پس از دومین حراجمعه بامیلو در آذر 95، در 69مین رویداد همفکر کرج به بررسی و تحلیل این کمپین پرداختم و در آن، ضمن بررسی ماهیت و تاریخچه بلاک فرایدی، اهداف و دستاوردهای کمی و کیفی بامیلو از این رویداد را نیز بررسی کردم.

اما نکته ای که بر آن تاکید کردم در گام نخست، موفقیت نسبی بامیلو در افزایش فروش و جلب نظر مخاطب به این رویداد و در گام بعد، ضعف و کم کاری دیجی کالا در مقابله با رویداد حراجمعه ای بود که به نظر می رسید بامیلو روی آن سرمایه گذاری زیادی برای آینده برند خود کرده است.

متن این سخنرانی به همراه فایل ارائه آن را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

امسال هم در آستانه سومین حراجمعه بامیلو، این برند با قدرتی چند برابر در حال مانور تبلیغاتی روی رویدادیست که می خواهد آن را به روز خرید اینترنتی ایران تبدیل کنید.

تبلیغات گسترده بامیلو هم در فضای آنلاین و هم آفلاین نشان دهنده اهمیت این روز برای بامیلو و برندش دارد؛ اهمیتی که بامیلو را به بیلبوردهای تهران کشانده است.

بیلبورد حراجمعه بامیلو

بامیلو پس از تجربه دو حراجمعه، امسال با قدرت بیشتری سعی دارد نام خود را به این رویداد پیوند زده و توجه عموم و رسانه ها را به آن جلب کند تا بتواند علاوه بر افزایش فروش و ارتقای جایگاه برندینگ، رقیب بی رقیب روز خرید اینترنتی ایران باشد.

به همین دلیل علاوه بر تبلیغات بنری – که در زیر نمونه آن را مشاهده می کنید – از کلیه کانالهای تبلیغاتی برای جذب حداکثری مخاطبان استفاده کرده است.

تبلیغات بنری بامیلو

تبلیغات گوگل ادورز بامیلو

اما این تمام ماجرا نیست. بامیلو از قدرت رسانه ها غافل نبوده و در خبرگزاری های معتبر و سایتهای پربازدید هم مطالبی خبری – تحلیلی پیرامون اطلاع رسانی از این کمپین و ماهیت آن منتشر کرده است.

در تصویر زیر گستردگی بازتاب این خبر را می توان مشاهده کرد:

بازتاب خبری حراجمعه بامیلو

مصاحبه و گزارشی کامل از حراجمعه بامیلو با صحبتهای مدیر عامل آن، پشوتن پورپزشک را در دیجیتاتو بخوانید

اما پس از دو سال سکوت، سرانجام دیجی کالا هم آستین بالا زده و به رقابت مستقیم با سر و صدا و موفقیتهای حراجمعه پرداخته است.

حال که متوجه تمرکز بامیلو بر این رویداد و تاکید این برند به تبدیل حراجمعه به روز خرید اینترنتی ایران شده است کمپینی در جواب حراجمعه و با رنگ و بویی از آن برگزار کرده است.

کمپین جمعه به خرید دیجی کالا

همانطور که در تصویر صفحه فرود این کمپین مشاهده می کنید:

  • به علت شناخته شدن حراجمعه به عنوان کمپین اختصاصی بامیلو، اعتبار و هویت برند دیجی کالا اجازه کپی برداری از آن نام را ندارد. به همین دلیل نامی اختصاصی را برای مقابله با حراجمعه به نام ” جمعه به خرید ” انتخاب کرده است.
  • جمعه به خرید هم زمان با حراجمعه در یک روز برگزار می شود. بدین ترتیب، همانطور که در سخنرانی آذر 95 مطرح کردم حضور دیجی کالا در این روز می تواند کاهش فروش بامیلو را به دنبال داشته باشد. این هم زمانی به معنی مقابله به مثل دیجی کالا با بامیلو می باشد.
  • استفاده از بادکنک های مشکی رنگ به عنوان نشانه ای از هویت بلک فرایدی و حراجمعه نشان می دهد که دیجی کالا از این پس می خواهد سهمی در این روز داغ خرید اینترنتی داشته باشد.

دیجی کالا باید سال گذشته در دومین کمپین حراجمعه بامیلو چنین کمپینی را برگزار می کرد اما ظاهراً در سومین سال کمپین، احساس خطر کرده و ضرورت واکنش نشان دادن به موفقیت رقیبان خود را نسبت به غرور برند خود ترجیح داده است.

حال باید منتظر بود و دید که آمارهای فروش کدام کمپین، بر کمپین رقیب خود غلبه خواهد کرد…

صفحه فرود جمعه به خرید دیجی کالا

صفحه فرود حراجمعه بامیلو