این یک مقاله جذاب است! چون مستقیماً مواردی را نشانه گرفته که یا از چشم شما دور مانده یا به اندازه کافی به آن توجه نکرده اید! در این مقاله آن دسته از ترفندهای کسب و کارهای اینترنتی را که نکاتی ریز و ناملموس را در دل خود پنهان کرده اند بیان می کنم.

آگاهی از این ترفندها به شما کمک می کند تا بتوانید:

  1. اقدامات کسب و کارهای اینترنتی ایرانی را تحلیل کرده و از اهداف و آثار نهفته آن مطلع شوید.
  2. برای موفقیت کسب و کار اینترنتی خود، ترفندهای خلاقانه طراحی کنید.

این مقاله، اولین سری از مقالات ترفندهای کسب و کارهای اینترنتی ایرانی می باشد که قصد دارم به طور مستمر این سری مقالات را ادامه دهم؛ البته این امر منوط به یافتن ترفندهای بیشتر می باشد!

[symple_spacing size=”60px”]

ترفندهای کسب و کارهای اینترنتی - جاباما

ترفندهای کسب و کارهای اینترنتی: جاباما

تبلیغ جاباما در اینستاگرام از این حیث قابل توجه است که با طرحی اختصاصی و کاملاً متناسب با پیج مربوطه اجرا شده است.

پیج دیالوگها عکسی از دیالوگ یک فیلم با موضوعی عمومی و مخاطب پسند منتشر کرده که به گونه ای مناسب، لوگو و تبلیغ جاباما نیز در آن گنجانده شده است. در این ترفند می آموزیم که زیبایی گرافیکی برای تبلیغات اینترنتی نباید اولویت اصلی قرار گیرد و طرح هایی هدفمند، سفارشی و مرتبط با مخاطبان کانال تبلیغاتی، بازدهی آن را افزایش خواهد داد.

[symple_spacing size=”30px”]

ترفندهای کسب و کارهای اینترنتی: سافت98

بارها از این سایت، نرم افزارهای مختلفی دانلود کرده ایم و هر بار در صفحه دانلود نرم افزار، جمله زیر را در مورد پسورد فایلهای دانلود شده مشاهده می کنیم.

گرچه تمام سایتهای دانلود نرم افزار رمز فایل دارند اما سافت98 با اضافه کردن عبارت (پسورد را تایپ کنید) و با کمک دامنه کوتاه خود که رمز فایلها می باشد کاربر را عادت می دهد که دامنه سافت98 را به عنوان پسورد تایپ کند.

این کار باعث می شود تا با هر بار تایپ پسورد، نام این سایت در ذهن کاربر ثبت شده و بحث جایگاه سازی برند برای آن رعایت شود.

ترفندهای کسب و کارهای اینترنتی - سافت98

[symple_spacing size=”30px”]

ترفندهای کسب و کارهای اینترنتی: ریحون

پست ورزشی زیر که در کانال طرفداری ارسال شده از نوع پست های سرگرمی و جذاب ورزشی بوده که قابلیت انتشار ویروسی آن بالاست. همانطور که مشاهده می کنید در انتهای پست، تبلیغ سایت ریحون درج شده است.

ترفندهای کسب و کارهای اینترنتی - ریحون

بدین ترتیب، جلوه تبلیغاتی پست کمتر شده و افراد بیشتری آن را بدون جبهه گیری می بینند. همین ترفند ساده سبب شده که لینک ریحون با عنایت به آمار گوگل، بیش از 16 هزار بار کلیک کسب کند( لینک به صفحه فرود اختصاصی ریحون که برای سایت طرفداری تهیه شده ارجاع داده می شود).

https://goo.gl/#analytics/goo.gl/FtNNZi/all_time

[symple_spacing size=”30px”]

ترفندهای کسب و کارهای اینترنتی: بلاگ اد

فرم زیر که ظاهراً مانند فرم خبرنامه اکثر سایتها می باشد دو نکته مهم را رعایت کرده است. در انتهای فرم، توضیح قاطعانه ای برای اطمینان از عدم سو استفاده از ایمیل درج شده که البته بهتر بود از علامت تعجب استفاده نمی شد، نکته دوم و مهم تر اینکه هم در جمله ابتدایی و هم در گزینه فراخوانی به اقدام، بر دریافت روزانه ایمیلها تاکید شده است.

این امر از این جهت حائز اهمیت است که به مخاطب گوشزد می کند هر روز منتظر دریافت ایمیلهای بلاگ اد باشد (در حال حاضر اول هر صحبح، ایمیلهای بلاگ اد ارسال می شود)؛ لذا مخاطب ایمیلهای بلاگ اد را بیشتر جدی می گیرد ( در مورد ماهیت و اثربخشی این ترفند، به طور کامل در دوره آنلاین ایمیل مارکتینگ توضیح داده شده است ).

ترفندهای کسب و کارهای اینترنتی - بلاگ اد

 

برای طولانی نشدن مقاله، سری اول ترفندهای کسب و کارهای اینترنتی ایرانی را با همین 4 مورد خاتمه می دهم. به زودی در سری دوم چند ترفند دیگر در شبکه های اجتماعی و وبسایتهای ایرانی منتشر خواهم کرد.

منتظر باشید…