کارپینو به عنوان آخرین استراتژی سازمان تاکسیرانی برای مقاله با نسل جدید سرویس های حمل و نقل درون شهری که توسط اسنپ و تپسی ارائه شده، همچنان در تلاش است تا به کمک روابط سازمانی خود با نهادهای دولتی، جای پای خود را در تهران محکم کند.

روز گذشته در نمایشگاه کتاب تهران واقع در شهر آفتاب از همان خروجی ایستگاه مترو، بنرها و غرفه های سمپلینگ کارپینو جلب توجه می کند.

در کل مجموعه شهر آفتاب شاید حدود 15 تا 20 غرفه سمپلینگ کارپینو برای معرفی، آموزش استفاده، نصب و ارائه کد تخفیف توسط خانم و آقا ارائه می شد.

سمپلینگ کارپینو

این در حالی بود که هیچ بنر تبلیغاتی یا حتی بروشوری از اسنپ و تپسی در نمایشگاه وجود نداشت. بدین ترتیب، فرصتی عالی برای کارپینو فراهم شده بود تا در غیاب رقیبانِ به نام خود، جامعه هدف جوان، دانشجو و تحصیلکرده خود را مخاطب قرار داده و آنها را به کاربران و مشتریان خود تبدیل کند.

برای این منظور، کارپینو علاوه بر ارائه آموزش توسط واحدهای سمپلینگ، از بروشور و کارت تخفیف ده هزار تومانی هم استفاده می کرد:

بروشور کارپینو - 2 بروشور کارپینو - 2

می توان گفت که تا اینجا کلیه برنامه های تبلیغاتی کارپینو موفق بوده و با کمترین نقصی توانسته در فضایی مستعد در ده روز، مشتریان بالقوه خود را هدف قرار دهد؛ مشتریانی که بی شک بخشی زیادی از آنها یا تجربه استفاده از خدمات رقیبان کارپینو را داشتند یا نام این پلتفرمها را شنیده اند.

اما نقظه ضعف عملکرد تبلیغاتی کارپینو در نمایشگاه کتاب چه بود؟

کارپینو در حمایت از اسنپ!

مدتی پیش مقاله ای را با عنوان ” برای رقیب تان تبلیغ نکنید! ” در وبسایت شنبه مطالعه کردم. در این مقاله ضمن نقد عملکرد تبلیغاتی تپسی، تبلیغات گسترده تپسی – با وجود محدودیتهای این پلتفرم – را به نوعی تبلیغ برای اسنپ معرفی کرده بود.

تبلیغات وسیع کارپینو در نمایشگاه کتاب هم سبب شد تا این اپلیکیشن را در آنجا نصب کنم. پس از ثبت آدرس مبدا و مقصد، تنها یک خودرو جهت سرویس دهی به کل نمایشگاه کتاب با آن جمعیت بسیار زیاد حاضر بود.

ساعتی بعد در داخل تهران مجدداً برای استفاده از کد تخفیف و کیفیت خدمات این پلتفرم، سفارش خود را ثبت کردم اما در کمال ناباوری مشاهده کردم که هیچ خودرویی در محل حاضر نیست.

بلافاصله همان مبدا و مقصد را در اسنپ ثبت کردم و در کمتر از 10 ثانیه سفارشم توسط راننده تایید شد. جالب آنکه این مسیر با اسنپ 10000 تومان و در کارپینو 17000 تومان محاسبه شده بود.

در حالی که بارها با رضایت کامل از اسنپ استفاده کردم و این بار به خاطر تبلیغات گسترده و تخفیف سفر قصد استفاده از کارپینو را داشتم که تجربه بد در همان بدو کار سبب شد تا علاوه بر اینکه به منتقد آن تبدیل شده و تبلیغات دهان به دهان منفی انجام دهم خدمات اسنپ بیش از گذشته در نظرم ارزشمندتر جلوه کند.

در واقع، اسنپ بدون یک ریال هزینه تبلیغات توانست از کل هزینه های تبلیغاتی carpino استفاده کند! زیرا کارپینو به جای افزایش خودروهای خود – مخصوصاً در محدوده نمایشگاه کتاب – سر و صدای تبلیغاتی را در دستور کار خود قرار داده است.

به نظر شما من به عنوان یک کاربر عادی مجدداً از کاریپنو استفاده خواهم کرد؟!

[button link=”#ulp-ngYhucIzurmqkQte” size=”bigger” align=”center” target=”_blank” icon=”momizat-icon-download”]دانلود PDF این مقاله[/button]