پخش آنلاین مسابقات ورزشی، برای شبکه­ های اجتماعی مختلف به موضوع مهمی تبدیل شده است. وقتی صحبت از پخش مسابقات ورزشی باشد حتماً نام شرکت هایی مانند فیسبوک، توئیتر و اسنپ چت نیز به میان خواهد آمد.

شرکت های مختلف برای آنکه بتوانند حق امتیاز پخش مسابقات فیفا و جام جهانی فوتبال سال 2018 را داشته باشند ده ها میلیون دلار به شرکت 21st century Fox پیشنهاد دادند.

این در حالی‌ست که شرکت Fox حدود 400 میلیون دلار برای خرید حق پخش این مسابقات پرداخت کرده است. طبق گزارشات مختلف این شرکت هنوز تصمیم نگرفته که امتیاز پخش مسابقات را به یک یا چند شرکت دیگر هم بفروشد.

به همین دلیل رقابت شدیدی جهت گرفتن حق امتیاز پخش آنلاین مسابقات ورزشی بین شرکت ها و شبکه­ های اجتماعی مختلف صورت گرفته است چرا که پخش این مسابقات سبب افزایش قابل توجه بازدیدکنندگان خواهد شد. برای مثال فیسبوک که حدود 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد، امسال با یکی از لیگ های بزرگ بیسبال برای پخش آنلاین 20 بازی قرارداد بسته است.

از طرفی توئیتر همچنان درصدد است مسابقات بیشتری را در سایت خود پخش نماید؛ از مسابقات هاکی گرفته تا بسکتبال.

سال قبل این شرکت 10 بازی NFL را در وبسایت خود به طور زنده پخش کرد اما امسال رقابت به حدی رسیده که آمازون، توئیتر را کنار زد و حق پخش این بازی ها را در اختیار گرفت.

نکته جالب توجه این است که توئیتر باور دارد که یک مزیت رقابتی کوچک نسبت به بقیه شرکت ها دارد؛ این مزیت بحث ها و گفتگو هایی است که در توئیتر قبل و بعد از پخش آنلاین مسابقات توسط کاربران انجام می گردد. این بحث ها به توئیتر کمک خواهد کرد تا بتواند خود را در این رقابت نگه دارد.

البته مشخص نیست که این موارد در نهایت کمک زیادی به توئیتر در گرفتن حق امتیاز پخش بکند اما کاملاً واضح است که پخش آنلاین مسابقات ورزشی به یک موضوع مهم برای شبکه­ های اجتماعی تبدیل شده است و بجز شبکه­ های اجتماعی ، دیگر شرکت های مختلف فعال در تکنولوژی هم به این موضوع اهمیت می دهند.