Soundcloud سرویس پخش رایگان موزیک، به زودی با مشکل اتمام سرمایه مواجه خواهد شد. این کمپانی برای سر پا ماندن و جلوگیری از ورشکستگی، منتظر موافقت سرمایه‌گذاران با طرح تزریق سرمایه است.

طبق گزارشات، سهام‌داران ساوندکلاود تا چند روز باید برای قبول یا رد طرح سازماندهی مجدد کمپانی تصمیم بگیرند. این سرمایه گزاری جدید در صورت مورد قبول واقع شدن 169,5 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

در حال حاضر سه سرمایه‌گذار در این کمپانی وجود دارند و قرار است دو سرمایه‌گذار دیگر (Raine Group و Temasek) به این جمع بپیوندند و طرح را بررسی کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در صورت رد این طرح، از اعتبار این کمپانی برلینی به شدت کاسته خواهد شد. Alexander Ljung، مدیرعامل ساوندکلاود در این باره گفت: در صورت رد طرح سرمایه‌گذاری، هیچ راهی برای ادامه باقی نخواهد ماند. این درحالی است که با رد طرح، احتمالاً Ljung مجبور به فروش کمپانی‌اش شود.

Soundcloud که بیشتر به عنوان پناهگاه و حامی موزیسین‌های جدید اعتبار کسب کرده است در زمان اوج خود، تا مبلغ 700 میلیون دلار ارزش گزاری شده بود؛ اما در ادامۀ مسیرش سقوطی طولانی را تجربه کرد.

[irp posts=”5948″ name=”ترفندهای رفع مشکلات مالی استارتاپها در آغاز کار (سری اول)”]

با افزایش محبوبیت وبسایت‌های پخش موزیک اشتراکی مانند Spotify و اپل موزیک، پلتفرم‌هایی مانند ساوندکلاود از دور رقابت خارج شدند. البته، سال قبل این کمپانی هم سرویس مبتنی بر اشتراک خود را با نام Soundcloud Go معرفی کرد اما با مشاهدۀ استقبال کم و نظرات کاملاً متفاوت، نتوانست رشد کند.

soundcloud

در ماه جولای سال 2017، این کمپانی 173 نفر از 420 کارمند خود را اخراج کرد و دفاتر لندن و سانفرانسیسکوی خود را تعطیل کرد. پس از این اخراج‌ها، مدیرعامل کمپانی در پستی در وبلاگ ساوندکلاود این گونه نوشت: ما باید برای بقاء بدون وابستگی در دراز مدت، تضمینی داشته باشیم و لازمۀ این، رشد ادامه دار و کم هزینۀ تبلیغات، مدل درآمدی اشتراکی و تمرکز بی‌وقفه بر روی مزیت رقابتی و خاصمان، یعنی هنرمندان و تهیه کنندگان است.

[irp posts=”6150″ name=”Uber Freight اپلیکیشن حمل بار اوبر ویژه کامیون‌داران”]

مدتی بعد، گزارشات نشان داد که این شرکت به میزانی سرمایه دارد که فقط می‌تواند تا فصل آخر سال دوام بیاورد؛ اما Ljung در محضر عموم با این گزارشات مخالفت کرد و به سرمایه‌گذارن و هنرمندان اعلام کرد که کمپانی مشکل مالی نداشته و ادامه خواهد داد.

در حال حاضر، بحث های زیادی دربارۀ ساوندکلاود در سطح جهان وجود دارد و محوریت تمام بحث‌ها، صحبت‌های مدیرعامل آن است که ادعا می‌کند این شرکت می‌تواند تا مدت‌های طولانی کار خود را دهد.