تحقیق گسترده ای در زمینه وضعیت فروش اینترنتی و فروشگاه های اینترنتی در ایران انجام دادم که همه سرفصلهای ذکر شده در بالا به طور کامل بررسی و ارائه شده است.

در جمع آوری اطلاعات این گزارش از پژوهش های دانشگاهی اخیر نیز استفاده شده که این امر به منزله آگاهی از نبض فروش اینترنتی در ایران بر بستر داده های علمی و مستند می باشد.

برای دانلود نسخه رایگان این گزارش، روی عبارت زیر کلیک کنید:

Download: Free Version of Iranian online selling.pdf