هر کسب و کار اینترنتی به معیارهایی نیاز دارد تا میزان موفقیت خود را چه در تبلیغات و چه در بازه های مختلف زمانی مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد. هر کسب و کار بر حسب نوع بیزینس مدل خود می تواند معیارهای مختلفی را با ضریب اهمیت متفاوت برای خود تعریف کند اما به طور کلی برای وبسایتهایی که تراکنش آنلاین دارند می توان معیارهای موفقیت در تجارت الکترونیک را در 6 عامل خلاصه نمود:

1-کاربران جدید

2-نرخ تبدیل

3-تاریخ و ساعت نرخ تبدیل

4-رفتار کاربر

5-خریدهای منحصر به فرد

6-ترک سبد خرید

به عنوان مثال، معیار کاربر جدید به شما می گوید که چه تعداد کاربران جدید و از کدام منابع ترافیکی به وب سایت شما آمده اند. این پارامتر نشان می دهد استراتژی های شما در ایجاد ترافیک تا چه حد تاثیرگذار بوده است.

در این اینفوگرافی، معیار ” رفتار کاربر ” بیانگر چگونگی رفتار کاربر روی سایت شما می باشد. همچنین شما به کمک این اطلاعات متوجه مشکلات جهت یابی روی سایت تان خواهید شد. این پارامتر همچنین مشخص می کند که در کدام صفحات شما کاربران خود را از دست می دهید.

مطالعه هر یک از این شش معیار موفقیت در تجارت الکترونیک و تحلیل آماری آن با استفاده از ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیک می تواند تاثیر محسوسی در بهینه سازی آمارها و نرخ تبدیل وبسایت شما و نیز فعالیتهای بازاریابی دیجیتال شما داشته باشد. موفقیت در تجارت الکترونیک به طور مستقیم به داده های آماری و تحلیل این داده ها وابسته بوده و نیاز است تا به طور مرتب، کلیه فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی خود در فضای وب و نتایج آن را روی وبسایت خود رصد کرده و دائماً در حال بهبود این فعالیتها باشیم.

برای آشنایی با هر یک از این شش معیار، پیشنهاد می کنم اینفوگرافی زیر را مطالعه کنید :

[symple_button color=”purple” url=”https://nabzino.com/wp-content/uploads/E-Commerce2.jpg” title=”E Commerce” target=”blank” border_radius=””]E Commerce[/symple_button]