زمانی که تعداد رقیبان شما اندک است و رقیبانتان مانند شما از پشتوانه های فنی و مالی بالایی برخوردار هستند بهترین تاکتیک برای مقابله با رقیب، بازاریابی خلاقانه می باشد.خلاقیت در پلنهای مارکتینگ می تواند از بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی اثربخش تر بوده و نتیجه ای که در مدت زمان طولانی از شیوه های رایج تبلیغات اینترنتی ( مثلاً بنرهای تبلیغاتی در سایتها ) و برنامه های رایج بازاریابی اینترنتی ( مانند تخفیفها و جشنواره های خرید ) به دست می آید در مدت زمان بسیاری کمتری حاصل شود.

رقابت بامیلو و دیجی کالا آنجنان داغ،هیجان انگیز و جذاب است که در هر ماه برنامه های مختلفی برای حفظ/افزایش سهم بازار و توسعه برندینگ از سوی این دو غول فروشگاه های آنلاین شاهد هستیم. جدیدترین پلن مارکتینگ بامیلو آنچان قابل توجه بوده که می توان نتایج اثربخش آن را بهبود جایگاه برند بامیلو و به تبع آن افزایش فروش این فروشگاه آنلاین را پیش بینی کرد.

کمپین ” بهترین قیمت آنلاین ” طی چند روز گذشته در بامیلو رونمایی شد.در این کمپین که توسط تبلیغات بنری در سایتهای پربازدید معرفی و صفحه فرودی حرفه ای برای آن طراحی شده تمامی کاربران توسط بامیلو به چالش کشیده می شوند.

شما در این صفحه می توانید قیمت هر نوع کالای بامیلو را که در سایر فروشگاههای اینترنتی عرضه می شود از نظر قیمتی با یکدیگر مقایسه کرده و اگر توانستید کالای مذکور را در فروشگاه دیگری با قیمت کمتر بیابید بامیلو ضمن کاهش قیمت کالا در سایت خود به قیمتی که توسط شما معرفی شده، کد تخفیفی به ارزش 20 هزار تومان نیز به شما پاداش می دهد.

بامیلو از چنین برنامه خلاقانه بازاریابی خود چند هدف دارد که در زیر به آنها اشاره شده است :

  • هر گونه تکنیک جدید و خلاقانه ای در بازاریابی آنلاین اثر مثبت در کوتاه مدت در پی خواهد داشت.تازگی و جدید بودن این چالش سبب می شود نگاه ها به سمت بامیلو جذب شده و توجه مثبت افراد به نام بامیلو معطوف شود.
  • بامیلو از ابتدای فعالیت خود از قوی ترین ابزار ممکن برای فروش خود استفاده می کرد؛تخفیفهای زیاد بامیلو مشتریان زیادی را به این سایت جذب نمود به طوریکه اکثر کاربران اینترنتی، بامیلو را با تخفیفهای قابل توجه و قیمتهای مناسب و گاهاً کمتر از بازار می شناسند.ال بامیلو با چنین برنامه ای این ویژگی خود را برجسته کرده و جایگاه برند خود را با قیمتهای پایین تر از بازار پیوند می زند.
  • بامیلو آنچنان ساده اما قاطع از قیمت پایین محصولات خود دفاع کرده که ناخودآگاه مخاطب را بدون تحقیق، به پذیرش این نکته وا می دارد. همچنین کسانی که در بامیلو و سایر فروشگاه های اینترنتی به جست و جو می پردازند بعد از چند تلاش ناموفق، به جمع پذیرندگان پایین بودن قیمتهای بامیلو اضافه می شوند.
  • پاداشی که برای این برنامه تعیین شده به گونه ایست که حتی اگر به درستی محصولی را با قیمت کمتر در فروشگاه دیگری پیدا کنیم نسبت به بامیلو دید منفی پیدا نکرده و به خریدهای بیشتر از آن تشویق می شویم.

  • بامیلو با این حرکت می تواند نسبت به وضعیت بازار آگاهی پیدا کند.قطعاً تیم بامیلو نمی تواند تمام محصولات فروشگاههای آنلاین را بررسی کنند لذا با این اقدام به کمک کاربران خواهند توانست با آگاهی از قیمت سایر فروشگاه ها و بررسی دلایل این کاهش قیمت در آن فروشگاههای اینترنتی، با انجام اقدامات لازم برتری خود را در قیمت کالاها حفظ کنند.
  • بامیلو با این شیوه می تواند محصولات خود را به کاربران دیکته کند.کاربران در این برنامه با محصولات بامیلو و تنوع کالایی آن آشنا شده و نسبت به جست و جو در محصولات و قیمت آنها اقدام خواهند نمود.
  • بامیلو اطلاعات کاربران اینترنت را به طور تفکیک شده ( جنسیت، شماره تماس و ایمیل ) به دست می آورد.همچنین با این کار، کسانی که محصولی را در این فرم ثبت می کنند علاقه مندی و نیاز خود را به دسته های محصول مورد نظر به طور ناآگاهانه اعلام می کنند؛ بدین ترتیب بامیلو لیستی از مشتریان فروشگاه های اینترنتی را به همراه علاقه مندیهای آنها به دست خواهد آورد.

ورود به صفحه این چالش : کلیک کنید

حال نوبت شماست که به این برنامه خلاقانه و زیرکانه بامیلو نمره دهید.به نظر شما واکنش دیجی کالا به این اقدام بامیلو چه خواهد بود؟!