در بهبوهه نمایشگاه کتاب تهران و با گسترش تب و تاب مطالعه و کتابخوانی در کشور، کمپین آنلاین دیگری از مجموعه های هولدینگ روماک رونمایی شد.

در این کمپین با حضور زودفود، سینماتیکت،پین تا پین، اسنپ، تیوال و  بر خلاف گذشته همکارانی خارج از مجموعه نظیر ای نتورک و طاقچه را نیز به همراه خود داشت در دومین سال متوالی خود با عنوان  ” کمپین چند خط 2 ” و با شعار ارزشمند ” مطالعه می تونه زندگیتون رو تعییر بده ” برگزار شد.

در این کمپین آنلاین که برای دومین بار برگزار می شد کاربران باید چند خط از یک کتاب را مطالعه کرده و سپس به سوالی در ارتباط با آن بخش مطالعه شده پاسخ دهند.

کمپین آنلاین چند خط 2

کمپین آنلاین چند خط 2

سپس در صورت انتخاب پاسخ صحیح، کد تخفیف پنج سایت همکار در برگزاری کمپین به کاربر اهدا می شد.

کمپین آنلاین چند خط 2

این کمپین در نوع خود از نظر محتوا و نحوه برگزاری قابل توجه است اما در ادامه نکاتی تحلیلی را در مورد آن بیان می کنم:

  • برگزاری مستمر این کمپین مانند بلک فرایدی بامیلو برای اعتباربخشی به آن بسیار موثر خواهد بود.
  • چنین کمپین های آنلاینی را می توان در زمره بازاریابی اجتماعی قلمداد کرد که به نظر من به عنوان یک راهکار مکمل استراتژی های بازاریابی باید هموارد به آن توجه گردد.
  • بر خلاف سایر کمپینها، این بار از بامیلو خبری نبود.باید منتظر باشیم و سایر فعالیتهای آن را رصد کنیم تا بتوان تحلیلی از تغییر احتمالی رویه های استراتژی های دیجیتال مارکتینگ بامیلو را ارائه نماییم.
  • در کمپین آنلاین چند خط 1، 497،895 دقیقه مطالعه انجام شد اما در کمپین چند خط 2 تنها 232،560  دقیقه مطالعه به دست آمد. این امر یک شاخص مهم برای این کمپین بوده که کاهش آن می تواند زنگ خطری برای کمپین چند خط 3 محسوب گردد.
  • همچون همیشه، نقطه قوت وبسایتهای خانواده روماک یعنی زودفود، میزبان این کمپین آنلاین بود. تمام سایتهای عضو کمپین به صفحه فرود مربوطه در زودفود لینک دادند و این امر را می توان با سایر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ این خانواده و نیز رشد 700 درصدی زودفود و گردش مالی ماهانه 50 میلیارد تومانی آن مرتبط دانست.
  • با در نظر گرفتن مخاطب عام برای این کمپین، بهتر بود از کتابهایی عمومی استفاده می شد.گاهاً چند پاراگراف از کتب فلسفی و روانشناسی نیز ارائه شده بود که این امر به نظر من با اهداف کمپین همسو نیست.
  • شاید یکی از دلایل کاهش استقبال از کمپین، جوایز آن باشد که کدهای تخفیف با مبلغ پایین برای سامانه هایی در نظر گرفته شده که در کل کشور سرویس دهی ندارند. به همین دلیل حضور بامیلو و کد تخفیف آن می توانست ترغیب بیشتری در مخاطبان کل کشور ایجاد نماید.

برای مشاهده تصویر صفحه فرود کمپین، اینجا را کلیک کنید.

[button link=”#ulp-ngYhucIzurmqkQte” size=”bigger” align=”center” target=”_blank” icon=”momizat-icon-download”]دانلود PDF این مقاله[/button]