بازار اپ اندروید در ایران بسیار داغ است به طوریکه درآمدهای هنگفتی نصیب توسعه دهندگان اپلیکیشنهای اندروید می شود.این توسعه دهندگان با فروش اپلیکیشنهای خود و یا ارائه رایگان و با امکان پرداخت درون برنامه، به درآمد قابل توجهی دست پیدا می کنند.

اگر برای شما این سوال پیش آمده که چرا برخی از توسعه دهندگان، اپلیکیشنهای بسیار پیشرفته و کاربردی خود را به صورت کاملاً رایگان منتشر می کنند کافیست موارد زیر را مطالعه کنید:

  • در صورتی که تعداد کاربران اپلیکیشن زیاد باشد می توان با سیستم تبلیغات کلیکی ( سایت عدد ) درآمد مناسبی کسب نمود ( البته این شیوه بیشتر مناسب اپلیکیشنهاییست که به صورت آنلاین اجرا شده و اتصال اینترنت گوشی را حفظ می کنند )
  • اگر شما توسعه دهنده حرفه ای هستید و هنوز مشتری جهت سفارش اپ اندروید ندارید می توانید چند اپلیکیشن حرفه ای تولید کرده و به رایگان عرضه کنید تا به عنوان نمونه کاری برای توانایی شما معرفی گردد.
  • می توانید اپ اندروید خود را به گونه ای تولید کنید که جهت استفاده از برنامه، کاربر باید ثبت نام کرده و ایمیل و شماره همراه خود را ثبت کند.بدین ترتیب شما بانک جامعی از مخاطبان هدف خود به دست خواهید آورد.

اگر برنامه شما مورد استقبال طیف وسیعی از کاربران گوشیهای هوشمند قرار گرفته می توانید اسپانسر جذب کرده و تبلیغات اختصاصی آنها را در اپلیکیشن خود قرار دهید.

  • اگر شما صاحب وبسایتی در زمینه آموزش رشته های مختلف هستید می توانید یک کتاب اندروید برای آموزش رشته های موجود در سایت، تولید کرده و محتوای آموزشی مناسبی را در آن قرار دهید.این امر سبب می شود تا کاربران با سایت شما آشنا شده، کیفیت مطالب آموزشی شما را سنجیده و نسبت به استفاده از خدمات سایت شما اقدام نمایند.
  • می توان در اپ رایگان، سوالات و نظرسنجی مطرح کرده تا اطلاعات دقیقی از سلیقه و طرز تفکر مخاطبان و مشتریان هدف خود به دست آورد.

این 4 مورد، عمده ترین دلایلیست که توسعه دهندگان برای منفعتهای کسب و کار خود، اپلیکیشنهای رایگان تولید و منتشر می کنند.به نظر شما چه دلایل دیگری می تواند سبب تولید اپلیکیشنهای رایگان با اهداف مالی کسب و کار باشد؟