مهم ترین رسالت فناوری اطلاعات و اینترنت سهولت در برقراری انواع ارتباطات فارغ از بًعد زمان و مکان می باشد. دسترسی ساده، آسان و 24 ساعته سبب شده تا ابزارها و خدمات ارتباطی مختلفی بر بستر اینترنت در سراسر جهان فراگیر گردد که مهم ترین آن، شبکه های اجتماعی می باشد.

اما در سالهای اخیر، انواع خدماتی که در فضای آفلاین ارائه می شد به تدریج بر بستر وب نیز پیاده سازی شدند؛ از جمله می توان به ارائه خدمات آموزشی اشاره کرد. در ایران یکی از وبسایتهای پیشرو و موفق که از مزایای سهولت ارتباطات در اینترنت استفاده کرده و خدمات آموزشی خود را با کیفیتی مثال زدنی ارائه می نماید وبسایت ” ای سمینار” می باشد.

ای سمینار که اولین رسانه تخصصی وبینار و رویدادهای آنلاین در ایران می باشد در نیمه دوم سال 1392 با برگزاری وبینارها و رویدادهای آنلاین در رشته ‌فعالیتهای تخصصی و عمومی شروع به فعالیت رسمی خود نمود و هم اکنون که بیش از دو سال از فعالیت این رسانه میگذرد توانسته است با جذب هزاران کاربر واقعی، برگزاری بیش از 120 رویداد آنلاین (کارگاه، سمینار و..)  و همکاری با ده ها سازمان و موسسه به یکی از رسانه های اصلی و شناخته شده آموزش و تولید محتوا در برگزاری رویدادها و برنامه ها بصورت (کاملا) آنلاین و تعاملی در سطح کشور مبدل شود.

ای سمینار همچنین پا را فراتر گذاشته و علاوه بر برگزاری رویدادهای آموزشی، اقدام به برنامه سازی آنلاین نیز نموده است که از جمله این برنامه ها میتوان به برنامه ژن ایرانی (مصاحبه با ایرانیان موفق)، مسابقه آنلاین میکروفون (مسابقه صدا و گویندگی) و… اشاره نمود.

همچنین ای سمینار با تجربه بالای همکاری با موسسات و سازمان‌های مختلف، خدمات و راهکارهای متنوع و کاربردی را در قالب «راهکارها و خدمات  آنلاین سازمانی» ارائه می دهد.

ای سمینار

در اختیار داشتن ابزار و امکانات قدرتمند رسانه ای، موجب شده است تا ای سمینار خدمات خود را محدود نکرده و امکان تعریف و اجرای خدمات متناسب با نیازهای سازمان را فراهم سازد.

بصورت مختصر رسانه ای سمینار خدماتی که در ادامه ذکر شده است، ارائه می نماید:

  • پکیج‌ آموزش آنلاین سازمانی
  • کد ویژه سازمانی
  • مرکز یادگیری آنلاین
  • کانال رسمی سازمانی
  • جلسات شغلی آنلاین و خصوصی
  • رویدادهای تبلیغاتی و ترویجی
  • پخش زنده اینترنتی رویدادها

محوریت غالب خدمات و راهکارهای ایـ سمینار با رویکرد افزایش بهره وری، کاهش هزینه، سهولت در اجرا و پایبندی به مسئولیت اجتماعی سازمان و در راستای فرهنگسازی و حمایت از فارسی‌زبانان طراحی و اجرا می‌شوند.

همچنین تاکید بر محتوای وبینارها و نیز تاکید بر حضور اساتید مجرب سبب شده تا رویدادهای برگزار شده در این سایت از اعتبار قابل قبولی نزد مخاطبان برخوردار باشد. نکته قابل توجه دیگر در این سایت،فرمت برگزاری آنلاین وبینار می باشد: دریافت با کیفیت صورت و تصویر،امکان مشاهده هم زمان فایل ارائه و نیز امکان چت و تبادل نظر در صفحه وبینار برای مخاطبان و شرکت کنندگان وبینار جذاب و تحسین برانگیز بوده و سبب می شود محتوای آموزشی خود را در این سایت جست و جو کنند.

ای سمینار

با مروری بر عملکرد این استارتاپ موفق، می توان یکی از نقاط قوت و عوامل موفقیتش را برنامه ریزی و اجرای منسجم و مستمر فعالیتهای بازاریابی این سایت در حوزه آنلاین و آفلاین دانست. در فضای آنلاین، تولید منظم و با کیفیت محتوا مخصوصاً در شبکه های اجتماعی و نیز اسپانسرینگ و حضور در رویدادهای آفلاین حوزه کسب و کار و فناوری اطلاعات از اهم فعالیتهای این استارتاپ می باشد.

برای آشنایی بیشتر با این استارتاپ و خدمات آن می توانید به سایت ای سمینار مراجعه کنید و یا بروشور آن را از اینجا دانلود کنید.