آذر ۱۴, ۱۳۹۵

درباره نویسنده

احسان خواجوی

احسان خواجوی

کارشناس دیجیتال مارکتینگ و تحلیلگر کسب و کارهای اینترنتی

مطالب مشابه

5 ديدگاه

  1. 3

    ایمان

    اولین دلیل برای اینکه این شرکت درست عمل نکرده به نظرم اسم اون هستش.اول(کلمه عربی)+مارکت(کلمه انگلیسی).معلوم هستش که خیلی با فکر جلو نرفتند

    پاسخ
  2. 2

    توسعه دهنده

    با سلام و وقت به خیر، بنده به عنوان توسعه دهنده تقریبا ۳ سال است که با مارکتهای مختلف به عنوان توسعه دهنده همکاری دارم ، همکاری بنده با اول مارکت از یک سال پیش شروع شد و از آنجایی که مارکت نو پایی بود و با طرح های تشویقی و تبلیغاتی اش پتانسیل بالایی داشت بنده چندین مرتبه تجارب مختلفم را در قالب پیشنهادات برای تیم پشتیبانی آنها ارسال کردم اما متاسفانه به هیچ یک از آنها توجهی نشد و تنها ایمیلی با مضمون تشکر برای بنده ارسال می کردند. متاسفانه در این اواخر اعلام کردند هر توسعه دهنده تنها مجاز به انتشار ۵۰ برنامه است و از آن بدتر انتشار برنامه ها را متوقف می کنند و اعلام می کنند برای انتشار مجدد می بایست قیمت برنامه را مطابق با امر کارشناسان اول مارکت (زیر ۲۰۰۰ تومان) تعیین نمایید که این دو مورد عملا ماهیت مارکت بودن اول مارکت را حداقل در بین توسعه دهندگان از بین می برد. با تشکر

    پاسخ
    1. 2.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      درود بر شما
      جای توضیحات شما به عنوان مشکلات توسعه دهنده ها با اول مارکت در این مقاله خالی بود! ممنونم از شما.
      وقتی برنامه استراتژی مشخص و هدفمندی پشت محصول نباشه و قطعاً در همه ابعاد کار چنین مشکلاتی دور از انتظار نیست

      پاسخ
  3. 1

    شایان

    فکر می‌کنم شکست‌خورده بودن/نبودن استراژی رو فقط خودشون می‌دونن؛ چون ما از بازگشت سرمایه خبر نداریم. اما مواردی رو توی متن اشاره کردید که فکر می‌کنم نیاز به تأمل بیشتری داره:

    «انتظار خواهیم داشت که در اول مارکت نیز چنین کیفیتی را مشاهده می کردیم.» شما شاید. شما احتمالاً از گروه tech savvy باشید که با مارکت‌ها آشنا هستید؛ اما آیا جامعه‌ی آماری بینندگان برنامه‌ی دورهمی رو تنها این گروه تشکیل می‌دن؟ یا پدر و مادرانی که از رقابت تنگاتنگ مارکت‌ها بی‌اطلاع هستن هم مخاطب این برنامه به حساب میان؟

    «اول مارکت چیست؟» احتمالاً هیچی (: همونطور که اشاره کردید، به‌نظر نمی‌رسه همراه اول قصد رقابت با سرویس‌های فروش اپ رو داشته باشه. پس تعداد اپ/بازی، کتاب و غیره، برای اون‌ها اهمیت نداره. بنابراین با false ad می‌تونه گروهی که اشاره کردم رو هدف بگیره. دلیل اینکه شما نمی‌دونین این سرویس چه هدفی رو دنبال می‌کنه، شاید همین باشه که هدفی نداره که دنبال کنه.

    «جای تعجب دارد که یک محصول برای استفاده در فضای آنلاین، از تبلیغات دیجیتال خودداری می کند» فکر نمی‌کنم. شاید common sense اینو بگه، اما احتمال داره اونها از راه بازاریابی آنلاین نتونسته باشن مخاطب جوان‌تر رو جذب کنن. ما ممکنه ایرانسل یا رایتل cool بدونیم. چیزی که همراه اول نیست. پس شاید انتخاب تبلیغات سنتی برای مخاطب عام، همچنان هدف‌گذاری مطمئن‌تری باشه.

