همانطور که می دانید ایمیل مارکتینگ یکی از روشهای بازاریابی اینترنتی می باشد.در این روش می توان در سایه بزرگان، خود را معرفی کرده و از نردبان آنها بالا رفت.در واقع شما از اعتمادی که مشتریان به یک کسب و کار خوش سابقه دارند استفاده کرده و کسب و کار اینترنتی خودتان را در نگاه کاربران بهبود می بخشید.

خبرنامه ایمیلی دیجی کالا بهانه ای شد تا این مطلب برای شما عزیزان نوشته شود؛ گرچه باید تاکید کنم که مصداق این مطلب؛ عملکرد دیجی کالا نبوده و صرفاً از این خبرنامه برای مثال در جهت درک بهتر موضوع استفاده شده است.

تصویر خبرنامه دیجی کالا

برای مشاهده تصویر در سایز واقعی، روی آن کلیک کنید

email-digikala

شاید کسی وبسایت شما و برند اینترنتی شما را نشناسد اما قطعاً درصد بسیار بالایی از کاربران اینترنت با سایت پرمخاطبی مانند آپارات آشنایی دارند.حال زمانی که ایمیلی از شما دریافت می کنند و با ظاهری از سایت محبوب آپارات مواجه می شوند حس و ارتباطی که با این سایت دارند سبب می شود تا به مطالعه ایمیل ادامه دهند؛ بدین ترتیب شما فاز دوم ایمیل مارکتینگ را به خوبی پشت سر گذاشته اید! ( فاز اول، انتخاب عنوان مناسب است که سبب باز شدن ایمیل می شود و مرحله دوم، ایجاد رغبت در کاربر برای مطالعه ایمیل )

کاربر با مطالعه نام ناآشنای سایت شما در کنار نام آپارات به طور ناخودآگاه حس مناسبی به برند شما پیدا می کند.( اگر شخصی غریبه را در کنار یکی از دوستان محبوب خود ببینید در نگاه اول، چه حسی به حضور آن فرد پیدا می کنید ؟ )سپس نوبت شماست که با محتوای ایمیل، کاربر را به سایت خود و یا صفحه خود در آپارات ارجاع داده و از آنجا او را به مشتری خود تبدیل نمایید.

یادتان باشد که هر گونه استفاده نابه جا از نامهای بزرگ می تواند شما را با مشکلات زیادی روبرو سازد.مثلا ایمیل خود را با عنوان ” خبرنامه دیجی کالا “، ” شما برنده شدید! ” و … قرار دهید در حالی که محتوای ایمیل، با عنوان کاملاً مغایرت داشته باشد.پس اگر به دنبال بزرگ شدن کسب و کار خود هستید علاوه بر کمک گرفتن از نام بزرگان، باید به شیوه بزرگان هم عمل کنید.

 

*استفاده از این اصل در خبرنامه ایمیلی یک مثال بود و از شیوه های متعددی می توان چنین رویه ای را انجام داد.