Proto یک پلتفرم تحت وب برای ساخت پروتوتایپ یا MVP استارتاپها بوده که ابزاری جدید نمونه سازی UI به شمار می‌رود و به خصوص برای ساخت نمونه اولیه اپلیکیشن‌های موبایل کاربرد زیادی دارد.

این ابزار (اینجا) کاملاً تحت وب است و امکان کار با همان رابط کاربری معروف درگ اند دراپ را به کاربر ارائه می‌دهد و به هیچ نوع کدنویسی نیاز نخواهد داشت.

با Proto میتوان به راحتی ساخت پروژه‌های آیفون، آیپد و یا اندروید را آغاز نمود؛ هر قابلیتی که یک اپلیکیشن می‌تواند انجام دهد، در پروتو می‌توان شبیه‌سازی کرد.

شاید بتوان گفت که Proto تنها پلتفرم آنلاین نمونه‌سازی است که به کاربر امکان میدهد تا نمونه‌هایی کاملاً واقعی و منعطف بسازد. تجربۀ کار با این پلتفرم همانند کار با یک اپلیکیشن بر روی یک دستگاه می‌باشد.

Proto

اگر برای شروع ساخت پروژه، طرحی از قبل آماده نباشد، می‌توان در خود این پلتفرم تمام طراحی‌ها را انجام داد. همچنین نمونه‌های آماده‌ای از اجزا و طراحی‌های مختلف و جذاب برای آیفون و اندروید وجود دارد. برای مثال می‌توان برای نشانگر ماوس و کلیک در دسکتاپ یا تاچ و لمس کردن در موبایل، حالت‌های بسیاری را انتخاب کرد.

از امکانات ویژۀ این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان جدا شدن تک تک اجزاء UI و بخش‌های موجود در صفحه برای مشاهده در سایز بزرگ و ویرایش آن.
  • امکان انتخاب بخشی از عکس و بزرگنمایی آن برای ویرایش و دادن حالت‌های مختلف به آن همزمان با انجام کارهای دیگر در ادیتور.
  • امکان انتخاب تم‌های مختلف برای ادیتور در حین کار، با امکان تغییر رنگ برای راحتی کار و عدم تداخل رنگ‌های پروژه با رنگ پس زمینۀ ادیتور.
  • وجود پلتفرم مخصوص برای اشتراک‌گذاری و فیدبک‌گیری از کاربران انتخابی؛ در هر مرحله از کار می‌توان نمونه موجود را با کاربران به اشتراگ گذاشت و نظر آنها را به صورت متنی یا حتی فیلم همزمان در حین کار با نمونه دریافت کرد.
  • کامپوننت‌های مخصوص آماده برای اپل واچ.
  • امکان دانلود نمونۀ ساخته شده و استفاده از آن به صورت آفلاین در هر دیوایس با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی Proto.
  • امکان آپلود طرح از فتوشاپ، طرح کاغذی و هر چیز دیگر.

Proto

پلتفرم Proto برای متخصصان UX، طراحان Interaction، طراحان موبایل، کدنویس‌ها و علاقه مندان به ساخت اپلیکیشن، مناسب و ایده آل است. با ثبت نام در وبسایت می‌توان از تست 15 روزه رایگان استفاده کرد.

پلن های پولی به 4 دستۀ فریلنسرها، استارتاپهای نوپا، شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگتر تقسیم می‌شود که به ترتیب از 29 تا 199 دلار ماهانه است.