    «زمانی باید برای تبلیغات اول مارکت چنین هزینه زیادی صرف می شد که سطح کیفیت اجرای آن و نیز خدمات ارائه شده آن در وضعیتی قابل قبول و مناسب باشد» رقابت رو در نظر بگیرید. ایرانسل در برنامه‌ای دیگر در حال بازاریابی بود. اون‌ها تأکید خوبی روی اینترنتِ همراه داشتند. همراه اول نمی‌تونست اقدامی برای جذب مخاطب نکنه. شاید مزایای رقابتی ویژه‌ای هم نداشتن که بخوان پررنگ جلوه بدن. در نتیجه، این روش رو انتخاب کردند. ممکنه از روی ناچاری بوده باشه؟ بله. اما آیا لزوماً ناپختگی می‌تونسته اونها رو عقب بندازه؟ با توجه به مسائلی که مطرح شد و جامعه‌ی متفاوت هدف، شاید نه. شاید دست روی دست گذاشتن باعث می‌شد مخاطبین فعلی رو هم از دست بدن. خصوصاً با این بحث ترابردپذیری.

    «وبسایت اول مارکت» قطعاً این یک اشتباهه. اما بازم نگاه کنید به اینکه جذب مخاطب چطور صورت گرفته: با پیامک. شاید گمان می‌بردن که مخاطبی که در نهایت سرویس رو می‌خره، به‌خاطر طراحی، وبسایت، تعداد اپ و مواردی ازین دست، سرویس رو نمی‌خره. شاید مشتری اونها، صرفاً یک فریب‌خورده باشه! مثل جمعیت زیادی که همچنان از راه بازاریابی تلفنی، سیم‌کارت‌های این شرکت رو به شکل‌های مختلف (با فریب فروشنده) خریداری می‌کنند. به‌علاوه، کمبود وقت برای ساخت سرویس در رقابت با ایرانسل رو هم در نظر بگیرید.

    «عدم ماندگاری برند در ذهن» البته! اما مگه بانک‌ها با همین شگرد سال‌ها مخاطب جذب نکردند؟ فکر می‌کنم مشتریان اپراتورها (ما) اینقدر حق انتخاب نداریم که بخوایم کلاً فراموششون کنیم! شاید واقعاً در بازار کشور ما، وسوسه‌ی جایزه به‌اندازه‌ی کافی موجب موفقیت می‌شه که مدیران نخوان به راهکارهای هوشمندانه‌تر فکر کنند.

    در آخر، ما تا اعداد و ارقام نبینیم، نخواهیم فهمید (:

    پاسخ
    1. 1.1
      احسان خواجوی

      احسان خواجوی

      شایان جان بسیار بسیار ممنونم از اینکه چنین پاسخ کاملی رو نوشتی.نکات زیادی در پاسخت بود که ازش استفاده کردم و قطعاً مکمل مقاله خواهد بود.
      به طور کلی با همه صحبتهات موافقم. در مورد جامعه هدف هم درست می گی اما مساله اینجاس که من و شما با دید فنی و تخصصی اول مارکت رو بازار مقایسه می کنیم اما مخاطب عام میگه بازار اپلیکیشنهاش بهتره اما شاید فقط جذب رابط کاربریش یا رنگ بندیش شده باشه.
      قطعاً فروش بالایی از قرعه کشیش خواهد داشت اما به قول شما نتیجه گیری کلی به امار و ارقام نیاز داره.
      در نهایت اینکه من سعی کردم فارغ از امار، تحلیلی از دید فنی و از بیرون داشته باشم که با پاسخ های افراد صاحب نظری چون شما، تحلیل جامع تری از اول مارکت به دست بیاریم

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به آراتیس می باشد. اما از انتشار محتوا با ذکر منبع استقبال می شود!

GET IT NOW
500% MORE SUBSCRIBERS
EFFICIENCY
BOOST YOUR SALES
CREATIVITY
INSPIRE YOUR VISITORS
BE UNIQUE
CREATE UNIQUE POPUPS
Do you want massive traffic?
Dignissim enim porta aliquam nisi pellentesque. Pulvinar rhoncus magnis turpis sit odio pid pulvinar mattis integer aliquam!
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia montes
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico vutario
  • Montes vutario lacus quis preambul den lacus
  • Leftomato denitro oculus softam lorum quis
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix digit
  • Dualo fitemus lacus quis preambul pat turtulis
* we never share your e-mail with third parties.
SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
All rights reserved © Company Name, 2014
با تشکر، احسان خواجوی
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد. لطفا به اینباکس خود مراجعه کرده و عضویت خود را تایید نمایید.
دانلود سریع مقاله ها در ایمیل
دانلود 161 نکته موفقیت در کسب و کار اینترنتی
عضویت در خبرنامه و دریافت مقالات جدید در ایمیل
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد. به زودی ایمیلهای آراتیس را دریافت خواهید کرد
با تشکر، احسان خواجوی