استارتاپ این هفتۀ سیلیکون ولی، پلتفرمی است که میخواهد برای 70 میلیون آمریکایی شغل ایجاد کند. البته، فرق این 70 میلیون نفر با افراد معمولی در این است که آنها به زندان رفته‌اند و سوءپیشینه دارند!

پیدا کردن شغل برای این تعداد از مردم آمریکا (حدود یک سوم بزرگسالان) که دارای سوءپیشینه هستند، سخت است و این چیزی است که Richard Bronson کاملاً آنرا حس کرده و ایدۀ استارتاپ را از آن گرفته است.

Richard Bronson یک مجرم است و به جرم کلاهبرداری در اوراق بهادار، 2 سال را در زندان گذرانده است. اما پس از آن شرکت 100 میلیون دلاری خود را ساخته است. او در این باره میگوید:

 بالاخره از زندان بیرون آمدم؛ فقیر، بی پول، بدون خانه، بدون هدف و آینده و هرجایی که میرفتم درها به رویم بسته بود.

نبود فرصت برای افراد با سابقه، یک اتفاق معمول است. طبق آمار سازمان قضایی، 80 درصد از زندانیان بعد از آزادی، در طی 5 سال دوباره به زندان برمی‌گردند که به گفتۀ Bronson این به دلیل پیدا نکردن کار است.

هدف استارتاپ www.70millionjobs.com کمک به ارتباط محکومین آزاد شده و شرکت‌هایی است که به دنبال نیرو می‌گردند. بدین ترتیب بهترین فرد مورد نیاز برای شرکت‌ها پیدا شده  و این افراد نیز دارای شغل خواهند شد.

بازار هدف استارتاپ

Bronson اعتقاد دارد که محکومین آزاد شده همیشه تلاش می‌کنند بهترین نیروی کاری باشند و بیش از اندازه کار می‌کنند.

او این استارتاپ را امسال در نیویورک تأسیس کرد و بعد از مدتی در شتابدهندۀ معروف Ycombinator پذیرفته شد و در روز دمو، استارتاپ خود را در مقابل سرمایه‌گذاران قرار داد. جالب توجه است که تا به حال 4000 نفر در این پلتفرم شغل پیدا کرده‌اند.

به گفته برونسون، این شرکت قرار است با شرکت اوبر همکاری‌هایی داشته باشد و اوبر برای پیدا کردن راننده و حتی کارهای دفتری، از این شرکت استفاده و افراد مورد نظر خود را انتخاب کند.