برای طراحی بنرهای تبلیغاتی باید هدف آن بنر را تعیین کرده و سپس طبق معیارهای مورد نظر طراحی گرافیکی آن را انجام دهیم.در بنری که در زیر مشاهده می کنید دو اسلاید وجود دارد که اسلاید اول، توجه زیادی را به خود جلب می کند به طوریکه کاربر را جهت آگاهی از توضیح بنر به مشاهده آن وا می دارد.

تبلیغ بنری

سپس در اسلاید دوم، عبارت ” ورودی با هیجان به دنیای گرافیک ” با فونتی کوچک نشان داده شده و تا حدودی محتوای آگهی و سایت هدف را نشان می دهد.چنین بنری از نظر جلب توجه اولیه مناسب عمل کرده و ایرادات متعددی در آن مشاهده می شود:

۱-چهره هیجان زده یک فرد، ارتباط چندانی با یک سایت فروشگاه محصولات گرافیکی ندارد.لذا وقتی کاربر روی بنر کلیک می کند و متوجه می شود که چیز هیچان انگیزی وجود ندارد احساس فریب خوردن دست پیدا کرده و سایت را ترک می کند.

۲-متن توضیح بنر کم و مبهم بوده که این امر سبب تردید در کلیک روی بنر شده و کلیک کنندگان نیر نمی دانند در سایت مورد نظر باید دنبال چه موضوعی باشند.

۳-در سایت گرافیکی مورد نظر، نه خبری از صفحه فرود ( لندینگ پیچ ) بوده و نه لایت باکسی برای ارائه پیشنهادهای هیجان انگیز  مشاهده می شود.در واقع از هیچ ابزاری برای جذب کلیک کنندگان استفاده نشده است.

۴-طراحی قالب سایت نیز سرد و خنثی می باشد که هیجان مورد نظر کلیک کننده را تامین نمی کند.

در نهایت اینکه استفاده از این روشها به طور کلی توصیه نمی شود چرا که اثر منفی روی برند سایت خواهد گذاشت اما وبسایتهایی که برندینگشان در اولویت نیست می توانند زمانی از این بنرهای تبلیغاتی گمراه کننده استفاده کنند که جایگاه مدت دار تبلیغ بنری از سایتهای پربازدید را خریداری کرده و هدفشان صرفاً افزایش کلیک و افزایش بازدیدکنندکان سایتشان می باشد.

ورود به سایت مورد نظر : کلیک کنید

لینک کوتاه شده این مطلب : http://aratis.ir/?p=1091