همه ما خاطره های ناخوشایندی از هجوم ناخواسته پیامکهای تبلیغاتی با وعده جوایز میلیونی، بازی های پیامکی، هر پیامک 100 تومان و … مواجه بودیم که این امر ما را به استفاده از اپلیکیشنهای مختلفی برای مسدود کردن این پیامکها واداشت. گرچه این روش مارکتینگ زمانی درآمد قابل توجهی برای ارسال کنندگان آن پیامکها به همراه داشت اما به دلیل آگاهی مردم از ماهیت این پیامکها و افزایش بی رویه تعداد پیامکهای ارسالی، روز به روز این ارسالها محدودتر و بازدهی آنها کمتر خواهد شد.

مدتی پیش اپلیکیشنی با عنوان ” پایتخت ” در کافه بازار معرفی شد که نام و محتوای آن از سریال محبوب پایتخت گرفته شده است.این اپ با برگزاری لیگهای آنلاین و روزانه در مورد محتوای هر قسمت از سریال پایتخت به صورت پرسش و پاسخ پیامکی توانسته ایده ای تکراری و ناخوشایند را در قالبی جدید و همه پسند ارائه دهد.در واقع شما در این اپ می توانید برای شرکت در مسابقه و شانس برنده شدن جوایز ارزشمند لیگ، به صورت مسابقات پیامکی به سوالات پاسخ داده و امتیاز کسب کنید.این پیامکها که به شیوه رایج و با قیمت 100 تومان ارسال می شوند توانسته مخاطبان خود را به خوبی جذب کند.

هم زمانی این اپ با نمایش پایتخت 4 می تواند فرصتی مناسب برای کسب درآمدی قابل توجه از این ایده باشد.پس آنچه که می توان از این اپلیکیشن آموخت همان درسی است که بسیاری از کسب و کارهای موفق در دنیا از آن استفاده کردند و به درآمدهای کلان رسیدند: بازسازی و بهبود ایده و مدل کسب و کارهای قدیم و ارائه آن خدمات به صورتی کاراتر. در واقع، اپ پایتخت با شناسایی معایب روش ارسال پیامکهای تبلیغاتی و ترکیب آن با فرصتی که تلفنهای همراه هوشمند در ایران به وجود آورده و همچنین انتخاب موضوعی عام پسند و پرمخاطب ( سریال پایتخت ) توانسته ایده ای خلاقانه و جدید را به بازار معرفی نماید.(این اپ تا زمان نگارش این مطلب بیش از 20 هزار بار دانلود شده است )

لینک دانلود از کافه بازار : متاسفانه این اپلیکیشن از بازار حذف شده است!