شاید وقتی در مورد آگهی های اینترنتی املاک صحبت شود دیوار یا شیپور در ذهن شما تداعی گردد، اما در سالهای گذشته ده ها سامانه آنلاین برای حوزه املاک در ایران راه اندازی شد که اکثریت آنها با شکست مواجه شدند(و این روال همچنان ادامه دارد)؛ حتی اسکانو هم با پشتوانه هولدینگ روماک نتوانست موفقیتی به دست بیارود. اما سامانه ihome  را می توان از این قاعده مستثنی دانست.

ihome  یکی از سامانه های آنلاین موفق در حوزه املاک به شمار می رود که توانسته علاوه بر تهیه فایلهای متعدد از تهران و بسیاری از شهرستانها، همکاری بسیاری از مشاورین و آژانسهای املاک را نیز به دست آورد.

به عبارت دیگر، ihome به کمک آژانسهای املاک به عنوان شرکای استراتژیک خود توانسته دیتابیس خوب و کاملی – در مقایسه با سامانه های رقیب خود – به دست آورد.

البته لازم به ذکر است که ihome  به واسطه جذب سرمایه از یک شرکت بزرگ املاک فرانسوی، برنامه های موفقی در حوزه نمایشگاه ها و کمپین های آنلاین اجرا کرده است.

[irp posts=”1366″ name=”چالشهای پیش روی سایتهای نیازمندی املاک”]

در این راستا، اکنون که در ماه رمضان به سر می بریم کمپینی توسط ihome با عنوان “بگردیم، پیداش کنیم” برگزار شده که به زعم من از نظر هدفمندی کمپین، نوآورانه بودن و نیازسنجی مخاطب هدف در سطح قابل قبولی طراحی و اجرا شده است.

صفحه فرود ihome

تصور بالا که مربوط به اسلاید اول صفحه فرود کمپین می باشد خانواده ای ایرانی و شاد را نشان می دهد که به همراه فردی به عنوان مشاور املاک قرار است که بگردند و پیدایش کنند!
صفحه فرود ihomeدر اسلاید دوم، توضیحات کامل و شفافی در مورد ماهیت کمپین نوشته شده که بیان می کند ihome با ارائه خودروی در اختیار به صورت رایگان، بازدید از منازل انتخابی مشتری جهت انجام معامله مربوطه را ممکن می سازد.

به اسلاید سوم صفحه فرود توجه کنید:

صفحه فرود ihome

در سمت راست، تصویر صفحه اصلی ihome را مشاهده می کنید و در سمت چپ هم، محل درج کد آگهی و پس از آن، درج اطلاعات تماس قرار گرفته است.

[irp posts=”5157″ name=”تبلیغات دهان به دهان سایت آلونک، هدفمند و موفق اما مصنوعی”]

چند نکته در مورد کمپین ihome

  • آی هوم هم می توانست مانند سایر برندها، جوایز کمپین خود را اقلامی نظیر آیفون و … قرار دهد.اما جایزه کمپین، گرچه ارزش مادی زیادی ندارد اما دقیقاً نیاز مخاطب هدف خود را بر اساس نوع سرویس آی هوم هدف قرار داده است؛ همان چیزی که مخاطب به آن نیاز داشته و برای او به شدت ارزشمند است.
  • این کمیپن از آن دسته کمپین های هدفمند است که مزیت رقابتی ایجاد کرده و سبب محبوبیت برند می گردد.
  • این کمپین هدف جمع آوری لید را نیز دنبال کرده و به دنبال آن می تواند علایق و نیازمندی هر لید را نیز جمع آوری و آنالیز کند(اینکه هر فرد چه نوع ملک و با چه مشخصاتی را نیاز دارد).
  • گرچه ماهیت کمپین ihome در وب ایران نوآور و تازه است اما در کل، هیچ خلاقیت عجیب و شگفتی در آن به کار نرفته و در عین حال، بسیار ارزشمند طراحی شده است. در واقع این کمپین را می توان الگویی برای شکست روتین های ذهن و کلیشه های کمپین های آنلاین بر اساس نوع کسب و کار در نظر گرفت.

 

.

جهت مشاهده صفحه فرود کمپین آی هوم، کلیک کنید