یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به حداکثر موفقیت وبسایت و کسب و کار اینترنتی خود، باید برای یکایک کاربران خود اهمیت قائل بوده و با انجام تستهای بهینه سازی سایت خود، بهترین شرایط را برای آنها فراهم نماید. مطالب و نکاتی که در این اینفوگرافی بیان شده برای موفقیت در کمپینهای تبلیغات کلیکی، فرم های ثبت نام، طراحی صفحات فرود و کمپینهای ایمیل مارکتینگ کاربرد داشته تا با بهینه سازی این موارد، حداکثر بهره وری ممکن به دست آید.

به عنوان مثال، در فرمهای مربوط به عضویت در سایت یا خبرنامه، یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود تعداد فیلدهاییست که کاربر باید آنها را پر نماید. تا حد امکان تعداد این فیلدها باید کم باشد تا سهولت تکمیل آن برای کاربر بیشتر شود. همچنین اگر مراحل ثبت نام شما طولانی بوده و ثبت نام و تکمیل اطلاعات در چند صفحه انجام می شود باید تعداد مراحل را به کاربر اطلاع دهید تا پیش از آغاز فرایند ثبت نام، با آگاهی کامل فیلدها را تکمیل نماید.

در مثالی دیگر می توان به تعداد لینکها در صفحه فرودها توجه نمود؛ اگر تعداد زیادی لینک در صفحات فرود سایت شما در معرض دید کاربران قرار بگیرد ممکن است بر عملکرد و رفتار آنها تاثیر گذاشته و آنها را از انجام عملی که انتظار داریم دور کند. پس لازم است که برای محل قرارگیری لینکها، تعداد لینکها و نیز عبارت و متن لینکها، تستهای بهینه سازی سایت از جمله تست A/B را انجام دهید تا بهترین نتیجه را از صفحه فرود خود به دست آورید.

سیستم فروش آنلاین شما یا وبسایت تجاری شما هیچ گاه بدون انجام تستهای عملکردی و بهینه سازی نمی تواند به موفقیت چشمگیر خود امید داشته باشد.این اینفوگرافی توسط تیم وبسایت kissmetrics تهیه و توسط سایت ای نشر ترجمه شده و اکنون می توانید آن را در نبضی‌نو مطالعه کنید.

تستهای بهینه سازی سایت