پیش از شروع صحبت پیرامون Mailchimp آیا تا به حال فکر کرده‌اید که روزانه چه تعداد ایمیل در جهان ارسال می‌شود؟! طبق محاسبات و تخمین‌ها، روزانه 205 میلیارد ایمیل در سال 2015 ارسال می‌شد؛  این یعنی با 74 تریلیون ایمیل در سال!

این تعداد غافلگیرکننده است و نشان می‌دهد که استفاده از ایمیل بعنوان یک ابزار برای برندها، در حال رشد است. البته باید دانست که تقریباً 50 درصد این ایمیل ها اسپم بوده است. اما جدای از این بحث، نکته‌ای که برای استارتاپ‌ها باید قابل توجه باشد، میزان اهمیت ارسال ایمیل و ایمیل مارکتینگ است.

Mailchimp

از تعداد 205 میلیارد ایمیل روزانه، حداقل 1 میلیارد آن توسط سرویس میل چیمپ ارسال شده است. یعنی تقریباً نیم درصد از کل ایمیل های ارسال شده در جهان که میل چیمپ روزانه از طرف مشتریانش به کاربران ارسال کرده است.

mailchimp

تمام این اعداد، افزایش محبوبیت ایمیل مارکتینگ و سرویس‌های ایمیل مارکتینگ را نشان می‌دهد و همچین به اهمیت استفادۀ استارتاپ ها از حداقل یک سرویس ارسال ایمیل اشاره دارد.

مسئلۀ مهم دیگر در ایمیل مارکتینگ، ایمیل‌های اسپم است. از آنجایی که نیمی از ایمیل های ارسالی اسپم می‌شود، سرویس دهندگان ایمیل مانند گوگل، مایکروسافت و… فیچرهایی در داخل سرویس هایشان برای فیلتر کردن ایمیل ها گنجانده‌اند تا ایمیل های اسپم مانند ایمیل های تبلیغاتی که از آی پی یا دامنۀ نامطمئنی آمده اند، شناسایی شوند.

راه اندازی میل چیمپ

این ابزار یک سرویس ارسال ایمیل برای مشتریان و کاربران هدف است و روش استفادۀ آسانی دارد. این سرویس مانند ماژولی است که می‌توان از آن برای ارسال خبرنامه‌هایی که با تم های موجود در آن به زیبایی طراحی شده اند، استفاده کرد.

برای یک برند و مهمتر از آن برای یک استارتاپ، دستیابی به مشتریان و کاربران جدید و جذب آنها، کاری دشوار است و ایمیل مارکتینگ نقش مهمی در این قسمت ایفا می‌کند. طبق گزارشات بین‌المللی 66 درصد از مشتریان آنلاین، بخاطر ارتباطی که ایمیل مارکتینگ با آنها ایجاد کرده خرید کرده‌اند.

mailchimp

Mailchimp این امکان را به صاحبان فروشگاه های آنلاین ارائه میدهد تا سرویس میل چیمپ را با وبسایتشان ادغام کنند. این ادغام به اتوماتیک کردن اکثر ایمیل ها منجر خواهد شد. همچنین امکان تعامل با اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا نظیر مجنتو، وردپرس و… را فراهم کرده است. نسخۀ پایۀ میل چیمپ رایگان است و پلن های پولی آن از 10 دلار ماهانه شروع می‌شوند.

mailchimp

از امکانات این سرویس می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • سیستم ساخت کمپین ایمیلی
  • سیستم اتوماتیک سازی ایمیل‌ها
  • سیستم گزارش‌دهی کامل از وضعیت ایمیل های ارسال شده
  • طراحی ایمیل با سیستم drag and drop به همراه تمپلیت‌های آماده
  • ساخت لیست‌های مخاطبان

البته ناگفته نماند که اخیراً میل چیمپ امکان ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی در فیس بوک و اینستاگرام را نیز به پنل خود اضافه کرده که در زیر تصویر آن را مشاهده می‌کنید.

mailchimp