بعد از مدتها یک کمپین آنلاین جذاب و حرفه ای را در فضای وب کشور شاهد بودیم؛ کمپینی بر اساس گیمیفیکیشن که این بار نه توسط زودفود بلکه توسط برند محبوب تخفیفان برگزار شده است.

بازی آنلاین “نگهبان زمین” احتمالاً اولین کمپین بازیگونه تخفیفان می باشد که به شکلی کاملاً بی نقص برگزار می شود.

طبق روال همیشه ابتدا مروری بر ماهیت کمپین خواهیم داشت و سپس مواردی را به عنوان تحلیل آن به سمع و نظر شما خواهم رساند.

من با مشاهده تبلیغات پست ثابت تخفیفان – که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید – به موضوع و ماهیت کمپین جذب شده و روی آن کلیک کردم:

کمپین آنلاین تخفیفان

گرچه ماهیت تصویر بر جوایز حتمی آن تاکید کرده اما صرف نظر از این جوایز ارزشمند، قرار گرفتن نام سه برند معتبر در کنار هم به اندازه کافی می تواند سبب جلب توجه و ترغیب به کلیک گردد؛ زیرا چنین همکاری های چند جانبه بین برندهای مطرح کشور را به ندرت شاهد هستیم.

صفحه فرود این کمپین، صفحه جذاب شروع بازی است؛ صفحه ای که از نظر گرافیک و فنی بسیار خوب و حرفه ای طراحی شده است. همین عوامل سبب شد تا بلافاصله دکمه ” شروع بازی” را کلیک کنم!(تصویر کاور این مقاله همان صفحه فرود شروع بازی می باشد).

پس از آن با یک بازی ظاهراً ساده اما نوستالژیک مواجه شدم که به سبک بازی های کامپیوتری سالهای گذشته طراحی شده بود. کیفیت قابل قبول و رضایت بخش بازی به گونه ای بود که حتی پس از تست بازی با اینترنت کم سرعت (256 کیلوبایت بر ثانیه) هم بدون کوچکترین مشکلی امکان بازی فراهم بود.

کمپین آنلاین تخفیفان

پس از شکست من در نگهبانی از زمین، همانطور که انتظار می رفت ایمیل و مشخصاتم برای دریافت جایزه خواسته شد:

کمپین آنلاین تخفیفان

در دور اول بازی تنها توانستم 810 امتیاز کسب کنم! این در حالی بود که برخی کاربران امتیازهایی 8 رقمی به دست آورده بودند. در این صفحه علاوه بر توضیحات و شرایط بازی، سه اسپانسر کمپین هم به طور ویژه معرفی شدند. ذکر اسامی و امتیاز کاربران برتر انگیزه بیشتری را برای تکرار بازی در من ایجاد کرد!

کمپین آنلاین تخفیفان

در نهایت هم دو ایمیل دریافت کردم که به ترتیب می توانید در زیر مشاهده کنید:

کمپین آنلاین تخفیفان کمپین آنلاین تخفیفان

حال زمان آن رسیده که چند نکته را در باب بازی آنلاین نگهبان زمین تخفیفان بیان کنم:

  • تخفیفان چند ماه است که به طور پیوسته در حال جمع آوری ایمیل مخاطبان و جذب لید می باشد. کمپین قبلی آن (شرکت در نظرسنجی و دریافت ماگ رایگان) نیز با همین هدف طراحی شده بود. ظاهراً ایمیل مارکتینگ یکی از ارکان اصلی استراتژی دیجیتال مارکتینگ تخفیفان در زمینه جذب و پرورش لید می باشد.

  • این کمپین نسبت به آنچه در وب فارسی جریان دارد نوآورانه بوده و قطعاً دستاورد بسیار خوبی هم به همراه خواهد داشت. پیش از این، تنها بازاریابی اینترنتی زودفود در زمینه کمپین های بازیگونه یکه تازی می کرد و این بار شاهد ورود موفق تخفیفان به این عرصه هستیم.

  • همکاری تخفیفان با دیجی کالا و شاتل – که دو برند بسیار موفق و پیشتاز در حوزه کاری خود هستند – موقعیتی استثنایی را در اختیار تخفیفان قرار داده تا برند خود را بیش از پیش در ذهن مخاطب دیکته کند.

  • فارغ از اینکه تخفیفان یا نت برگ، اولین سامانه تخفیف گروهی ایران هستند باید بپذیریم که برند نت برگ در این زمینه موفق تر بوده است. چنین کمپینهایی جهت بهبود و ارتقای برند تخفیفان و افزایش آگاه سازی از این برند خواهد شد.

کمپین آنلاین تخفیفان - نت برگ

  • این بازی آنلاین می تواند شاخص Daily Time on Site سایت تخفیفان را ارتقا دهد؛ چرا که طبق آمارهای زیر از سایت الکسا، آمارهای وبسایت تخفیفان نسبت به نت برگ در شرایط نامساعدی می باشد.

کمپین آنلاین تخفیفان - نت برگ

اگر شما هم می خواهید در این بازی شرکت کنید به آدرس www.takhfifan.com/game مراجعه نمایید.

[button link=”#ulp-ngYhucIzurmqkQte” size=”bigger” align=”center” target=”_blank” icon=”momizat-icon-download”]دانلود PDF این مقاله[/button]