دلایل عدم موفقیت سایتهای قیمت یاب در ایران ” عنوان مطلبی بود که پیرامون مشکلات و عملکرد موتورهای جست و جوگر قیمت نظیر ایمالز،قیمت یاب و … نوشته بودم. این موتورها بر پایه اساسی ترین رکن خرید یعنی یافتن بهترین قیمت طراحی شده اند، به همین دلیل همواره مورد تقاضای مشتریانِ انواع محصولات قرار می گیرند.لذا در این مطلب می خواهم سایت ترب را به عنوان یکی از موتورهای برتر جست و جوگر قیمت را که توانسته تا حدود زیادی مشکلات سایر سایتهای مشابه را برطرف کند به شما عزیزان معرفی کنم.

سایت ترب

به طور کلی سایت ترب از نظر فنی و رابط کاربری بسیار پیشرفته و قابل توجه می باشد.در اولین برخورد با این سایت در صفحه نخست، طراحی ساده اما زیبایی را مشاهده می کنیم.

تصویر زیر مربوط به سایت ترب در مرداد 94 می باشد که در آن هوشمند بودن جست و جو به هنگام تایپ حروف و نیز فیلتر کردن جست و جو از نظر قیمت و دسته بندی نیز برای اولین برخورد از ویژگی های آن به شمار می رفت.

بهترین قیمت با ترب

اما تصویر زیر مربوط به ترب 96 می باشد که در آن، ظاهر امر تفاوتی نداشته و فقط نحوه و امکانات جست و جوی آن متفاوت شده است.

همچنین اضافه شدن بخش محصولات دارای تخفیف هم یکی از مزیت های ترب به شمار می رود.

صفحه اول سایت ترب

بعد از جست و جوی محصول مورد نظر، سایت ترب نسخه 94 نتایج جست و جو را بسیار ساده و کاربرپسند نمایش می داد.در این صفحه نیز از اطلاعات زیاد و طراحی شلوغ خبری نبوده و نتایج را لیست وار به همراه خلاصه اطلاعات مهم و نیز تصویر محصول ارائه می دهد.

بهترین قیمت با ترب

و اما مرحله سوم جذابتر بود! با کلیک روی هر کدام از نتایج، اطلاعات بیشتر نه در صفحه ای جدید بلکه در همان صفحه و در فضای خالی سمت چپ نمایش داده می شود؛ لیست فروشگاه ها و قیمت محصول در هر فروشگاه اطلاعات قابل نمایش در این مرحله می باشد که با اسکرول کردن می توان تمام لیست را مشاهده کرد.

بهترین قیمت با ترب

اما نسخه 96 سایت ترب سادگی خود را از دست داده و مشابه فروشگاههای اینترنتی پیاده‌سازی شده است.دسته بندی های تصویری، فیلتر نمایش در سایدبار و نمایش کادرری محصولات از جمله این تشابه به شمار می رود.

گرچه این نوع طراحی کارکرد و مزایای خاص خود را دارد اما به زعم من، تمرکز بر بهبود طراحی نسخه 94 ترب ارزشمندتر و مناسب تر بود.

نتایج جست و جو در سایت ترب

با کلیک روی هر کدام از نتایج، می توان اطلاعات محصول را در آن فروشگاه اینترنتی و پنجره جدید مشاهده کرد.این پنجره جدید نیز برای کاربر مناسب بوده و راحت تر می تواند به صفحه لیست نتایج بازگردد.در این مرحله چهارم،تمامی اطلاعات محصول در فروشگاه مذکور نمایش داده می شود.

بهترین قیمت با ترب

اما در نسخه 96 ترب می توان بهبود ملموس و قابل توجهی در صفحه محصولات مشاهده کرد. امکانات و بخش های متعددی در این صفحه تعبیه شده که مهم ترین های آن را می توان نمودار تغییرات قیمت و آگهی کالای دست دوم محصول در سایت شیپور دانست.

صفحه محصولات سایت ترب

 

اپلیکیشن ترب

“تا حالا شده یه کالا رو بخری و بعدش بفهمی که از یه جای دیگه با قیمت ارزونتر میتونستی بخری؟ ترب رو نصب کن و ازین به بعد هر وقت خواستی چیزی بخری، کافیه اسمش رو تو ترب جستجو کنی تا بهترین قیمت رو بین فروشگاه های معتبر اینترنتی پیدا کنی :) “

جمله بالا در صفحه معرفی اپلیکیشن ترب در بازار نوشته شده است.این اپ تا کنون 100000+ بار دانلود شده که قطعاً رقم مناسبی برای اپ کاربردی رایگان می باشد.

ترب که بیش از 100 هزار محصول را از 100 فروشگاه اینترنتی ایرانی در دیتابیس خود دارد اپلیکیشن خود را به عنوان مکمل وبسایت خود عرضه کرده است.این اپ همچون وبسایتش از نظر رابط کاربری و طراحی بسیار حرفه ای بوده و اطلاعات مورد نیاز کاربر را با کمترین دردسر ارائه می دهد.

اپلیکیشن ترب هم نسبت به سایت آن در دو سال گذشته تغییرات زیادی داشته که در زیر، نسخه سال 94 آن را مشاهده می کنید.

بهترین قیمت با اپلیکیشت ترب

تقریباً تمام امکانات سایت ترب نظیر جست و جوی هوشمند، فیلتر جست و جو، تصاویر با کیفیت، نمودار قیمتی و … در اپلیکیشن آن نیز دیده می شود.این اپلیکیشن می تواند خدمات ساده تری نسبت به جست و جو در گوگل و مشاهده سایتها و … با گوشی و تبلت به کاربر ارائه دهد.

اپلیکیشن سایت ترب

به عنوان نتیجه گیری می توان گفت که ترب به ما یادآوری می کند هر مدل کسب و کاری را که انتخاب می کنیم حتی با وجود رقبای متعدد، سعی داشته باشیم بهترین امکانات و خدمات را برای کاربران خود ارائه دهیم؛ در واقع در بازاری که هنوز قبضه نشده مزیت رقابتی می تواند خیلی زود سهم بازار را به سمت کسب و کار نوپای شما هدایت کند.

badge-g