تا کنون در چند مقاله، برترین بنرهای تبلیغاتی استارتاپها و کسب و کارهای اینترنتی ایرانی را معرفی و دلایل برتری هر بنر را نیز توضیح داده ام.

به عنوان مثال:

همچنین مقالاتی نظیر “ عیب شناسی بنرهای تبلیغاتی بامیلو ” نیز منتشر کردم که به صورت موردی، بنرهای غیر حرفه ای و نامناسب را تشریح و تحلیل کردم.

علت نوشتن چنین مطالبی، بررسی موردی بنرهای تبلیغاتی استارتاپ‌آپ ها می باشد تا با آگاهی از ویژگی های مثبت و منفی بنرها به صورت عینی، بتوانید اصول طراحی بنر را درک کرده و بیاموزید(برای یادگیری اصول طراحی بنر، به دوره آنلاین آموزش  تبلیغات اینترنتی مراجعه نمایید).

در این مطلب نیز چهار بنر که در ماههای گذشته آنها را مشاهده کردم به عنوان بدترین بنرهای تبلیغاتی این دوره معرفی می شوند.

[symple_spacing size=”20px”]

بدترین بنر تبلیغاتی فصل کدام است!؟

[symple_spacing size=”15px”]

1-بنر دکتر پرچمی

بدترین بنر تبلیغاتی ایران - 1

بنر تبلیغاتی شما مانند لوگو، ست اداری، دکوراسیون دفتر و به طور کلی هویت کسب و کار شما می باشد. لذا توجه به زیبایی ظاهری آن امری اجتاب ناپذیر می باشد(ضرب المثل معروف عقل آدمی به چشمشه).

این بنر، توسط گرافیست بسیار مبتدی طراحی شده که نه به اصول طراحی بنرهای تبلیغاتی آشنایی داشته و نه ذوق یک گرافیست را دارد.

استفاده از رنگ زرد به خودی خود چشم را می زند و این امر با استفاده از رنگ قرمز به عنوان رنگ متضاد متن، بسیار نامطلوب یا حتی زننده می باشد.

ترکیب زرد و قرمز نه تنها زیبایی نداشته بلکه از نظر تضاد رنگ و جذب نگاه مخاطب اثربخشی اندکی دارد.

همچنین متن زیاد در کل بنر از دیگر معایب این بنر بوده که در کل، مخاطب را به کلیک جذب نمی کند.

[symple_spacing size=”10px”]

2-دفتر کار همراه

بدترین بنر تبلیغاتی ایران - 2

مشکل اصلی این بنر، ترکیب رنگ مرده می باشد. طوسی، قهوه ای روشن، سفید، جیگری و آبی تیره در کنار هم ترکیب رنگ مرده ای ایجاد کرده است و جذابیت بصری ندارد.

همچنین متن بنر زیاد است. به عنوان مثال، جمله ای در سه سطر نوشته شده (با دفتر کار همراه همیشه…) چنین توضیحاتی نباید در بنر استفاده شود چون در کسری از ثانیه خوانده نمی شوند.

نکته ریز بعدی این است که در بنر، باید کلیه المان های متحرک با هدف حرکت کنند تا به انتقال پیام بنر کمک کند. حرکت دادن گوشی موبایل توسط آدمک هم یک نکته اضافی در بنر است که باید حذف گردد.

[symple_spacing size=”15px”]

3-فروشگاه اینترنتی متین اسپرت

بدترین بنر تبلیغاتی ایران - 4

ظاهر این بنر به تنهایی بد بودن آن را فریاد می زند!

  • رنگ سبز فسفری و سفید برای نمایش شماره تلفن مناسب نیست و تضاد بارز رنگ ایجاد نمی کند.
  • تصویر محصولات و توضیحات آنها با سرعت حرکت می کند و اطلاعات ارائه شده در هر فریم زیاد است.
  • فونت و توضیحات روی محصولات کوچک و ناخوانا می باشد و حتی عبارت ” حراج تک سایز ” هم ریز و ناخواناست.
  • استفاده هم زمان از لوگوی فروشگاه و لوگوی برند Joma مناسب نیست و سبب انحراف توجه می شود.

[symple_spacing size=”15px”]

4-آژانس مسافرتی سفرمی

بدترین بنر تبلیغاتی ایران - 4

 سفرمی برند شناخته شده و مطرحی نیست که با مشاهده نام و لوگوی آن بفهمیم با چه کسب و کاری و چه پیامی مواجه هستیم. در این بنر، سه ویژگی سفرمی مطرح می شود بدون آنکه مشخص گردد این ویژگی ها برای چه خدمت و سرویسی ارائه شده و قابل استفاده می باشد( ارزانترین، کامل ترین و سریع ترین چی؟ )

[symple_divider style=”dotted” margin_top=”” margin_bottom=””]

اکنون شما از بین این چهار بنر،

برنده تمشک طلایی بدترین بنر تبلیغاتی فصل را انتخاب نمایید!