استارتاپ جاده ابریشم ( Silk Road Startup ) رویدادی است که برای اولین بار در ایران و برای رقابت استارتاپ‌ها در 8 شهر و به مدت 10 روز انجام خواهد شد.

10 استارتاپ برتر از این 8 شهر برای فینال در جزیره کیش انتخاب خواهند شد و در مقابل هیئت داوران متشکل از داوران خارجی و داخلی رقابت خواهند کرد.

این رویداد اولین رویدادی در ایران است که تنها درحوزه استارتاپی اجرا می‌شود و سعی دارد بهترین استارتاپهای نوپا را از کل کشور جمع کرده و در جزیره کیش در مقابل رهبران استارتاپی اروپایی قرار دهد.

اکوسیستم استارپی ایران در چند سال اخیر رشد مثال زدنی داشته است و همین امر سبب جلب توجه سرمایه‌گذاران اروپایی و آسیایی به این مارکت بزرگ شده است.

البته، با وجود دستاوردهای کارآفرینان ایرانی و چند VC فعال اروپایی در کشور، هنوز هم برخی از VCها و شرکت‌های اروپایی به این بازار اعتماد کامل ندارند.

موژان اصغری مسئول برگزاری رویداد Silk Road Startup در این باره می‌گوید:

“هیچ کشور دیگری در منطقه با استعدادها و جمعیت جوان تحصیل کرده رقابت نمی‌کند. هدف ما این است که ایران را به بزرگترین مرکز استارتاپ خاورمیانه تبدیل کنیم. ما به طور مداوم با شکستن مرزها به افق های جدید دست می‌یابیم و چنین رویدادهایی، بهترین بهانه برای این کار می‌باشد.”

پیش از رویداد اصلی در جزیرۀ کیش، تیمی از استارتاپ جاده ابریشم همراه با تیم داوران داخلی و خارجی، یک تور مسافرتی 10 روزه از 22 تا 31 اکتبر به این 8 شهر خواهند داشت تا مسابقات درون شهری را نظارت و سازماندهی کنند.

10 تیم برتر انتخاب شده از شهرهای تبریز، زنجان، تهران، اصفهان، یزد، شیراز، مشهد و رشت در فینال دو روزۀ جزیره کیش حاضر خواهند شد. شاخص ها و معیارهای انتخاب این استارتاپ های نوپا، داشتن محصول مناسب و قابل اعتماد، بیزینس مدل مقیاس پذیر و قوی و تمایل به رشد بین المللی است.

رویداد استارتاپ جاده ابریشم یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاران اروپایی خواهد بود تا به اکوسیستم استارتاپی ایران دسترسی داشته باشند و آخرین وضعیت آن را بدانند و در نهایت، همکاران ایرانی خود را انتخاب کنند. درحال حاضر 150 شرکت کننده از استارتاپ های ایرانی و اروپایی، VCها، شرکت ها و شتابدهنده ها در این رویداد عضو هستند.

این رویداد با همکاری Startup Sesame، TechRasa، همفکر و GMP tour و با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگذار خواهد شد. همچنین فرصت ثبت نام برای استارتاپ ها تا 8 اکتبر 2017 خواهد بود.

نشانی ثبت نام برای استارتاپ ها: www.f6s.com/silkroad100