کانالها،تکنیک ها و ایده های مختلفی برای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی وجود دارد که هر کدام اگر از ایده پردازی، برنامه ریزی، سفارشی سازی و اجرای مناسبی برخوردار باشند قطعاً می توان از بازدهی آن مطمئن بود.

به عبارت دیگر، شرایط و فاکتورهایی برای تبلیغات و بازاریابی آنلاین وجود دارد که در صورت توجه و رعایت آنها می توان برنامه های مارکتینگ آنلاین خود را حساب شده و حرفه ای قلمداد کرد.هرچه این برنامه های تبلیغاتی به صورت مدت دار و موضوعی باشد ( کمپین های تبلیغاتی هدفمند ) جذابیت آن برای بازدیدکننده بیشتر خواهد بود.

کمپین تبلیغاتی جدید پریل – که ابتدای ماه رمضان به صورت عمومی اطلاع رسانی شد –  را می توان یکی از کمپینهای تبلیغاتی حرفه ای از نظر رعایت نکات اصولی کمپینهای تبلیغات آنلاین دانست.این کمپین که به مناسب ماه مبارک رمضان شروع شده است دارای ویژگی هایی می باشد که در رعایت برنامه های مارکتینگ اینترنتی بسیار حائز اهمیت می باشد:

1-مناسبت هدفمند موضوع و نام گذاری کمپین با محصول پریل

2-مناسبت و موضوع کمپین با رویدادیهای تقویم که برای عموم مردم ( Engagement ) درگیری مثبت ایجاد می کند.

3-انتخاب شعار کمپین به صورتی که بیشترین توجه مخاطب را جلب کرده و ضمن ایجاد سوال در مورد چیستی و چگونگی نحوه خوشحال کردن آنها ( انها=چه کسانی؟) ، احساس و هم نوع دوستی کاربران را نیز در ماه معنوی رمضان بر می انگیزاند.

4-نوع ارتباط کاربران با کمپین به خوبی انتخاب شده است.کاربران باید از سفره افطار خود عکس گرفته و برای کمپین ارسال کنند.در واقع هیچ پروسه پیچیده و مبهمی وجود ندارد.

5-هر عکس=کمک به یکی از کودکان خیریه بچه های آسمان.آیا شما کسی را می شناسید که حاضر نباشد با یک عکس ساده در امر خیر در ماه مبارک رمضان شرکت نکند؟! ( مشابه این کار را دنت برای کودکان محک برگزار کرده بود )

5-طراحی هدفمند سایت که رابط کاربری جذاب و اثربخشی داشته و به راحتی کاربر را جذب خود می کند.

6-ارائه آمار مربوط به تعداد شرکت کنندگان.آمار و ارقام می تواند نیروی محرکه بالایی برای تشویق کاربران به فعالیت باشد.

7-ایحاد هشتگ اختصاصی برای کمپین

8-عدم تمرکز و برجسته سازی نام پریل به صورت تهاجمی و مستقیم در این کمپین به طوری که در پس هدف معنوی خود، نام برند خود را مطرح کرده و از فضای مثبت ایجاد شده به طور نامحسوس در ذهن مشتری اعتبار کسب می کند.

9-امکان تقدیم کردن تصاویر به فرد دیگر از طریق ثبت ایمیل او.این امر سبب اطلاع رسانی بیشتر و بهتر خواهد شد.

چنین کمپینهایی با هدف ایجاد درگیری غیر تبلیغاتی ( تبلیغات غیر مستقیم ) با کاربران، استفاده از روابط عمومی و بازاریابی ویروسی در مطرح شدن برند، ایجاد حس خوب به برند و اعتباربخشی و ارتقای جایگاه برند در نزد عموم مردم برگزار می شود.

اما این کمپین می توانست با رعایت دو نکته زیر، اثربخشی کمپین خود را بیشتر کند:

1-در هنگام آغاز تبلیغات بنری کمپین، سایت کمپین فعال نبوده و کاربر با پیغام خطا مواجه می شد. چنین اشتباهاتی اثر سو بر کمپین خواهد گذاشت.

2-گرچه تمرکز هدف بر برانگیختن حس معنوی و نوع دوستی مردم می باشد اما اگر جایزه و پاداشی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته می شد می توانست به اثربخشی کمپین بیشتر کمک کند.اما با توجه به ماهیت کمپین، این نوع پاداش باید به عنوان اهداف فرعی به کاربر معرفی شود.

برای ورود به سایت این کمپین، روی گزینه زیر کلیک نمایید:

[symple_button color=”blue” url=”http://www.plateofwishes.com/” title=”بشقاب آرزوها” target=”blank” border_radius=””]بشقاب آرزوها[/symple_button]

مشاهده عکس تمام صفحه سایت کمپین: کلیک کنید