هر نوع کسب و کاری که داشته باشیم باید تلاش کردیم اطلاعاتی کامل و دقیق از مخاطبان و مشتریان خود جمع آوری کرده و از آن اطلاعات برای افزایش فروش و مشتریان وفادار بهره ببریم. این استراتژی، برای آژانسهای هواپیمایی می تواند جمع آوری شماره تلفن در نظر گرفته شود.

در سالهای اخیر، تمایل و استقبال کاربران از خرید آنلاین بلیط پرواز، سبب شده آژانسهای هواپیمایی سیستم فروش آنلاین بلیط خود را راه اندازی نمایند تا بتوانند برای افزایش فروش خود، از این روش در کنار فروش حضوری کمک بگیرند.

یکی از این آژانس‌های هواپیمایی، ره بال آسمان است که اخیراً کمپین تبلیغات کلیکی خود را با ای نتورک اجرا کرده بود. ره بال آسمان برای کمپین خود دو هدف مشخص کرد:

نیاز به دیده شدن (Branding)

نیاز به جذب مشتری (Lead)

استراتژی جمع آوری شماره تلفن

راهکارها و استراتژی‌ دیجیتال زیر توسط ای نتورک و به منظور دستیابی به اهداف و برطرف نمودن نیازهای ذکر شده، به مجموعه ی ره بال آسمان ارائه شد:

کمپین برندینگ

به طور کلی همه کسب‌وکارها برای دیده شدن و افزایش آگاهی کابران از خدماتشان می‌بایست در مرحله اول تبلیغات خود یک کمپین برندینگ در برگزار کنند. این نوع کمپین ها بدون هدفمندی (نمایش در تمامی وبسایت‌ها، نمایش در تمامی سیستم عامل‌ها و نمایش در تمام نقاط جغرافیایی) انجام می گردد.

در این کمپین تبلیغات کلیکی، بنر زیر برای آشنایی کاربران با وبسایت و بخشهای مختلف ره بال طراحی شد:

بنر ره پال -1-جمع آوری شماره تلفن

کمپین جذب مشتری

در ابتدا باید مروری بر تعریف لید و کمپین لید جنریشن داشته باشیم:

  • Lead به افرادی گفته می‌شود که به طرق مختلف به خدمات شما علاقمند شده‌اند
  • کمپین لید جنریشن (lead generation) به این معناست که شما با اعطای یک پیشنهاد ویژه، کاربر علاقه مند را به وبسایت خود جذب کرده و راه ارتباطی با آن مشتری را به این روش بدست می آورید.

استراتژی ای‌نتورک در جهت جذب مشتریان بالقوه ره بال جمع آوری شماره تلفن کاربران در ازای اطلاع رسانی از آخرین پروازهای چارتری در نظر گرفته شد.

این شیوه‌ موثر با ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی متفاوت است زیرا در این کمپین، کاربران داوطلبانه شماره خود را وارد می کنند لذا هیچ تبلیغی از نوع اسپم برای کاربران فرستاده نمی‌شود.

برای این هدف بنر زیر برای ورود کاربران لندینگ پیج اختصاصی جمع آوری شماره تلفن طراحی شد.

با طراحی این نوع بنر برای کمپین لید جنریشن حس اقدام سریع برای خرید و یا پایان رزرو پروازهای چارتری در کاربر ایجاد شد.

بنر متحرک ره پال- جمع آوری شماره تلفن

و  همانطور که در لندینگ پیج زیر مشاهده می کنید، در کنار اهداف ذکر شده، حس راحتی در رزرو پروازهای چارتری نیز القا شده است.

صفحه فرود ره پال برای جمع آوری شماره تلفن

تحلیل کمپین های ره بال با گذاشتن utm بر لینک بنرهای دو کمپین و قرار دادن کد گوگل آنالتیکس در صفحات فرود آن و با تنظیم goal روی دریافت شماره تماس کاربران در لندینگ پیج کمپین لید جنریشن نتایج زیر حاصل شد :

  • بازدید روزانه کاربران از بخشهای مختلف سایت ره بال آسمان و پیدا کردن نقاط ضعف وبسایت
  • نرخ تبدیل میانگین ۵ درصدی بر روی کمپین لید جنریشن
  • دریافت بیش از ۸۰۰ شماره تلفن از کمپین لید جنریشن
  • کاهش ۵۰ درصدی رتبه الکسا

اگر شما نیز دارای یک آژانس هواپیمایی هستید کمپین لید جنریشن (ایمیل و یا شماره تلفن) برای تبدیل کاربران شما به مشتریان وفادار بسیار مفید خواهد بود. برای اجرای یک کمپین تبلیغات دیجیتال موفق باید همواره استراتژی دیجیتال مناسب در نظرگرفته باشد تا بودجه و زمان شما هدر نرود.

#بازنشر مقاله از سایت بلاگ اد با تغییر و به روزرسانی